26 травня 2019 • № 21 (1557)
Rss  

Аеропорт«Полтава» знову хочуть відродити

За радянських часів аеропорт «Полтава» був добре знайомий жителям Полтави й області. Адже звідси можна було вилетіти фактично у будь-який куточок Радянського Союзу, а до того ж існували навіть внутріобласні маршрути, на яких курсували славнозвісні «кукурудзяники» (Ан-2). Особливою зручністю для пасажирів вони не відзначалися, зате до Нехворощі, Великих Кринок чи Кременчука можна було долетіти напрочуд швидко. Тому до кас завжди була черга (каса попереднього продажу існувала і в самій Полтаві), а самі квитки на популярні маршрути купити було непросто. Базувався тут і Полтавський об'єднаний авіазагін цивільного флоту України, який налічував десятки машин.

На жаль, нині все це в минулому. Адже з 1991 року почалось різке зменшення пасажиропотоку через Полтаву. А останній регулярний авіарейс відбувся 1998-го, хоча на той час аеропорт ще досить активно використовували для чартерних рейсів нафтовики, які працювали вахтовим методом у Росії. Відтоді було немало спроб і гучних заяв високопосадовців відродити тут регулярне авіасполучення, однак усе закінчувалося пшиком… Здебільшого полтавське летовище вряди-годи приймало «борт №1» (прилітали колишні президенти України Кучма, Ющенко та Янукович, інші високі особи) та більш-менш регулярно (як і тепер) використовував його для своїх перельотів ФК «Ворскла».

Не змінила ситуацію навіть передача аеропорту у 2002 році у власність територіальних громад області. Хоча протягом останнього десятиліття саме за кошти обласного бюджету і здійснюється утримання підприємства з метою збереження наявної інфраструктури.

У 2012 році, під час проведення Євро-2012, аеропорт розглядався як резервний для харківського, однак і ці надії виявилися марними. Тож і нині аеропорт виконує лише чартерні рейси та проводить навчання слухачів Кіровоградської льотної академії. До слова, останній регулярний рейс з аеропорту «Полтава» був у 1998 році. Незважаючи на це, летовище працює і нині – приймає чартери. У 2002 році аеропорт передано у власність територіальних громад області. Протягом останнього десятиліття за кошти обласного бюджету здійснювалось лише утримання підприємства, аби зберегти наявну інфраструктуру. Утім коштів завжди бракувало.

І ось нова обнадійлива інформація: аеропорт «Полтава» вже найближчим часом має приймати літаки – як пасажирські, так і вантажні. Про це, перебуваючи на Полтавщині, заявив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський, який цими днями побував на цьому об'єкті.
«Я багато їжджу регіонами, і полтавський аеропорт у порівнянні з іншими перебуває в дуже доброму стані. Але для того, щоб повноцінно його запустити, потрібні інвестиції – декілька десятків мільйонів гривень. Необхідно, аби керівники аеропорту, місцева влада спілкувалися з перевізниками і давали їм якусь «цукерку», щоб вони хотіли летіти саме сюди, а не до Харкова, Києва чи Дніпропетровська», – заявив міністр.

Один із планів: разом з сусідніми областями «довозити» сюди пасажирів для достатньої завантаженості авіарейсів. «Проаналізуємо, яких заходів необхідно вжити, щоб авіакомпаніям було зручно і вигідно літати саме з нашого аеропорту», – наголосив перший заступник голови Полтавської ОДА Андрій Пісоцький.

Побували посадовці й на Крюківському вагонобудівному заводі. Не секрет, що нині підприємство перебуває у скруті: завантаженість роботою – максимум 40%. Проте вже найближчим часом «Укрзалізниця» може викупити нову розробку кременчуцьких вагонобудівників – швидкісний приміський дизель-потяг. Це буде неабиякий економічний стимул для підприємства. Однак один поїзд, звісно, кардинально ситуацію не змінить. За словами міністра, в оновленні парку «Укрзалізниці» пріоритет буде надаватися саме вітчизняним виробникам.
Віталій Скобельський, 07.08.2015, 14:13767
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<квітень