19 травня 2019 • № 20 (1556)
Rss  

На рідному прикормі

Українці все частіше зупиняють свій вибір на вітчизняному дитячому харчуванні. Сьогодні наші педіатри змушені констатувати: близько 60% українських дітей у віці до року молоді мами переводять на прикорм або штучне годування. У переважній більшості випадків вони прекрасно розуміють, що кращого за їхнього власного молока для малюка нічого немає. Однак відлучати дітей від грудей доводиться: за медичними показаннями, у зв'язку з раннім виходом на роботу або ж відсутністю грудного молока на ґрунті перенесених стресів або хвороб.

У таких ситуаціях зберегти здоров'я і міцний імунний щит малюка – головне завдання і мами, і лікаря, і виробника сухих сумішей дитячого харчування, наполягають педіатри. І радять: якщо вже довелося переходити на пляшечку з соскою – поставитися до вибору суміші відповідально.

Український акцент

Асортиментна лінійка дитячого харчування сьогодні досить широка: у роздріб представлено близько 70 брендів вітчизняних і зарубіжних виробників, причому українською продукцією наповнені дві третини ринку.

Варто зазначити, що ринок вітчизняного дитячого харчування останні роки розвивається досить активно. Якщо у 2012 році внутрішнє виробництво на 22% перевищило показники 2011 року, то в 2013-му воно зросло ще майже на 50%. У 2014-му динаміка зростання збереглася. Так, за даними керівника Хорольського молококонсервного комбінату дитячих продуктів Віталія Ільницького, за дев’ять місяців поточного року підприємство виробило 3,415 тис. тонн сухих молочних сумішей для дитячого харчування. Це на 51,2 тонни більше, ніж за аналогічний період 2014 року.

Незважаючи на те що сьогодні значна частина ринку закрилася – немає змоги регулярно поставляти продукцію на тимчасово окуповані території Луганської й Донецької областей і також в АР Крим, – комбінат не тільки зберіг позиції на ринку дитячого харчування (замінників грудного молока), а й збільшив свою частку до 53%, зазначив Віталій Ільницький.

«Підприємство демонструє дуже хороші показники, – пояснив керівник. – І, незважаючи на складну ситуацію в країні, у 2015 році ми плануємо зберегти обсяги виробництва».

До речі, за даними досліджень аналітиків, Хорольський комбінат вийшов у безумовні лідери в цілому по ринку і впевнено утримує ці позиції. Так, частка на ринку сухих молочних сумішей у серпні 2015 року склала в натуральному вираженні 53,7%, а в грошовому – 31,8 %. Для порівняння: у серпні 2014-го частка ринку компанії була 43% і 22,6% відповідно. Серед брендів на ринку лідирує хорольський «Малиш» – дуже популярна вже багато років молочна суха суміш з борошном зернових.

У п'ятірці перших також сухі адаптовані молочні суміші «Малютка Premium», призначені для вигодовування дітей з народження, і молочні каші «Малятко» того ж виробника.

Увага: пальмова олія!

Бурхливому розвитку вітчизняного ринку в секторі дитячого харчування багато в чому сприяє висока споживча лояльність до української продукції. З усієї асортиментної лінійки молоді мами найчастіше зупиняють свій вибір саме на ній. Насамперед через хорошу засвоюваність продукції і вельми демократичні ціни. Різниця у вартості упаковки «Малятка» та аналогічної за якістю імпортної суміші може становити від двох до десяти разів.

Якщо ж розглядати більш дешеві й доступні імпортні суміші, то вони помітно програють у якості. Такі суміші нерідко відрізняє агресивний склад. Щоб переконатися в цьому, досить вивчити його. Приклад: пальмова олія, яку можна зустріти на багатьох імпортних баночках і пачках із сумішами. Найчастіше їх використовують для продовження терміну зберігання продукту та здешевлення його виробництва.

«Пальмова олія, що додається до складу дитячих сумішей, дозволяє продукту штучно «консервуватися», довго зберігати свій смак, – пояснює лікар-дієтолог Анна СОШЕНКО. – Саме тому виробники так люблять використовувати її у виробництві. Проте вживання суміші з таким інгредієнтом у складі – великий ризик для здоров'я малюка».

Пальмова олія, як попереджають дієтологи, небезпечна тим, що не виводиться з дитячого організму, тим самим ускладнює засвоювання кальцію, викликає в дитини проблеми з травленням, провокує запори, кольки, зригування. Поряд з цим консервантом в імпортних сумішах, навіть дорогих і гарних, можна знайти й інші рослинні олії, які найчастіше використовуються як технічні, звертають увагу фахівці. Саме з цієї причини при виборі суміші вони наполягають спочатку скрупульозно вивчити склад і порадитися з головним педіатром. Водночас серед виробників, які уникають використання агресивних консервантів і роблять акцент на високоякісну молочну складову, можна назвати не тільки елітні закордонні компанії, чия продукція через дорожнечу недоступна переважній більшості українців, а й вітчизняні підприємства.

До завершення 2015 року єдиний український виробник дитячих сухих сумішей – Хорольський молококонсервний комбінат дитячих продуктів – підходить зі збільшеними обсягами. І це незважаючи на втрату частини ринку в Криму й зоні АТО. Скажімо, на вже згаданому Хорольському молококонсервному комбінаті дитячих продуктів особливістю технології стало використання свіжого, а не заздалегідь закупленого сухого молока. Це унікальний підхід, зазначають фахівці. Сировину ретельно відбирають у сільських господарствах, розташованих в екологічно чистих зонах, що мають особливий статус. Це дає змогу максимально зберегти біологічну цінність продуктів, а також її корисні і смакові якості для малюків. Барвники, ароматизатори, консерванти, пестициди, солі важких металів, радіонукліди та інші шкідливі речовини категорично виключені. На одностайну думку експертів і дієтологів, майбутнє ринку сухих сумішей в Україні – за вітчизняними виробниками. Вони готові запропонувати не тільки доступне за ціною, а й однозначно безпечне і корисне дитяче харчування. Ще один важливий аспект: дитячі суміші, вироблені з української сировини, значно легше засвоюються ніжним організмом малюка, оскільки такий продукт ближчий йому на генетичному рівні, стверджують дієтологи.
Іван Мольченко, 13.11.2015, 11:182088
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<квітень