26 серпня 2019 • № 34 (1570)
Rss  

Звернення активу Народної ради м. Полтави до громадськості та керівництва області

Після виходу матеріалу «Полтаватеплоенерго»:

Кому вигідно розвалити професійний згуртований колектив» громадськість вирішила висловити свою точку зору щодо викладених у матеріалі фактів.

Судячи зі статті, громадськість настільки активно почала втручатися у діяльність підприємства, що ми стали заважати. Але насправді вся ситуація пов’язана лише з тим, що у Володимира Чернявського, генерального директора ПОКВПТГ «Полтаватепло-енерго» 13 травня закінчується контракт, який має затверджувати та продовжувати обласна рада (рішення від 23 червня 2010 року). День закінчення контракту є останнім днем роботи керівника. Тим часом у типовому контракті Володимира Чернявського цього пункту немає. До речі, тоді ж 23 червня 2014 року обласна рада затвердила Типову форму контракту з керівником підприємства (установи, організації, закладу), що є у спільній власності територіальних громад. Коли ми подивимося контракт керівника «Полтаватеплоенерго», то побачимо, що там з’явився пункт про конфіденційність (п. 6.2). Тобто такі умови контракту, як заробітна плата, нарахування тощо конфіденційні.

Рішенням сесії ми з депутатами зламали конфіденційність і відкрили контракти. Тепер вони є на сайті обласної ради в розділі про боротьбу з корупцією, і будь-хто може їх переглянути.

Тепер що стосується особисто пана Чернявського. З огляду на те що він депутат обласної ради, яка приймала це рішення, член профільної комісії ЖКГ, яка контролює діяльність цього підприємства, і, по-третє, він власне керівник підприємства, то ми вбачаємо в цьому конфлікт інтересів. Тобто при голосуванні будь-яких питань стосовно діяльності «Полтаватеплоенерго» його голос може бути вирішальним.

Повертаючись до положення про призначення керівників підприємств, що є у власності територіальної громади, у розділі V «Порядок продовження терміну дії контракту» є пункти, де прописано, як повинна проходити процедура подання кандидатури керівника, затвердження на цій посаді й подальше подовження контракту. У пункті 5.1 говориться: «Для розгляду питання про продовження терміну дії контракту Керівник за чотири місяці до закінчення терміну дії контракту подає заяву голові обласної ради через облдержадміністрацію з відповідним пакетом документів, а також звіт про фінансово-господарську діяльність підприємства за попередній строк». Тобто якщо 13 травня закінчується контракт, то 13 січня або краще до нового року Володимир Чернявський повинен був подати голові обласної ради заяву через облдержадміністрацію з відповідним пакетом документів, а також звіт про фінансово-господарську діяльність за попередній строк. Тобто він повинен відзвітуватися перед засновником в особі голови обласної ради Петра Ворони і перед депутатами. Голова обласної ради направляє матеріали згідно з пунктом 5.1 до управління майном, яке для підготовки рішення на подальше його продовження або закінчення діяльності вносить це питання на розгляд постійної профільної комісії по ЖКГ, де знову ж пан Чернявський є депутатом. Тобто він повинен за себе вирішувати питання голосуванням.

Про роботу тимчасової комісії

Коли у вересні ми змінили умови типової форми контракту (п. 6.3) і зробили цю інформацію доступною, на сесії прийняли рішення про те, щоб була проведена перевірка підприємств «Полтаватеплоенерго» і «Полтававодоканал». Але враховуючи, що до перевірки були допущені «обрані» люди, які могли цим займатися, і вся інформація про бухгалтерію закрита для громадськості, комісія провела тільки перевірку діяльності і зробила висновки по цій діяльності у технічному плані. Виявилося, що тарифи завищені у півтора-два рази. Усі документи з результатами перевірок лягли на стіл тодішньому голові ОДА Віктору Бугайчуку. Але він незабаром пішов у відставку, і справа зупинилася.

