19 січня 2019 • № 3 (1539)
Rss  

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: підготовка до опалювального періоду йде за графіком

Міжопалювальний період кожного року – час, коли фахівці обласного комунального підприємства «Полтаватеплоенерго» активно готують теплове господарство міста до роботи в наступному опалювальному періоді. Нині в місті відбуваються планові реконструкції та відновлення ізоляції теплових мереж і магістралей, підготовка теплогенеруючого і насосного обладнання та заміна потенційно аварійних ділянок теплових мереж. Проте одне з провідних питань у підготовці до опалювального періоду 2016–2017 рр. – забезпечення житлового фонду міста будинковими приладами обліку теплової енергії – тепловими лічильниками. Про вже виконані роботи та ті завдання, які потребують вирішення до початку холодів, розповів головний інженер ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимир Пасічко.

– Володимире Степановичу, розкажіть, будь ласка, на якому етапі підготовчі роботи перебувають тепер та які заходи заплановані цього року в рамках підготовки до наступного опалювального періоду?
– На сьогодні підготовка до опалювального сезону йде повним ходом, вона здійснюється згідно із затвердженими планами і графіками. Варто зазначити, що на балансі обласного комунального підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» перебуває 90 котелень, 27 теплових пунктів та 211 км теплових мереж
(у двотрубному вимірі). Станом на початок серпня поточного року вже повністю підготовлено до зими 70% котелень та майже 90% теплових мереж і магістралей. Виконана повна реконструкція майже 1 км теплових мереж (у двотрубному вимірі) та замінено 1,5 км (у двотрубному вимірі) потенційно аварійних ділянок теплових мереж. Виконується значний обсяг таких обов'язкових щорічних робіт, як підготовка теплогенеруючого обладнання підприємства до роботи в наступному опалювальному періоді, відновлення теплової ізоляції мереж, заміна насосного обладнання та автоматики безпеки, відновлення асфальтобетонного покриття у місцях розкопок тощо. Загалом обсяг коштів, які підприємство витратило на підготовку до наступного опалювального сезону, перевищує 12 млн грн.

– Ми з вами в оновленій котельні, що на Уютній, 29. Чи можна говорити про економічний ефект від її реконструкції за підсумками минулого опалювального періоду?
– Ця котельня стала прикладом роботи підприємства в напрямку реконструкції теплового господарства нашого міста. Навіть після значного обсягу робіт з реконструкції і модернізації котелень підприємства значна їх кількість поки що характеризувалася низьким коефіцієнтом корисної дії (ККД), на рівні до 80–82%. Саме тому раніше ми розробили програму, за якою протягом останніх десяти років відбувається їх планова реконструкція. Повна реконструкція котельні на Уютній, 29, була виконана минулого року. Тут було встановлено котли українського виробництва разом із допоміжним обладнанням провідних європейських виробників. У результаті, за підсумками року, можемо констатувати: ККД теплогенеруючого обладнання котельні перевищує 92%. Як наслідок – економія природного газу склала близько 70 куб. м газу, що у грошовому еквіваленті перевищує 0,5 млн грн.

– Ми бачимо, що поряд із котельнею також ведуться ремонтні роботи. Що саме тут відбувається?
– Поряд проводиться реконструкція теплової мережі. Ділянка мережі прокладена в каналах, тому тут часто відбувається підтоплення теплової мережі, що впливає і на строк служби трубопроводів, і на стан їх теплової ізоляції. Тому ми прийняли рішення замінити це канальне прокладання теплової мережі на безканальне із застосуванням попередньо ізольованих трубопроводів, котрі відповідають усім вимогам сьогодення. Нині ці роботи на завершальній стадії.

Реконструкція теплової мережі на вулиці Уютній.– Ваше підприємство постійно тримає зв'язок із власниками житлового фонду міста та організаціями й відомствами, котрі опікуються підготовкою внутрішньобудинкових систем опалення у закладах медицини, освіти тощо. Яка ситуація із підготовкою до опалювального сезону в таких закладах?
– Найкраща ситуація у школах і дитсадках. 76–78% їх уже повністю готові до роботи в опалювальний сезон. Дещо гірша ситуація із лікувальними закладами міста – там відсоток готовності близько 20%, проте підготовка ще триває, і часу достатньо. А щодо житлового фонду, то його балансоутримувачі внутрішньобудинковим системам теплопостачання достатньої уваги, на жаль, не приділяють. Усе традиційно зводиться лише до підготовки вузлів вводу теплової мережі. Скажімо, у Полтаві із 828 житлових багатоповерхівок, які опалює наше підприємство, пред'явлені до огляду нашими фахівцями, за його результатами оформлено акти готовності вузла вводу теплової мережі лише у 107 будинках – а це 13% від їх загальної кількості. Хоча слід зазначити, що ця робота продовжується, і будемо сподіватися, що часу нашим колегам вистачить.

– Яка взагалі ситуація з обліком споживання теплової енергії в місті? Скільки полтавців у наступному опалювальному періоді розраховуватимуться за послугу з теплопостачання за показниками лічильників?
– У рамках підготовки до опалювального сезону велика увага цього року приділяється встановленню будинкових лічильників теплової енергії у житлових багатоповерхівках нашого міста. Якщо до початку минулого опалювального періоду тепловими лічильниками в Полтаві було обладнано 237 житлових будинків та гуртожитків, то до початку наступного підприємство планує встановити теплові лічильники енергії ще в 312 багатоповерхівках. Фінансування цих робіт здійснюється за рахунок інвестиційної програми підприємства. Отже, восени загальна кількість будинків із тепловими лічильниками становитиме майже 550, або 45% від загальної кількості житлових будинків у Полтаві, котрі користуються послугами ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО». Нині в понад 150 багатоповерхівках роботи по встановленню завершено. Проте роботи тривають за графіком і, на наше переконання, часу нам вистачить.

