22 березня 2019 • № 12 (1548)
Rss  

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» відзвітувало про свою готовність до нового опалювального сезону

Уже цього тижня в усіх оселях міста помітно потеплішає, адже у вівторок, 11 жовтня, стартував новий опалювальний період 2016–2017 рр., який для полтавців багато в чому буде інноваційним. Чимало містян уперше буде розраховуватися за послугу з централізованого опалення за показниками загальнобудинкових чи квартирних теплових лічильників. Про переваги такого обліку споживання теплової енергії та загальний стан підготовки теплового господарства нашого міста до опалювального періоду 2016–2017 рр. розповів головний інженер ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимир Пасічко.

– Володимире Степановичу, які із запланованих цього року заходів у рамках підготовки до опалювального періоду вже виконані, а які відбуватимуться і після його старту?
– Ще на початку року наше підприємство запланувало необхідний обсяг робіт для того, щоб підготувати теплове господарство до осінньо-зимового періоду. Усі ці роботи були виконані згідно із затвердженими планами і графіками. На початку вересня підприємство отримало від інспекції Держ-енергонагляду акт про готовність теплового господарства нашого підприємства в обласному центрі до опалювального періоду, а наприкінці вересня вже були успішно проведені пробні топлення на всіх котельнях. Тож наразі впевнено можемо сказати, що підприємство входить у опалювальний сезон 2016–2017 років у стані стовідсоткової готовності до нього.

Роботи, які впливали на початок чи проходження опалювального періоду, уже завершені в повному обсязі. Відсьогодні продовжуються лише роботи зі встановлення теплових лічильників у житлових багатоповерхівках та роботи із заміни мереж, які не впливають на подачу теплоносія до наших споживачів.

– Традиційне в цю пору питання, котре турбує полтавців: коли до їхніх осель надійде таке очікуване тепло?
– У понеділок, 10 жовтня, відбулося засідання виконавчого комітету Полтавської міської ради, де було прийняте рішення про початок опалювального сезону 2016–2017 рр. з 11 жовтня. У вівторок, від самого ранку, розпочалися роботи із запуску котелень підприємства та переведення всіх наших споживачів на зимовий режим теплопостачання. Звичайно, у першу чергу опалення будуть подавати ті котельні, котрі забезпечують теплом соціально важливі об’єкти нашого міста: лікарні, дитячі освітні заклади тощо. Стосовно терміну подачі теплової енергії до інших споживачів, то згідно із затвердженим органами місцевого самоврядування графіком, подача тепла буде здійснюватися протягом двох діб, тобто до кінця середи, 12 жовтня, усі наші котельні будуть у роботі.

– Чи володієте ви інформацією щодо стану готовності до холодів об’єктів соціальної сфери та житлового фонду міста?
– Щодо закладів соціальної сфери, то там ситуація дещо краща, і вони майже стовідсотково отримали акти готовності до роботи в осінньо-зимовий період. Що ж до житлового фонду, то з 1 250 житлових будинків, які опалює підприємство у Полтаві, лише 18% отримали акт готовності, і ця готовність стосується не внутрішньобудинкової системи опалення в цілому, а лише вузла вводу теплової мережі опалення у житловий будинок. Хочу запевнити наших споживачів: навіть у випадку, якщо ці житлові багатоповерхівки на сьогодні не мають відповідного акту готовності, це не буде підставою для того, щоб не вмикати подачу теплоносія до цього будинку. Він буде поданий на всі без винятку житлові будинки нашого міста. Відмінність цих багатоповерхівок порівняно із підготовленими будинками лише в тому, що в них більший ризик виникнення позаштатних чи аварійних ситуацій і може знадобиться більше часу на їх ліквідацію.

– Нагадайте, будь ласка, до чиєї компетенції належить підготовка внутрішньобудинкових мереж теплопостачання до роботи в опалювальному сезоні у житлових багатоповерхівках міста?
– Згідно з правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, затверджених Міністерством палива та енергетики України та Міністерством з питань житлово-комунального господарства України, яким користуються всі споживачі й теплопостачальні організації, підготовку внутрішньобудинкової системи теплопостачання здійснює балансоутримувач цієї системи. Стосовно участі підприємств у цьому процесі, то, згідно з означеними вище правилами, перевірка готовності проводиться комісійно за участі представника інспекції Держенергонагляду – державної структури, яка контролює дотримання правил експлуатації систем теплопостачання, а представник підприємства є одним із членів цієї комісії, який бере участь у роботі комісії й розглядає підготовку з боку можливості подачі теплоносія і роботи котельні.

