24 серпня 2019 • № 34 (1570)
Rss  

Віктор Черниш: Ми зробимо все, аби зберегти СТК «Лтава» для наших дітей

Кілька тижнів тому члени автоклубу «RacingСlubPoltava» вирішили привернути увагу громади до проблеми відсутності постійного місця для тренувать, влаштувавши дрифт прямісінько на вулицях міста. Дмитро Кустуров згодом прийшов до інтернет-видання «Полтавщина», де пояснив мету цієї акції. У розмові він згадав, що, крім аеродрому, їх не пускають тренуватися також на майданчики у Супрунівці, Божковому, Карлівці та на картодром «Лтава», де, за словами Дмитра, оренда за два дні тренувань становить 1000 гривень.

Через кілька днів після цього до нашої редакції завітав директор спортивно-технічного комплексу «Лтава» Віктор Черниш, котрий не тільки пояснив, чому на картодром не пускають дрифтерів, а й поділився, чим і як живе СТК нині.

– Вікторе Володимировичу, отже, розкажіть, будь ласка, про своє бачення ситуації стосовно того, чому дрифтери не можуть тренуватися на «Лтаві».
– Так, справді, ми не пускаємо дрифтерів на картодром, і цьому є цілком обґрунтоване пояснення. Що таке дрифт? Це проходження поворотів на автомобілях з навмисним зривом провідної осі і прохід у керованому заносі на максимально можливій для утримання на трасі кута швидкості. Згоден, що ці змагання видовищні, але асфальт після них практично вбивається. У 2008 році ми проводили на картодромі чемпіонат України з дрифту, і я знаю, про що говорю. Траса була практично знищена. Довелося перекривати 1050 метрів шириною 14 метрів. А в це вкладено немалі кошти. Опісля вирішили, що подібних змагань ми більше не проводитимемо. Асфальт там специфічний, він потребує особливого догляду і дбайливої експлуатації. Тому ми проводимо змагання і тренування лише з картингу, шосейно-кільцевих перегонів, мотозмагання та змагання «Тайм атак» (на найшвидше проходження кола на автомобілях), тобто з тих видів автомотоспорту, що не руйнують покриття. А що стосується питання орендної плати, то зазначу, що картодром і власне траса ніколи в оренду не здавалися. СТК «Лтава» – це комунальне підприємство, а не приватне.

– Зрозуміло. А як у цілому складаються нині справи на картодромі? Адже не секрет, що економічні реалії у країні вже призвели до закриття чималої кількості спортивних майданчиків, секцій, клубів.
– Ситуація складна, і фінансування спорту впало катастрофічно. Якщо говорити про картодроми, то в Україні з 13 їх сьогодні лишилося всього два: у Києві й у нас, у Полтаві. Тому всі змагання з технічних видів спорту (ШКП, авто, мото, супермото) проводяться тільки в нас і столиці. А СТК «Лтава» добре відомий не лише в нашій державі, а і в Європі, адже він має унікальне проектування.

– У чому саме воно відрізняється від аналогічних по країні?
– Кожен поворот, кожен метр картодрому проектувалися з урахуванням рекомендацій досвідчених спортсменів зі збірної СРСР. Усі кути поворотів, ширина відповідають не тільки нашим, а й міжнародним стандартам. Нині планується встановлення спеціальних вібробордюрів, що захистять машини і водіїв під час непередбачуваних ситуацій на змаганнях.

– Скільки сьогодні дітей займається у вас? Чи суттєво зменшилася їх кількість за останні роки?
– Знаєте, раніше було дуже багато учнів. У мене по списку в рік тільки по мотокросу проходили до півтисячі підлітків і студентів, а постійно тренувалися не менше 300. Діяли вісім секцій: початкове керування автомобілем, мотокрос, мотобол, картинг, початкове водіння мотоцикла. Але з кожним роком кількість і секцій, і дітей скорочувалася. Тепер на картодромі тренуються збірні команди Полтавської області з автомото-спорту, картингу й діють спортивні секції з автомотоспорту та картингу. Команди СТК «Лтава» неодноразові переможці чемпіонатів України та володарі Кубків України.

– А як складаються справи з фінансуванням комплексу?
– Звичайно, що фінансування дуже скоротилося. Зараз ми намагаємося виживати завдяки суботньому авторинку, який надано міськрадою для часткового утримання спорткомплексу, а також за рахунок благодійних внесків і допомоги меценатів. Утримання комплексу – дуже дороге задоволення. Адже спортивно-технічний комплекс – це асфальтобетонна траса довжиною 1050 м, бокси, трибуна для глядачів, підтрибунні службові приміщення, що потребують обслуговування та поточних ремонтів. А додайте сюди вартість комунальних послуг (тепло-, водопостачання, електроенергія), заробітну плату працівникам, плату за оренду землі авторинку та різні господарчі витрати. Дуже тяжко, але все одно намагаємося утримувати комплекс для наших дітей, адже обов’язково колись має стати краще. І наше завдання – зберегти до того часу «Лтаву».

– Наскільки сьогодні картодром завантажений?
– У цьому році в нас заплановані 12 змагань з картингу. Скільки по мотоциклах – ще точно не знаю, але не менше п’яти точно. Також пройдуть два етапи чемпіонату України з перегонів на скутерах. Автомобілісти також змагатимуться у шосейно-кільцевих перегонах. Загалом, починаючи з 18 квітня і по жовтень, уже розписані всі п’ятниці, суботи та неділі. Минулого літа в нас на картодромі пройшло 25 змагань та чемпіонатів всеукраїнського рівня. А про менші за масштабами змагання на кшталт регіональних та місцевих я взагалі мовчу, їх було дуже багато.

А наприкінці хочу додати: які б не були часи і проблеми, але картодром буде працювати, і діти тренуватимуться, тому що ми повинні показати їм: незважаючи на війну, соціально-економічні проблеми та інші негаразди, дорослі робитимуть усе, аби вони мали змогу займатися улюбленим видом спорту.
Оксана Ханас, 09.04.2015, 14:433023
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<липень