19 грудня 2014 року обласна рада прийняла рішення «Про створення тимчасової конт-рольної комісії Полтавської обласної ради з питань перевірки фінансово-господарської діяльності підприємств обласної комунальної власності «Полтаватеплоенерго» і «Полтававодоканал». Її головою був призначений Володимир Марченко, якого 27 березня за бездіяльність громада виносила. Крім того, сесія вирішила, що «звіт тимчасової контрольної комісії за підсумками перевірки заслухати на пленарному засіданні сесії обласної ради не пізніше двомісячного терміну з дня прийняття цього рішення». Виходить, якщо 19 грудня це рішення було прийняте, то не пізніше лютого ми мали отримати результати по перевірці. Але ми їх не дочекалися. Крім того, Володимир Марченко не затвердив план роботи тимчасової комісії, не визначив етапів перевірки, через що неможливо було зробити ніяких висновків.

Усі документи щодо роботи тимчасової комісії розміщені на сайті обласної ради у відповідному розділі.

Про модернізацію та інвестиції

Що стосується інших моментів, зокрема інвестицій, то громада не проти інвестицій, але тільки після проведення повного аудиту підприємства. Люди повинні розуміти, куди і на що будуть витрачені кредитні кошти та який зиск буде від цього.

Але, проаналізувавши ті умови кредитування, що на сьогодні пропонує ЄБРР, ми дійшли висновку, що це не зовсім інвестиційний проект. Для прикладу: якщо ми замовили кошти і не зняли їх, нам штраф. Якщо ми достроково погашаємо кредит, нам штраф. І здоровий глузд на сьогодні говорить про те, що цей кредит, який ЄБРР намагається нам нав’язати, узяти підприємству, що є планово збитковим і в якого великі проблеми з технічного боку, – просто абсурд.

Про Департамент ЖКГ

Обласна рада була засновником і «Полтаватеплоенерго», і «Полтававодоканалу». Але у 2010 році з'являються листи, що облрада не є ефективним управлінцем, тому створюється департамент ЖКГ. Йому в оперативне управління передають обидва комунальних підприємства без юридичного оформлення. Штат співробітників – 25 осіб, департамент орендує приміщення у понад 500 кв.м. у центрі міста за неринковою ціною, а утримання цієї служби обходиться платникам податків у понад мільйон гривень щороку.

У квітні ми двічі побували в НКРЕ, комісії, що затверджує тарифи. У нас був лист від обласної ради за підписом її голови Петра Ворони про доступ до отримання інформації, наданої для затвердження НКРЄ керівниками підприємств. Останні доводили нам, що питання стосовно розміру тарифів вирішує лише НКРЕ. Директор департаменту Тонков говорив те ж. Проте в Києві нам сказали: «Що ви нам привозите, те ми і затверджуємо. Наше завдання – просто перевірити законність нарахувань, щоб вони відповідали законодавству, і не більше того». Тобто вони повинні перевірити і погодити ті документи, які їм привезуть. І все!

Під час візиту ми не отримали потрібних паперів, оскільки Володимир Чернявський у 2012 році особистим листом закрив інформацію, надану ним НКРЕ для затвердження тарифів грифом «конфіденційно». І в нас логічно виникає питання: хто ж насправді є засновником і власником підприємства?

Коли ми потрапили до Чернявського, він дав нам копію цього листа. Вона була передана Марченку, але досі не опублікована на сайті обласної ради.

Коли ми почали вникати у всі ці питання, то виявили, що йде неправдива інформація, яку й намагаємося перевірити. Ми як громадськість вважаємо, що підприємства навмисне підводять до банкрутства, щоб вивести їх із комунальної власності й передати у приватні руки. Тому люди і стали на захист свого майна. Бо так, як ми живемо зараз, не дійдемо ні до чого хорошого.

Чого ми хочемо?

Ми хочемо захистити те, що належить громаді, і не допустити передачі підприємства у приватну власність.

Ми наполягаємо призначення на посаду керівників усіх комунальних підприємств області через прозорий та відкритий конкурс.

Ми вважаємо, що тільки незалежний аудит (було погоджено рішення голів облради й ОДА про проведення комплексного незалежного аудиту підприємств по трьох напрямках: економічному, юридичному та енергоаудит) дасть змогу зрозуміти, як ефективно використовувати підприємство. Тому хочемо, аби всі етапи роботи комісії висвітлювалися у ЗМІ.

І наостанок додам: у ситуації, що нині складається, громадськість не роздмухує конфлікт, а намагається добитися виконання рішень сесії та дотримання норм закону.

О.І. Підгорний, заступник голови Народної ради м. Полтави
Іван Мольченко, 30.04.2015, 15:22860
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<липень