18 грудня 2017 • № 49 (1482)
Rss  

Реклама з посмішкою

«Щирий кум» іде в гості з Різдвяною зіркою. Робота українських майстрів, котра виборола перше місце на Московському міжнародному фестивалі повітряних кульок у номінації «Мала скульптура».
Напевне, всі знають епічну фразу Остапа Бендера «Реклама – двигун прогресу». За останні сто років рекламна сфера досягла розквіту, активно розвиваючись, видозмінюючись і набуваючи нових форм.

Рекламування як явище зародилося ще в давні часи, коли глашатаї на площах та ринках вигукували різноманітні повідомлення й оголошення. Та й саме слово «реклама» у перекладі з латині означає «вигукувати». З плином часу вона постійно шукала нових шляхів реалізації. На сьогодні значення реклами неоціненне. Вона стала потужною індустрією, що несе в собі культурні цінності народів, а крім того, вчить жити і стимулює людські бажання. Більше того, незважаючи на комерційну сутність, вона являє собою новий вид мистецтва. Ми звикли сприймати рекламу як невід'ємну частину свого життя. Спробуйте уявити вулиці нашого міста без реклами? Вона характеризує сучасні смаки, традиції, моду, нові віяння.

На сьогодні рекламою у Полтаві займаються багато агенцій. 23 жовтня працівники галузі – рекламісти – відзначали своє професійне свято. З цього приводу ми запросили до розмови Олега Кузьмичова, директора Полтавської дизайн-студії «Шосте почуття». На сьогодні його фірма займається не тільки класичними рекламними послугами, а популяризує новий, оригінальний напрямок у цій галузі – прикрашання повітряними кульками та виготовленими з них скульптурами. Творчий колектив «Шосте почуття» у жовтні відсвяткував десятирічний ювілей і відзначив його неабияким досягненням – привіз перемогу з 13-го Московського міжнародного фестивалю повітряних кульок, у якому Олег Кузьмичов брав участь у складі збірної України.

– Ідея створення нашої фірми була дуже простою, – розповідає Олег Кузьмичов. – Свого часу, займаючись рекламою, я помітив нестачу рекламних організацій у Полтаві. Тоді, у 2002 році, ми й відкрили свою студію. Спочатку займалися класичним рекламним сервісом, але з часом трохи перекваліфікувалися і пріоритетом у своїй роботі визначили дизайн. Нині ми паралельно займаємося і поліграфічними послугами (розробляємо листівки, візитки, флаєри), створюємо логотипи, підбираємо назви, випускаємо рекламно-інформаційну газету «Ваш пульт». Та основною сферою нашої діяльності є дизайнерське оформлення повітряними кульками – аеродизайн. До речі, ми стали другим підприємством у місті, котре пропагує такий рекламний хід.

– Розкажіть, будь ласка, як би ви охарактеризували рекламний ринок у Полтаві?

– Скажімо так: йому ще є куди розвиватися. Звісно, існують фірми, котрі залишаються на початковому рівні свого розвитку, ті, які не хочуть застосовувати нові форми і прийоми. Але є ще й інша сторона справи: у нашому невеличкому місті існує стереотипний підхід до реклами: люди, маю на увазі клієнтів, самі не сприймають новинок. Вони звикли до чогось визначеного, що застосовувалося роками, і не хочуть нічого міняти. Так було і з нашою фірмою. Пройшло немало часу, поки ми показали полтавцям, що повітряні кульки – це прекрасний рекламний хід. Людина може викинути на смітник флаєр, візитку, листівку, але повітряну кульку – ніколи. На кульці можна розмістити якусь інформацію, привітання, або просто назву компанії, яка рекламується. А прикрашання вітрин та входів магазинів арками з повітряних кульок – це вже просто хіт! Нині в Полтаві жоден магазин не відкриється без аеродизайну. Інколи просять прикрасити й не дуже нові магазини – під час розпродажів, акцій, нових колекцій. Це відразу привертає увагу клієнтів. Буває, не встигли ми поставити кулькову арку – і в магазин вже йде потік покупців. Усім цікаво – а що ж там?

– Тобто аеродизайн цікавить не тільки підприємців?
– Звісно, у нас дуже багато замовлень на прикрашання повітряними кульками різноманітних свят: різноколірні «букети» піднімають настрій, створюють незабутню атмосферу. Це стосується й тематичних свят на корпоративних вечірках – 8 Березня, День захисника Вітчизни, День закоханих, Новий рік, Хеллоуїн. Дедалі популярнішими стають оформлення аеродизайном весіль і днів народження, випускних вечорів. Або просто замовляють фігурки з повітряних кульок для подарунка. Постійні замовники стають усе вимогливішими, тому мусимо розвиватися – покращуємо свою техніку, підключаємо фантазію. А натхненням для нас завжди є людська посмішка.

– Де ви навчилися аеродизайну?
– Коли тільки починав, засновував фірму, то навчався на курсах і в майстер-класах московських майстрів. Найголовніше для початківця – зрозуміти принцип роботи і не «боятися» повітряної кульки. Бо ж важко працювати з матеріалом, який постійно тримає в напрузі: а раптом лусне! Решта ж – тільки ваша фантазія. Аеродизайн я назвав би новим видом мистецтва. Він поєднує у собі й художні навички, і скульптурні. А ще – нетрадиційний вихідний матеріал.
Українська збірна з аеродизайну на Московському фестивалі повітряних кульок. За творчою командою – їх робота «Велика гра», яка посіла третє місце в номінації «Велика скульптура».
– Тож ви вже можете похвалитися деякими досягненнями?
– Неабияким успіхом ми вважаємо перемоги у двох номінаціях Московського міжнародного фестивалю повітряних кульок. У ньому брала участь збірна команда з України під назвою «Кулька з перцем». До її складу ввійшли всього шість чоловік з п'яти міст країни: Михайло Гузаревич зі Львова, Анатолій і Світлана Мироненки з Євпаторії, Дмитро Запорожець з Києва, Олександр Глибін з Одеси та я з Полтави.
Конкурс проходив наприкінці вересня. Ми зайняли призові місця у двох найважливіших номінаціях: третє місце за велику скульптуру та перше – за малу. Для великої скульптури була задана тема «Космічна пригода», на її підготовку надавалося три дні, адже розміри повинні були становити 4 х 4 метри на підлозі. Ми створили композицію під назвою «Велика гра», у якій добрі та злі сили грали з нашою планетою. А мала скульптура (розміром 80 х 80 см та заввишки 1,5 м) повинна була відповідати темі «Різдво». Ми виготовили такого собі кумедного кума, котрий іде в гості з пляшкою. Усі найдрібніші деталі – вишивка, пальчики, зіниці, – були виконані з надувних кульок. Лише перчинка у пляшці була справжня – як символ нашої команди.

– Чи важко було перемогти?
– У фестивалі брали участь сильні команди з Росії, Білорусі, Японії, Іспанії, Польщі, Італії, Естонії. Тому ця перемога багато для нас значить. Більше того, колись ми самі були учнями у москвичів, а нині виступаємо з ними на одному рівні, змагаємося. І це надихає. Хотілося б і в Україні організувати подібний конкурс чи фестиваль. Це був би прекрасний стимул для саморозвитку, обміну досвідом. В Україні є база, є гарні майстри з аеродизайну. Але організація конкурсів – це завжди вкладення коштів. Нині шукаємо спонсора, проводимо переговори. Хочемо, щоб ця унікальна сфера реклами, котра дарує людям посмішки та гарний настрій, розвивалася та розквітала.
Надія Руденко, 31.10.2012, 11:34932
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<листопад