14 грудня 2018 • № 50 (1534)
Rss  

Незаконні забудови на діючих колекторах: хто крайній?

«Після нас – хоч потоп!» – цей відомий вислів французького монарха як ніколи доречний у ситуації, що виникла нещодавно на колекторах на вулицях Південній та Олеся Гончара (колишній Енгельса). Вона як лакмусовий папірець оголила стару проблему незаконної забудови на діючих каналізаційних колекторах. Тільки «проскочити» в цьому випадку не судилося, та й «потоп» виявився специфічний – зі стоків. У провалля на місці зруйнованих колекторів «пішли» гаражі, які свого часу були зведені з порушенням будівельних норм та правил. Подібні ситуації в Полтаві виникають не вперше, про це неодноразово писалося в ЗМІ.

Про те, чому сталася така ситуація і як водоканалівці намагаються запобігти екологічній катастрофі, розповідає в. о головного інженера Євген Забишний.

– Яка причина виникнення провалів і що з цим робити?
– Ситуація з каналізаційними колекторами в країні досить серйозна – це велика проблема підприємств водопровідно-каналізаційної галузі, і Полтава не виняток.

Більшість колекторів у місті побудована в 1960–1980 рр. із залізобетону.

Основною причиною їх аварій стає сульфатно-газова корозія, яка руйнує складову бетону. Як наслідок – просідання ґрунту й утворення так званих провалів.

– Власники гаражів на вулиці Олеся Гончара скаржаться на неспроможність водоканалівців усунути аварію. Яка там ситуація на сьогодні?
– На ділянці, де розташовані гаражні кооперативи, знову трапилася аварія на колекторі. Минулої зими, коли там тривали ремонтні роботи, комунальники неодноразово попереджували про можливість екологічного лиха.

Ускладнена ситуація тим, що над потужним колектором, який приймає стоки з великої частини міста, побудовані гаражі з порушенням будівельних норм, прямо в охоронній зоні колектора. Обвідний тимчасовий колектор доводиться будувати складними зиґзаґами, спеціалізованій техніці досить складно заїхати та розвернутися між близько розташованими гаражами.

У зв’язку з тим що свого часу не було в цьому питанні виваженого комплексного підходу, сьогодні це стало причиною руйнування та знесення гаражіврозташованизх прямо над колектором. Зазначу, що будівельні норми існують для того, щоб їх виконувати, а не порушувати, бо результат – сумний та очікуваний. Самі власники гаражів несуть збитки, а водоканал не має змоги якісно провести ремонтні роботи і теж несе колосальні збитки, щоб терміново ліквідувати аварію та запобігти техногенній катастрофі.

Понад половину колекторів у вкрай зношеному стані, а забудови лише погіршують ситуацію. Оглядові колодязі, які запроектовані на всій довжині колектора, забудовані, і до них немає доступу нашим обхідникам, або завалені будівельним та побутовим сміттям, і знайти їх вкрай складно, лише за схемами.

– Тож це – самозабудова без дозвільних документів? Чи існує дозвіл на будівництво цих гаражів?
– На ці запитання непросто знайти відповідь.Власники гаражів показують документацію 90-х років, дозвіл міської влади на виділення ділянки під забудову, право власності тощо, але чому немає жодного погодження з комунальними установами, комунікації яких розташовані там? Особа, яка займалася організацією гаражного кооперативу, повинна була це знати і зробити.

Якщо при будівництві гаражів та малих архітектурних споруд не були враховані вимоги ДБН, то відповідальність за руйнацію мереж лягає саме на забудовника. В інших містах України існує практика, коли комунальники вимушені були подавати до суду на недобросовісних забудовників.

Розумію власників гаражів, яки потрапили в таку неприємну ситуацію, шкода, що так запізно вони усвідомили всі наслідки від неправильної забудови.

– Який вихід із ситуації, яка склалася?
– Звинувачувати водоканал – це все одно, що лікаря в поставленому діагнозі. Наші фахівці роблять усе можливе і неможливе, щоб виправити цю непросту ситуацію. На зазначеному відрізку робіт задіяні провідні фахівці підприємства із залученням великої кількості техніки. Змонтований тимчасовий обвідний напірний колектор та насосна станція для перекачування стоків повз ділянку з ремонтними роботами. На жаль, частковий ремонт місць аварій власними силами підприємства не дає сталого позитивного результату, майже одночасно виходить із ладу мережа не в одному місці, а по всій своїй довжині. Тому в питанні проведення ремонтно-відновлювальних робіт підхід має бути комплексним, за розв’язанням цієї проблеми стоять кошти, яких так бракує підприємству. Ми звернулися до міської влади з питанням щодо виділення коштів на проектування ділянки, і є відповідне рішення. Тож чекаємо фінансування. І тоді вже повною мірою можна говорити про якнайшвидший початок відновлювальних робіт і стале функціонування цієї ділянки колектора. Якщо не почати розв’язувати проблеми з колекторами найближчим часом, вулицями духовної столиці України збігатимуть струмки з нечистотами. Аби сягнути масштабів проблеми системи водовідведення міста, варто лише поспостерігати за роботою ремонтників, які звикли до складних умов, і несприятлива погода не стає їм на заваді. Тож народна мудрість «Ледачий та скупий платить двічі» підтвердила право на своє існування.
Іван Мольченко, 27.10.2016, 14:371207
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад