10 грудня 2018 • № 49 (1533)
Rss  

Повірка приладів обліку води

Полтавці, які мають удома прилади обліку води, через певний проміжок часу повинні проводити їх повірку. Як проходить повірка лічильників і для чого це потрібно, ми поцікавилися на комунальному підприємстві «Полтававодоканал» в Олександра Бондаренка – в.о. начальника лабораторії повірки приладів обліку води.

– Нюанси повірки приладів обліку води хвилюють багатьох полтавців. Яка процедура повірки приладу обліку води?
– Відповідно до п.15 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630, засоби обліку води підлягають періодичній повірці. Відповідно до ст. 8 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 № 1314-VII, законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки дозволяється застосовувати, випускати з виробництва, ремонту та в продаж і видавати напрокат лише за умови їх відповідності цьому закону та іншим нормативно-правовим актам, що містять вимоги до таких засобів вимірювальної техніки. Статтею 17 визначено, що законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Тож прилади обліку води можна використовувати, тільки якщо вони пройшли періодичну повірку.

Спочатку абоненту необхідно звернутися за тел.: 61-28-21, (050) 403-03-75, (067) 549-92-67 або особисто в службу обліку та реалізації (вул. Спаська, 9) із заявою про розпломбування та опломбування лічильника води чи замовити повний комплекс робіт і відповідно оплатити замовлені роботи. Сама повірка приладу обліку води коштує 27 грн 75 коп., ця послуга найдешевша в місті.

На підприємстві КП ПОР «Полтававодоканал» працює відділ з контролю за водокористуванням, що має спеціальну лабораторію для повірки лічильників і проводить весь комплекс робіт: зняття приладів обліку, встановлення тимчасової вставки, власне повірка і монтаж.

Споживачу повідомлять день (попередньо узгодивши його), коли буде проведено розпломбування та зняття лічильника, і день, у який буде встановлений лічильник після повірки. Сам комплекс робіт буде проведений у середньому протягом десяти днів. Зазначу, що опломбування та розпломбування проводять спеціалісти КП ПОР «Полтававодоканал» безкоштовно.

– Існує ще одна методика повірки лічильників води: з виїздом за адресою споживача, без зняття пломб. Чи практикується таке в Полтаві?
– Так, така методика існує, і в принципі це економить час, але вартість процедури досить висока. При цьому зовні привабливому способі перевірки лічильників води без зняття існує дуже велика ймовірність, що лічильники не пройдуть атестацію. Чим більше працював лічильник, тим вища ця вірогідність. У камері лічильника може утворюватися осад, вапняні відкладення та інше. Усе це прискорює або сповільнює роботу приладу обліку води, він починає давати неправдиву інформацію. У нашій лабораторії лічильник у разі несправності проходить ремонт та налаштування.

– Який міжповірочний інтервал повірки лічильника?
– Спільним наказом Держспоживстандарту України, Міністерства промислової політики та Державного комітету з питань житлово-комунального господарства (№141/212/91 від 15.06.2005 р.) для всіх лічильників води з 1.01.2005 р. був установлений міжповірочний інтервал три роки.

Пунктом 5 наказу ДП «Укрметр-тестстарт» було доручено провести випробування лічильників води прискореним методом для підтвердження можливості подальшого збільшення міжповірочного інтервалу до чотирьох років.

Науково-технічна комісія Держспоживстандарту (протокол №2 від 30.05.2005 р.) визначила, що міжповірочні інтервали, установлені за результатами прискорених випробувань, поширюються на всі зразки лічильників, випущені з виробництва після державних контрольних випробувань, які передували рішенню НТК про збільшення міжповірочного інтервалу цих лічильників (але не раніше 2005 р.).

Змінені міжповірочні інтервали поширюються тільки на лічильники тих виробників, які надали свої лічильники на випробування та пройшли їх із позитивним результатом.

Тобто на сьогодні прилади обліку води повинні проходити періодичну повірку кожні три або чотири роки в залежності від типу лічильника та дати його виготовлення.

– Якщо повірка не була виконана вчасно?
– Якщо повірка лічильника не була виконана вчасно, то «Полтававодоканал» має право не брати до розрахунків показники не повірених лічильників води та нараховувати споживачеві плату за надані послуги відповідно до нормативів (норм) водоспоживання відповідно до кількості зареєстрованих осіб у приміщенні.

– Як підприємство захищає прилади обліку води від несанкціонованого втручання у їх роботу?
– Із метою захисту від несанкціонованого втручання в роботу приладів обліку, яке може порушити достовірний облік кількості отриманої води, згідно з вимогами п. 5.10 «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», які затверджені наказом Мінжитлокомунгоспу від 27/06/2008 р. №190, прилади обліку води опломбовуються КП ПОР «Полтававодоканал», та згідно з п. 30 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року, споживач зобов'язаний забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку та не втручатися в їх роботу. Опломбування приладів обліку здійснюється як холодної, так і гарячої води.

Звертаю увагу, що опломбування та розпломбування лічильників здійснюється тільки спеціалістами КП ПОР «Полтававодоканал».

Згідно з Державними будівельними нормами України В.2.5 – 64: 2012 «Внутрішній водопровід і каналізація» (п.13.1) «Для лічильників води, які установлюються на вводах у квартири, дозволяється застосовувати додатковий захист від маніпулювання лічильниками».

– Але ж трапляються випадки, коли при перевірці пломба виявляється пошкодженою чи зірваною?
– Так, трапляються випадки, коли споживач самостійно знімає пломбу. Звичайно, що в таких абонентів виникають проблеми. Складається відповідний акт про порушення, проводяться нарахування відповідно до чинних нормативно-правових актів.

Період нарахування – за нормативами водоспоживання відповідно до кількості зареєстрованих осіб із моменту останнього контрольного огляду приладу обліку, який зафіксований в акті та підписаний споживачем.

Для опломбування засобів обліку води використовуються пломби підвищеної надійності, тож випадково пошкодити її неможливо.

– Чому повірку приладів обліку води КП ПОР «Полтававодоканал» на сьогодні не здійснює за власний рахунок?
– Періодична повірка квартирних засобів обліку проводить лабораторія з повірки та ремонту лічильників служби обліку та реалізації КП ПОР «Полтававодоканал» у строк, що не перевищує одного місяця (відповідно до п. 15. Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. №630) за рахунок коштів споживача для лічильників обліку холодної води та безкоштовно для лічильників обліку гарячої води.

Нині для КП ПОР «Полтававодоканал» діє тариф на централізоване водопостачання та водовідведення, який установлено відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою КМУ від 1.06.2011 року №869, який не передбачає проведення безкоштовної періодичної повірки, обслуговування та ремонту квартирних засобів обліку холодної води, які є власністю споживача.

Оскільки тариф на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення залишається єдиним джерелом покриття витрат підприємства, то в нього відсутні джерела відшкодування витрат на виконання робіт із періодичної повірки, обслуговування і ремонту засобів обліку води, які є власністю фізичної особи-споживача, тому підприємство не може здійснювати повірку лічильників за власний рахунок.

Тарас Корнійчук
Іван Мольченко, 18.07.2016, 15:592560
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад