22 липня 2019 • № 29 (1565)
Rss  

Олексій Чепурко: Міська влада, комунальні служби міста роблять усе, щоб зима 2016–2017 років не створювала незручностей полтавцям

До роботи комунальних служб Полтави увага прикута завжди.

Її результати, особливо недоліки, завжди на поверхні. Увага полтавців до роботи підприємств ЖКГ посилюється у зимовий період. Про те, чи готове наше місто до нового опалювального сезону, про ремонт житлових будинків, комунікацій, «ПВ» поговорив із заступником міського голови, який координує роботу комунальних служб Полтави, Олексієм Чепурком.

– Олексію Григоровичу, не буде перебільшенням сказати, що всіх жителів турбує, як перезимує Полтава.
– Зима – це завжди випробування для міського господарства. Для комунальників – це робота й обов’язок перед полтавцями. Але ми всі повинні розуміти, що від нештатних ситуацій, стихійних явищ ніхто не застрахований. Проте максимально підготуватися до них – завдання галузі ЖКГ.

Міське господарство – як великий організм зі своєю кровоносною системою – інженерними комунікаціями, скелетом – житловими фондом, який має витримувати навантаження. Із транспортними артеріями – міськими дорогами.

Але є такий нюанс – переважній частині мереж, будинків, доріг Полтави декілька десятків років. Ви ж розумієте, що готувати до зими новий об’єкт, зведений за сучасними технологіями, легше, ніж забудови 30–50 років.

Підготовку до зими міська влада розпочала вже 1 березня. Були проаналізовані всі проблемні місця, зроблені висновки. Склали відповідний план-графік із підготовки до зими й почали працювати.

Цього року на капітальний ремонт житлового фонду Полтави виділено 159 млн 420 тис. грн. Для порівняння: у минулому році ця цифра складала 45 млн 220 тис. грн. Один із першочергових напрямів роботи – ремонт покрівель у будинках. У цьому році планами передбачено ремонти покрівлі на 193 будинках, поточні роботи заплановані на 826 будинках. Це удвічі більше, ніж торік.

Також проводились роботи із заміни трубопроводів у підвалах житлових будинків. Безумовно, цього року замінили не всі труби, які цього потребували. Але велика робота почалася. Насамперед заміна відбувалася в тих будинках, мешканці яких найчастіше зверталися до міської влади зі скаргами на підтоплення підвалів. Як профільний заступник міського голови я особисто продивився понад 60 відсотків таких підвальних приміщень. І можу сказати, що ситуація там потребувала якнайшвидшого нашого реагування.

Так, роботи із заміни трубопроводів уже виконано на вулиці Героїв АТО, 118/2, корп. 4, Баленка, 7-А та 3, Маршала Конєва, 6/1, на провулку Ломаному, 16. Також на завершальному етапі роботи на вулицях Халтуріна, 19, Європейській, 128/1, Маршала Бірюзова, 94 та інших.

Полтавцям, які звертаються до міського голови, приходять до мене на особистий прийом, скажу: у наступному році ми будемо планувати стільки ремонтних робіт у житлових будинках, скільки дозволить бюджет. Надважливо, щоб полтавці побачили: міська влада не стоїть осторонь їхніх проблем, намагається вирішити максимум звернень.

– Зрозуміло, що до роботи взимку готуються не тільки об’єкти комунальної власності міста, житлові будинки. Є такі велетні комунального господарства, як підприємства «Полтававодоканал» та «Полтаватеплоенерго».
– Так, ми всі відчуваємо, коли є перебої з постачанням води чи батареї в наших квартирах перестають віддавати тепло. За те, щоб цих незручностей не було у квартирах полтавців, відповідають саме ці підприємства. Нині вони перебувають не на балансі міста, це комунальна власність області. Ми ж із вами тільки користуємося їхніми послугами, не маючи жодних важелів впливу.

На останній сесії міської ради депутати вирішили звернутися до обласної ради щодо передачі цих підприємств на баланс нашого міста. Це, безумовно, навантаження на міський бюджет, адже треба розуміти, що разом із підприємствами ми отримаємо у спадок їхні борги, зношені мережі. Але для міської влади головне – комфорт полтавців. І ми свідомо робимо цей крок. Будемо розв’язувати проблеми, робити, щоб і «Полтававодоканал», і «Полтаватеплоенерго» працювали так, аби люди отримували якісні послуги. Це особливо важливо в умовах таких соціально напружених для нашого населення тарифів на енергоносії.

– Олексію Григоровичу, 2016 рік можна назвати рекордним для Полтави щодо ремонту доріг. Як координуються плани ремонтних робіт на дорогах та ремонти тепло- і водомереж?
– Так, на ремонт міських доріг, тротуарів, дворових проїздів у 2016 році з міського бюджету виділено понад 250 млн грн. Це справді рекордна цифра і для Полтави, і для обласних центрів нашого рівня. Дорожники працюють у напруженому режимі. Я особисто щодня перевіряю хід виконання ремонтних робіт, проводжу оперативні наради, контролюю графіки.