– А куди полтавці можуть звертатися в разі затримки появи опалення у їхніх оселях?
– На підприємстві цілодобово працює виробнича диспетчерська служба, саме туди може зателефонувати будь-хто зі споживачів, і його заявка буде розглянута (тел. 51-04-00). До цієї служби варто дзвонити, якщо теплоносій до житлового будинку взагалі не подається. У робочий час нарікання на якість опалення приймаються і службою контролю за якістю теплопостачання (тел. 51-04-81). Якщо ж проблеми з опаленням наявні в самому будинку (наприклад не працюють окремі прилади), то за таких обставин необхідно звертатися безпосередньо до балансоутримувача будинку, до чиєї компетенції належить утримання внутрішньобудинкової системи опалення у належному стані.

– Чи можна сподіватися, що цього року, як і в останні роки, під час опалювального сезону не буде перебоїв з опаленням?
– Я погоджуся з вами, що вже багато років полтавці не відчувають перебоїв із теплопостачанням у холодну пору року. На мою думку, підприємство робить усе від нього належне, аби всі житлові будинки нашого міста були з теплом та не відчували незручностей. Та все ж таки не виключаю, що протягом опалювального періоду місцями можуть виникати якісь позаштатні ситуації чи навіть незначні аварії – це ж життя. Та попри все ми готові їх ліквідувати в найкоротший термін, аби наші споживачі не відчули незручностей при користуванні послугою централізованого опалення.

– Який стан розрахунків населення міста за теплопостачання за минулий період і чи можна спрогнозувати рівень розрахунків за осінньо-зимовий період 2016–2017 рр.?
– Щоб дати оцінку розрахункам населення, перш за все необхідно зазначити, що частина споживачів на наше прохання протягом міжопалювального періоду здійснювала авансові платежі – попередню оплату послуг теплопостачання, у рахунок оплати послуги опалення в осінньо-зимовий період. Підприємство і я особисто за це висловлюємо їм велику вдячність. Адже це дало нам змогу краще підготувати теплове господарство нашого міста до роботи в цьогорічному опалювальному періоді. Загальний рівень розрахунків наших споживачів (категорії населення), з урахуванням зазначених вище авансових платежів, станом на початок жовтня поточного року перевищив 98%. Це задовільний рівень навіть із середнім показником по країні. Але необхідно врахувати, що вже на початку наступного місяця споживачі отримуватимуть перші в поточному опалювальному періоді платіжки за опалення. Ці нарахування будуть здійснюватися за новими тарифами, встановленими НКРЕКП улітку цього року, і фактично будуть удвічі вищими, ніж в аналогічний період минулого року, тому спрогнозувати рівень розрахунків навіть на найближче майбутнє поки що дуже важко.

– Торік ми розповідали про ініціативу вашого підприємства по реалізації програми спільних дій, спрямованої на встановлення у багатоповерхівках будинкових приладів обліку теплової енергії. Чи мала ця ініціатива продовження цього року?
– У цьому році при підготовці до осінньо-зимового періоду підприємство багато уваги приділило встановленню загальнобудинкових теплових лічильників. До початку цьогорічного опалювального сезону було заплановано встановити їх у 323 житлових будинках. Понад 300 житлових багатоповерхівок уже обладнані будинковими лічильниками теплової енергії, і з початку цьогорічного сезону опалення їхні мешканці будуть розраховуватися за послугу опалення, виходячи з їх показників. У решті із запланованих будинків роботи по встановленню лічильників тривають і будуть закінчені вже найближчим часом. На початок опалювального сезону 2016–2017 рр. очікуємо загальний відсоток оснащення будинковими лічильниками теплової енергії в Полтаві у понад 40 відсотків. Що стосується акції, згідно з якою підприємство спільно з мешканцями будинків встановлювало теплові лічильники на житлові будинки, то зазначу, що ми в цьому році продовжили термін дії цієї програми. У її рамках уже встановлено вісім будинкових приладів обліку теплової енергії, а на цьому тижні облаштуємо останні два. Нагадаю, мова йде про ті житлові будинки, власники житла в яких за власні кошти придбали тепловий лічильник, а підприємство забезпечило розробку відповідної проектної документації, виконало монтаж та введення в експлуатацію цих лічильників теплової енергії.

– Володимире Степановичу, дайте відповідь на чи не найболючіше запитання, котре турбує кожного полтавця: чи є сенс установлювати лічильник теплової енергії в будинку чи оселі та чи призведе його встановлення до реальної економії коштів споживачів?
– Нині на розгляді у Верховній Раді закон про комерційний облік комунальних послуг. І якщо його буде прийнято, а я вважаю, що так і має статися, то споживання комунальних послуг у нашому випадку без теплових лічильників буде заборонено на законодавчому рівні. Тому лічильники будуть установлені в усіх споживачів.
Чи можливо сплачувати після встановлення лічильника за комунальні послуги менше? На мою думку, це цілком можливо. Є багато прикладів, коли мешканці житлових будинків стали сплачувати на 10-20% менше після встановлення приладу обліку теплової енергії у житловому будинку.