Окремо зазначу, що з початком опалювального періоду робота по обладнанню житлових будинків лічильниками не припинятиметься. Оскільки основні кошти в рахунок оплати послуг підприємства споживачі сплачують в опалювальний сезон, то з його початком з'явиться можливість частину коштів спрямувати на придбання та встановлення будинкових приладів обліку теплової енергії. Тому, за сприятливих погодних умов, плануємо цю роботу продовжувати і протягом опалювального періоду. Загалом до осені наступного року в планах нашого підприємства обладнати весь житловий фонд міста тепловими лічильниками і забезпечити 100-відсотковий облік споживання ним теплової енергії.

– Як споживачу послуг вашого підприємства дізнатися, чи буде його житловий будинок цього року обладнано тепловим лічильником?
– Перелік житлових будинків, у яких будуть установлені теплові лічильники до початку наступного опалювального сезону, опублікований на офіційному сайті підприємства (te.pl.ua – Авт.). Там розміщена навіть інтерактивна карта, за допомогою якої споживач може легко з'ясувати, чи буде встановлений тепловий лічильник саме в його житловому будинку. Для тих споживачів, які не користуються інтернетом, згаданий список житлових будинків вивішено на інформаційному стенді у приміщенні абонентської служби «Полтаватеплоенерго». Ми роздали його навіть операторам, які ведуть прийом громадян. Тож якщо споживач звернеться до них, його неодмінно поінформують. Урешті-решт у робочий час можна зателефонувати на багатоканальну інформаційно-довідкову телефонну лінію за номером 51-04-55, де дадуть вичерпну відповідь на це запитання.

– Чи є обмеження на встановлення будинкових та квартирних лічильників?
– Будинковим лічильником можна обладнати будь-яке житло. Навіть якщо це старий будинок і в ньому немає підвального приміщення, ми встановлюємо на стіну у місці вводу теплової мережі металеву шафу, куди поміщаємо лічильник. Певні обмеження існують щодо квартирних лічильників теплової енергії. На жаль, у багатоповерхівках, які будували до 2000 року, не передбачено їхнього встановлення. Тобто теоретично це можливо, якщо виконати реконструкцію всієї внутрішньобудинкової системи теплопостачання. Проте це дуже затратний процес, тож, думаю, він навряд чи можливий для реалізації.

– За рік кількість установлених теплових лічильників зросте більш як удвічі. Як підприємство планує проводити зняття їх показників, поточний контроль та періодичну повірку?
– Зняти показники приладів обліку теплової енергії, щоб зафіксувати її фактичне споживання навіть у згаданих 237 будинках, підприємству було досить складно: аби впоратися з цим протягом доби, ми залучали й інженерно-технічних працівників, і робітників, які займалися експлуатацією лічильників. Зрозуміло, що мати справу з понад 500 будинковими лічильниками буде ще складніше. А що вже говорити, коли лічильниками буде обладнано весь житловий фонд! Тому наше підприємство планує запровадити систему автоматичного збору даних, що охопить майже всі теплові лічильники. У такий спосіб зняття даних із них та поточний контроль за їх роботою відбуватиметься дистанційно. Проте якщо мешканці житлового будинку виявлять бажання самостійно переконатися в достовірності показників, то ми, звичайно, будемо надавати таку можливість – у складі комісії вони зможуть брати участь у знятті показників будинкового теплового лічильника. А щодо проведення періодичної повірки лічильника, то зазначу: усі лічильники, що встановлюються за рахунок підприємства, автоматично приймаються на його баланс. Чинний порядок формування тарифів на теплову енергію дає нам змогу включити до них і витрати на обслуговування та повірку цих лічильників. Що ми й робимо. Тож саме наше підприємство обслуговує будинкові прилади обліку теплової енергії та виконує їх повірку.

– Чи є сенс установлювати будинковий лічильник теплової енергії в багатоквартирних житлових будинках? Чи призведе його встановлення до реальної економії коштів споживачів?
– Ми провели аналіз використання теплових лічильників у 237 житлових будинках, що були обладнані ними до початку минулого опалювального періоду. У середньому економія теплової енергії в цих будинках перевищила 10%, тобто ефект однозначно є. Хоча мушу зазначити, що частина цих будинків має перевитрату теплової енергії порівняно з нормою споживання. Причини цього різні: скажімо, велике значення має розмір житлового будинку – якщо будівля невелика, у ній на квадратний метр припадає більше споживання тепла, аніж в об'ємній багатоповерхівці. На результат впливає й те, як самі мешканці ставляться до ощадного і раціонального використання теплової енергії. Там, де люди самостійно вдалися до відновлення теплової ізоляції трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення, утеплення місць загального користування, підвальних та горішніх приміщень і власних помешкань, розміри економії теплової енергії дещо більші. А загалом, згідно з показниками всіх будинкових лічильників, спостерігається стійка тенденція до зменшення споживання теплової енергії порівняно з нормою. А на практиці це означає, що разом з цим зменшуються і суми у платіжках за опалення. Виграють усі – підприємство заощаджує на обсягах споживання природного газу, а споживачі – на вартості отриманих послуг.

– Дякуємо за розмову, сподіваємося, що споживачі дослухаються до ваших порад і наступний опалювальний період пройде успішно.
Вікторія Білокінь, 15.08.2016, 12:421601
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<грудень