Питання ж узгодження ремонтів доріг та водо- і тепломереж ми постійно обговорюємо з керівництвом «Полтававодоканалу» і «Полтаватепло-енерго» і на нарадах, і в оперативному режимі. Слід сказати, що з «Полтаватеплоенерго» проблем менше. Адже підприємство робить плановий ремонт мереж. Наприклад, коли ми планували робити покриття на вулиці Остапа Вишні, тепловики нас зупинили, провели свій ремонт, і лише потім ми постелили новий асфальт. Аналогічна ситуація на вулиці Уютній.

Із «Полтававодоканалом» ситуація інша. Проблема не в непорозумінні, а насамперед у фінансовому стані підприємства. На превеликий жаль, воно не може дозволити собі проводити поточний ремонт, тільки аварійний. Мережі нині в такому стані, що ніхто не застрахований від аварійних ситуацій. Тому і бувають випадки, коли ми тільки-но відремонтували дорогу, як трапився порив, і фахівці водоканалу мають ліквідувати наслідки.

Ось ще одна причина для того, щоб узяти ці підприємства на баланс міста. Тоді вся робота буде комплексною, узгодженою та плановою.

– Декілька слів про те, як будуть прибиратися вулиці міста, якщо кількість снігу буде така, як у минулому році, а може, й більша.
– Звичайно, не хотілося, щоб зима випробовувала нас на міцність. Але у природи немає поганої погоди. Є авральна робота комунальників.

Щоб зменшити випадки, коли полтавці будуть невдоволені комунальними службами чи то через нерозчищені дороги, чи то через затори або проблеми із роботою міського транспорту, ми чітко визначили вулиці, які мають бути розчищені найперші. Це так зване «велике кільце», маршрути електротранспорту: вулиці Небесної сотні, Європейська, Великотирновська, Маршала Бірюзова, Соборності, Зіньківська. Зупинка громадського транспорту на цих вулицях означає транспортний колапс для міста. Тож ми не повинні допустити.

Також першочергове завдання – розчищення під’їздів до лікарень, дитячих садків та шкіл, інших закладів соціальної сфери. Полтавці мають вести звичне життя, незважаючи на погоду, вчасно отримувати медичну допомогу.

Торік основною проблемою стала відсутність координації в роботі. Ми маємо чітке розуміння, за якою вулицею закріплене яке підприємство. Що стосується віддаленних районів – Яківці, Рибці, Івонченці, Вакуленці та інші – там трохи інша специфіка. Ми закріплюємо за цими районами техніку, і вже голови районних органів самоврядування координують її роботу.

Велику кількість транспорту, що дозволить миттєво розчистити місто від наслідків аномальногого снігопаду, тримати економічно невиправдано, такого немає ніде. Проте наявна техніка має бути справною та вийти до роботи за першою необхідністю. І повинна бути чітка координація роботи всіх служб, розуміння графіків руху техніки та маршрутів, налагоджена цілодобова робота диспетчерів.

Нині перевіряємо готовність техніки: машини, які працювали на вулицях улітку та восени, повин-ні швидко перейти на зимовий режим роботи. На них мають оперативно встановити солетруси, піскорозкидачі та інше навісне обладнання, до роботи повинні підготувати грейдери. Усе це перевіряють. Заготовлюємо піщано-сольову суміш, якої нам необхідно близько п’яти тонн.

Також міськвиконком проводить переговори з підприємцями, які минулого року допомагали прибирати місто. Якщо опади значно перевищать норми, доведеться кооперуватися.

– Як щодо вивозу сміття? Восени його кількість збільшується, і біля сміттєвих баків уворюються стихійні сміттєзвалища місцевого масштабу.
– Зазвичай восени вдвічі або навіть утричі збільшується кількість негабаритного сміття на вивезення, бо люди прибирають у дворах, обрізають дерева. У приватному секторі багато будівельного сміття.

Хочу попросити всіх полтавців: не створюйте стихійних звалищ. Сміттєві контейнери розраховані лише на побутове сміття. Цегла й будматеріали вкорочують віку і їм, і сміттєвозам, а їхній подальший ремонт коштує чималих коштів. Нагадую, що про вивезення негабаритного сміття треба домовлятися з комунальними службами. Окремо зазначу, що в Полтаві тариф на вивезення сміття для населення найнижчий – 1 грн 70 коп., у Кременчуці – 13 грн 71 копійка.

– Уже не перший рік Полтава серед міст, де ціни на послуги ЖЕД на найнижчому рівні в Україні.
– Полтавський тариф з утримання будинків та прибудинкових територій становить близько 80 копійок за 1 кв. м. Він не змінювався з 2008 року й економічно застарілий. Це розуміють усі – і жителі, і комунальні служби. Уже тепер в обласному центрі в тих будинках, де створюються ОСББ, мешканці самі своїм рішенням встановлюють тариф на рівні 2 грн. В інших містах тарифи більші, навіть в обласних центрах, аналогічних до нашого: Суми – 1,23 грн, Черкаси – 1,79 грн, Тернопіль – 2 грн, Кропивницький – 1,48 грн.

– Олексію Григоровичу, ми на старті опалювального періоду. Чи можемо сказати, що Полтава готова «перезимувати»?
– Скажу, що міська влада, комунальні служби міста роблять усе, щоб зима 2016–2017 років не створювала незручностей полтавцям, щоб в оселях було тепло.
Сергій Лещенко, 13.10.2016, 14:512063
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<червень