– Чи продовжать установлювати лічильники після початку опалювального сезону?
– Із початком опалювального періоду ми плануємо продовжувати закупівлю лічильників теплової енергії. Чи зможемо ми їх установити, залежатиме насамперед від погодних умов. Зрозуміло, що за умови мінусових температур на вулиці проведення монтажних робіт буде технічно не можливим.

– Ви зазначили, що лічильники будуть установлені у всіх містян?
– Так, у наших планах за інвестиційною програмою, схваленою Національною комісією (НКРЕКП), установити засоби обліку теплової енергії на всі багатоквартирні будинки нашого міста, де підприємство надає послуги з опалення. На жаль, обсяг коштів, який надійшов від споживачів цього року, недостатній, аби реалізувати цю програму в цьому календарному році, але в наших планах – до початку наступного опалювального періоду 2017–2018 рр. завершити обладнання житлового фонду міста будинковими лічильниками теплової енергії.

– Як буде здійснюватися контроль за обсягами споживання теплової енергії житловим будинком та хто буде опікуватись періодичною повіркою будинкового лічильника теплової енергії й за необхідності його обслуговуванням чи ремонтом?
– На підприємстві торік було розроблено положення про контроль за якістю послуг. Відповідно до цього положення, наші працівники протягом двох тижнів після початку опалювального сезону обов’язково відвідують усі будинки, де встановлені теплові лічильники. Мета цієї перевірки – визначити витрати теплоносія (що стане можливим лише з початком опалювального періоду) і порівняти їх із проектним значенням. Якщо буде виявлене перевищення розрахункових витрат теплоносія, то підприємство відрегулює його подачу на житловий будинок, і вона буде здійснюватися згідно з проектом та потребами мешканців відповідної житлової багатоповерхівки. Це автоматично має призвести до того, що обсяги споживання теплової енергії і платіжки за опалення в цих будинках повинні бути не більші ніж нарахування по опалювальній площі. Для ще більшої економії на кожному будинковому вузлі обліку теплової енергії є регулююча арматура, котра дає змогу відрегулювати кількість теплоносія, що потрапляє до системи опалення житлового будинку, як у бік збільшення, так і навпаки.

– Як змінилася чисельність полтавців, котрі в опалювальному періоді 2016–2017 рр. будуть розраховуватися за послуги з централізованого опалення та з гарячого водопостачання за показниками індивідуальних чи будинкових лічильників?
– Щодо лічильників гарячої води: загальний відсоток облікованого споживання послуги з централізованого постачання гарячої води із року в рік збільшується, і цього року він уже перевищив 70%. Це позитивна тенденція. Люди за власний кошт установлюють ці лічильники, адже мають реальну економію. Тому, гадаю, за кілька років цей показник цілком може сягнути 90%.
Що ж до квартирних лічильників теплової енергії, то далеко не в усіх житлових будинках нашого міста технічно можливо їх установити. Але в тих нових будинках, де така змога є, цього року відбувся справжній бум. Щоденно на підприємство від споживачів надходить понад десять заяв на отримання технічних умов установлення квартирних приладів обліку теплової енергії.

– Порадьте, будь ласка, усім полтавцям, особливо мешканцям житлових будинків, обладнаних будинковими лічильниками теплової енергії, що вони можуть робити, аби цієї зими і не мерзнути, і водночас заощаджувати?
– По-перше, потрібно дбайливо ставитися до споживання теплової енергії. Розпочати варто з власної оселі. По можливості провести її максимальне утеплення: замінити вікна, утеплити двері та стіни ззовні. Також велику роль відіграє утеплення місць загального користування та підвальних приміщень. Необхідно слідкувати за станом сходової клітки, де повинні бути цілі вікна та автоматично замикатися двері. У підвалі ізолювати внутрішньобудинкові трубопроводи системи опалення. Якщо всі ці заходи будуть виконані, то автоматично цифри у платіжках після встановлення лічильників зменшуватимуться порівняно із нарахуванням по опалювальній площі.

Також, якщо говорити про нарахування по нормі, то нормою вважається температура у квартирі 18°С. Мені особисто телефонували полтавці й дякували за встановлення лічильника, говорили, що тепер в оселі доводиться дотримуватися більш низької температури, але водночас і рівень економії на оплату послуг опалення значно зріс. Якщо в минулому році вони відкривали вікна на провітрювання, щоб не було задухи, то тепер цього робити не треба, адже кожен розуміє, що це його кошти і їх потрібно використовувати раціонально Звичайно, очевидний плюс таких заходів у тому, що платити в результаті потрібно набагато менше. Тож споживачі мають знайти комфортний баланс між температурою у квартирі й тими цифрами, які потім будуть у їхній платіжці.
Вікторія Білокінь, 13.10.2016, 14:071871
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<лютий