11 грудня 2018 • № 49 (1533)
Rss  

Боржники: чи можливий діалог?

Незаперечна істина – за все треба платити! – актуальна у всі часи і не викликає заперечень. Але завжди є люди, які щось хочуть отримати безкоштовно. Проблема заборгованості деяких абонентів КП ПОР «Полтававодоканал» за спожиті послуги знову змушує говорити про це вголос і всерйоз.

Розповідає Любов Войтенко (на фото), начальник відділу по роботі з фізичними особами служби обліку і реалізації КП ПОР «Полтававодоканал».

– Боргів дуже багато. Проблема боржників є практично в усіх комунальних господарствах і роз'вязати її в теперішніх умовах надзвичайно важко. На сьогоднішні населення заборгувало за спожиті послуги комунальному підприємству «Полтававодоканал» понад 30 млн грн.

Нині наші зусилля спрямовані на роботу з тією частиною населення, яка вперто не бажає сплачувати за надані послуги.

Сьогодні ми поставили собі за мету навести лад у цій сфері. Для цього в нас напрацьована спеціальна система роботи з боржниками, накопичений великий досвід і це, безумовно, дає позитивні результати.

– Як ведеться робота з боржниками? З чого ви починаєте?
– Діалог завжди був і залишається важливим моментом у роботі з людьми.

Наші контролери з абонентами, які не сплачували за послуги понад три місяці, ведуть роз’яснювальну роботу. Якщо абонент не йде на контакт, тоді застосовуються радикальні дії – обмеження послуг.

Такий крок вимушений і застосовується до безнадійних боржників. Інколи достатньо одного попередження, щоб відбулася стопроцентна оплата послуг. Наші найбільші боржники – люди з певним достатком, на відміну від пенсіонерів, які за послуги сплачують вчасно.

Наголошую, що вартість послуг повторного підключення абонента до мереж водопостачання і водовідведення коливається від 300 до 1600 грн, у залежності від складності виконаних робіт.

– Чи бувають випадки самовільного вторинного підключення?
– За самовільне підключення до мереж абоненти додатково зазнають суттєвих витрат, що збільшить дебіторську заборгованість у рази. Не раджу на своєму досвіді відчути всі ті проблеми, які виникатимуть у несвідомих та нечесних споживачів. Чинне законодавство передбачає досить суворе покарання за самовільне вторинне підключення до мереж.

– Чи можлива рестуктуризація заборгованості?
– Реструктуризація заборгованості була передбачена Законом України до 2009 року, на сьогодні законодавство жодним чином не передбачає в договорі зі споживачем реструктуризацію боргу. Але в окремих випадках на підприємстві йдуть назустріч абоненту, уклавши відповідний договір, що дає змогу людині вийти із складної ситуації.

Уже давно пора усвідомити, що часи, коли все було задарма, давно минули.

Своєчасна сплата споживача за послуги – один з важливих кроків, який дасть змогу підприємству вийти з фінансової кризи, створить реальний економічний результат.

– Чи очікується підвищення тарифів?
– Так, очікується, що НКРЕКП затвердить КП ПОР «Полтававодоканал» економічно обґрунтовані тарифи найближчим часом відповідно до постанови № 303 (від. 10.03.2016р.), яка опублікована в «Офіційному віснику України» № 33, ст. 1318 (від 06.05. 2016р.)

Тож звертаюся до полтавців з проханням не зволікати з проплатою послуг, не накопичувати борги, адже тарифи на сьогодні нижчі за собівартість цих послуг. Прошу наших споживачів з розумінням ставитися до проблем комунального підприємства, яке цілодобово надає такі життєво необхідні послуги. Вдячні всім сумлінним споживачам за розуміння та своєчасну оплату послуг.

Прес-служба КП ПОР «Полтававодоканал»
Іван Мольченко, 12.05.2016, 16:031280
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад