20 серпня 2019 • № 33 (1569)
Rss  

Попри рівень розрахунків у майже 99% протягом 2015 року, заборгованість полтавців за послуги теплопостачання сягнула 80 мільйонів гривень

Опалювальний сезон у місті триває. Незважаючи на досить суттєве зниження температури повітря протягом січня, співробітники ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» втримали ситуацію під контролем, і в оселях жителів обласного центру навіть у сильні морози було тепло та затишно. Про те, як сьогодні складаються справи на підприємстві, як населення розраховується за спожиті послуги, перші результати минулорічних робіт з реконструкції котелень підприємства і теплових мереж та істотного збільшення рівня забезпеченості житлового фонду міста будинковими приладами обліку теплової енергії розповів заступник директора зі збуту обласного комунального підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Роман Кашин.

– Романе Олександровичу, у грудні минулого року в дію вступили деякі нововведення, що стосуються перерахунку вартості послуг з теплопостачання. Розкажіть, що це за постанова і що конкретно вона передбачає.
– Так, 19 грудня 2015 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України № 1037 від 30 жовтня 2015 року «Про запровадження перерахунку вартості послуг з централізованого опалення в залежності від температури зов-нішнього повітря», відповідно до якої внесені зміни до Правил надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. Тому починаючи з грудня 2015 року нарахування за послуги централізованого опалення споживачам, у яких відсутні квартирні або будинкові засоби обліку теплової енергії, проведені згідно з вимогами цієї постанови.

– І скільки склали ці нарахування?
– За грудень 2015 року нарахування склали 13,71 грн за квадратний метр опалювальної площі, що менше від планових на 1,15 грн. Це було пов’язано з тим, що середньомісячна температура грудня склала +0,37°С, а в тарифі враховано -1,1°С.

– А що чекає на споживачів у платіжках за січень?
– У січні, згідно з даними Полтавського обласного центру з гідрометеорології, середньомісячна фактична температура становила -7,18°С, при тому, що в тарифах була врахована температура -6,8°С, тобто було трохи холодніше. Тому на-рахування за кожен квадратний метр опалювальної площі складуть 15,15 грн, що на два відсотка більше від планового.

– Постанова не поширюється на те житло, де є прилади обліку?
– Так. Це стосується лише тих житлових багатоповерхівок, котрі не обладнані будинковими приладами обліку теплової енергії.

– Розкажіть, будь ласка, як упоралось ваше підприємство під час незвично низьких температур? Чи були нарікання на якість?
– Так, справді, січень цього року в порівнянні з кількома попередніми роками був набагато холодніший, що підтвердили й фахівці Полтавського центру гідрометеорології. При цьому всі наші котельні працювали в штатному режимі. Що ж стосується звернень наших споживачів, то вони, звичайно, були, і це природно, але якогось різкого зростання їх кількості не зафіксовано. Окремо звертаю увагу, що при значному зниженні температури повітря на вулиці, основний вплив на якість послуг опалення починають відігравати стан огороджувальних конструкцій житлового будинку, наявність чи відсутність його утеплення, зміни проектного рішення самими мешканцями багатоповерхівки, що у відповідь і може погіршувати температурний режим в окремих квартирах чи кімнатах житлового будинку.

– Як правило, доводиться чути, що одні споживачі скаржаться на прохолоду у квартирах, а інші змушені відкривати вікна. Якою повинна бути температура відповідно до норми і куди звертатися полтавцям, якщо ці показники не витримуються?
– Нормативну температуру в житлових приміщеннях на сьогодні ніхто не змінював: відповідно до діючих норм вона повинна становити +18°С. Виняток становить лише температурний режим у кутових кімнатах, де температура передбачена на рівні +20°С. Якщо температурний режим не відповідає нормі, то громадянам слід зателефонувати до нашої служби приладів обліку та контролю за якістю теплопостачання. Контактний телефон – 51-04-81 (у робочий час), адреса установи: вул. Генерала Духова, 5. У вихідні чи святкові дні необхідно звертатися до виробничо-диспетчерської служби підприємства за телефоном 51-04-00.

– Якщо температура нижча за норму, то згідно із законодавством, споживач має право звертатися в суд і вимагати компенсації та захисту своїх прав. Є такі прецеденти в Полтаві?
– Як я вже сказав, звернення щодо зниження якості послуг надходять на підприємство, але їх небагато. У кожному такому випадку оперативно формується комісія у складі представника балансоутримувача житлового будинку, представника підприємства та заявника, який і звернувся до нас, і вже на місці проводиться обстеження, з’ясовуються причини та визначається перелік робіт для усунення недоліків у функціонуванні системи теплопостачання. Зазвичай причиною зниження температури у квартирі стає розрегулювання внутрішньобудинкової системи опалення, зміни проектних рішень тощо. Як правило, оперативно вдається усунути негаразди, що турбують заявника. Щодо звернень споживачів до суду з метою урегулювання подібних ситуацій, то таких випадків не було.

– Останнім часом значно зросла кількість домогосподарств, які оформили субсидії. Як відшкодовує ці кошти вашому підприємству держава? Чи немає затримок?
– Так, держава вчасно розраховується за взятими на себе зобов’язаннями, тут немає ніяких нарікань. А що стосується кількості споживачів, котрі отримали допомогу при сплаті за житлово-комунальні послуги у вигляді субсидії, то цифри говорять самі за себе: якщо в січні 2015 року таких домогосподарств було близько семи тисяч, то станом на січень 2016-го їх – 29 тисяч, а це майже кожен третій наш споживач.

– Торік працівники ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРОГО» активно займалися встановленням будинкових лічильників теплової енергії. Багато говорилося про мешканців мікрорайону Левада в обласному центрі, котрі у нинішній опалювальний сезон увійшли вже з такими лічильниками. Чи можна вже сьогодні говорити про їхню ефективність для споживача? Який рівень економії?
– Загальна кількість будинкових приладів обліку теплової енергії за минулий рік виросла з 55 до 191, і є тенденція до подальшого зростання. У планах підприємства на 2016 рік – обладнання ще понад 300 полтавських багатоповерхівок тепловими лічильниками. Попередній аналіз, який можна зробити за показниками загальнобудинкових приладів обліку, вказує на те, що середнє споживання теплової енергії дещо менше від розрахункового. Проте тут необхідно ще раз зауважити, що обсяги споживання тепла в кожному окремому будинку, особливо в умовах низьких температур зовнішнього повітря, дуже залежать від стану огороджувальних конструкцій, вікон, утеплення місць загального користування, горищ, підвалів тощо. Також одним з ключових показників, що визначає рівень споживання тепла житловим будинком, стає коефіцієнт компактності – це співвідношення площі його огороджувальних конструкцій до загальної площі житлових приміщень. Якщо будівля має значну кількість виступів, кутів або малу поверховість, то такий коефіцієнт значно вищий. Чим він менший, тим менші експлуатаційні витрати на будинок, зокрема й на його опалення.

– А якщо говорити про будинки з індивідуальними тепловими пунктами, то який рівень економії в них? Наприклад, після реконструкції котельні на Фрунзе, 48, такі пункти були встановлені в кількох прилеглих житлових будинках.
– Так, справді, влітку минулого року в рамках співпраці з міжнародними фінансовими установами була проведена комплексна реконструкція котельні на Фрунзе, 48, разом з її інфраструктурою. Підприємство провело заміну застарілих котлів на сучасні з більш високим коефіцієнтом корисної дії, замінило зовнішні теплові мережі на сучасні з полімерних попередньо ізольованих труб, що мають значно менші втрати теплової енергії. У кожному з житлових будинків, котрі отримують тепло від зазначеної котельні, були встановлені індивідуальні теплові пункти (ІТП), що мають погодне регулювання і незалежну схему підключення. Така схема унеможливлює вплив аварії на окремій внутрішньобудинковій системі на роботу котельні загалом. Щоб зробити повний аналіз ефективності цього європейського підходу до надання послуг, слід дочекатися закінчення поточного опалювального періоду. Проте попередні висновки показують, що рівень споживання теплової енергії в цих будинках, а отже, і фінансове навантаження на наших споживачів, нижче за розрахункові показники: в окремих будинках ця цифра сягає до 20%.

– На підприємстві були побоювання щодо несплат споживачами за отримані послуги через високі тарифи. Яка тепер ситуація з розрахунками населення нашого міста?
– За підсумками 2015 року стан роз-рахунків наших споживачів склав 98,6%. Користуючись нагодою, щиро дякую всім споживачам, які намагаються вчасно та в повному обсязі оплачувати надані нашим підприємством послуги. Хоча, варто відмітити і той факт, що, на превеликий жаль, є й категорія споживачів, які ігнорують проплати. Так, станом на 1 січня 2016 року загальна заборгованість населення перед підприємством складає 80 млн грн. Звичайно, число боржників дуже незначне, і таку заборгованість вони накопичили не за місяць і навіть не за рік. Силами юридичної служби підприємства ведеться постійна робота з ліквідації наявної заборгованості в судовому порядку.

– А хто все ж таки платить менше: ті, хто має лічильник, чи ті, хто не має?
– Зазвичай ті будинки, де є лічильник. Але про реальну економію можна говорити, коли проведені якісь додаткові заходи по утепленню самого житлового будинку та місць загального користування та організоване погодне регулювання в ІТП тощо. Слід розуміти, що споживачі самі мають бути зацікавлені в тому, аби більш раціонально використовувати теплову енергію, а відповідно – і власні кошти. Тож, сподіваюся, що поступово спільними зусиллями нам це вдасться. Принаймні попередні результати проведеного аналізу вселяють таку надію.
Оксана Ханас, 10.02.2016, 15:121485
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<липень