11 грудня 2018 • № 49 (1533)
Rss  

ПАТ «Електромотор» працює стабільно, із зростанням виробництва

ПАТ «Електромотор» уже понад 60 років успішно працює на ринку електротехнічної промисловості. Це одне з небагатьох полтавських підприємств, що витримало випробовування, які випали на їхню долю останнім часом.

Нині ПАТ «Електромотор» – одне з провідних підприємств України з виробництва асин-хронних електродвигунів загальнопромислового та спеціального призначення. Продукція заводу надійна і якісна, двигуни полтавського виробництва цінуються українськими і зарубіжними підприємствами за свою невибагливість в експлуатації, помірну ціну і гарні енергетичні показники. Окрім електродвигунів, підприємство виробляє електронасоси та інші товари народного споживання.

Як живе і працює потужне вітчизняне підприємство, «ПВ» запитав у голови правління ПАТ «Електромотор» Володимира Юренкова (на фото).

– Володимире Миколайовичу, для всіх українців минулий 2016 рік був непростим. Як прожило його ваше підприємство?
– У 2016 році працювали стабільно, порівняно з попереднім роком маємо темп зростання виробництва на рівні 15%. Великий приріст маємо по виробництву томатних пресів (29%) і черв'ячних одноступінчастих мотор-редукторів (РЧМ-50, РЧМ-63, РЧМ-75) – 62%. Нині ми освоюємо мотор-редуктори РЧМ-40 і РЧМ-90, щоб зайняти якомога більшу лінійку і бути достойно представленими на ринку мотор-редукторів, які застосовуються в багатьох сферах виробництва.

Зростання обсягів виробництва маємо фактично по всій номенклатурі продукції.

– Завдяки чому вашому підприємству вдається стабільно працювати?
– Завдяки великому асортименту продукції, що випускається. Насамперед це електродвигуни, мотор-редуктори і товари народного споживання: п'ять найменувань електронасосів, вісім найменувань кормоподрібнювачів різної модифікації, маслопрес, транспортер спіральний гнучкий для подачі зерна та сипучих матеріалів, електрокультиватори, електролущильники кукурудзи, яблучний та томатний преси, кормові екструдери та інше.

Для того щоб збільшувати обсяги виробництва, заробляти кошти, велику працю і ресурси ми вкладаємо в розробку нової техніки, яка щороку розширює наш асортимент.

– Ви постійно працюєте над розробкою нової продукції?
– Із 2010 року розроблено два десятки найменувань. Враховуючи той факт, що ринок збуту електромоторів дещо звузився, нині основний вектор розвитку підприємства – випуск продукції для сільгоспвиробників – фермерів, індивідуальних господарів, котрі зацікавлені у придбанні та використанні техніки, що виробляє підприємство. Серед останніх розробок, впроваджених у серійне виробництво, кормоекструдер шнековий КЕШ-2 і КЕШ-3, призначений для переробки зернових культур і їх сумішей у висококалорійний корм для домашньої худоби; маслопрес для отримання рослинних олій із насіння олійних культур способом холодного пресування, котрий нині користується попитом. Його можна застосовувати як для фермерських, так і домашніх господарств, для одержання сиродавленої олії для власних потреб. Тепер розробляється новий високопродуктивний шнековий прес СШ-1 для отримання соку з овочів та фруктів. Наразі виготовлені нові дослідні зразки і триває їх дрібна доробка, думаю, уже у 2017 році поставимо на потік і будемо виготовляти серійно.

На вимогу часу в цьому році випустили партію пресів-грануляторів, призначених для виготовлення гранульованих паливних пелет і комбікормів. Паливні пелети (паливні гранули) отримують із деревної тирси, кори дерев і відходів рослинництва: мезги і суцвіть соняшника, кукурудзи тощо. Прес-гранулятор можна використовувати і для приготування комбікормів для великої рогатої худоби, птиці, кролів та риби. Комбікорм можна виготовляти як за зарекомендованими рецептами, так і за складеними індивідуально.

Свою нішу на ринку зайняли і доїльні апарати, виготовлення яких ми освоїли. Вони користуються попитом, мають свого споживача, і добре було, коли діяла державна програма, за якою дворам, що мають трьох і більше корів, частково компенсувалася вартість придбання апарата. Нині програма не згорнута, але кошти на неї не виділяються. Однак за доїльними апаратами маємо темп зростання виробництва 11%.

Гарним доповненням до нашого асортименту став випуск великої лінійки виробів для елеваторної техніки – шиберних засувок, перекидних клапанів, зерноводів, секторів, заслінок. Вони теж зайняли свою нішу на ринку, маємо постійних замовників.

– Для такого потужного виробництва потрібні кваліфіковані кадри, проблема підбору яких завжди актуальна. Адже хороші співробітники – це запорука успіху. Наскільки ваше підприємство торкнулася ця проблема?
– Для виготовлення названої продукції у нас справді не вистачає кваліфікованих працівників. Наше підприємство займається пошуком кадрів. Передусім нам потрібні оператори верстатів із числовим програмним керуванням, токарі п'ятого-шостого розрядів. Можемо констатувати, що існує дефіцит цих спеціальностей, важко знайти кваліфікованих працівників.

Нам потрібні й маркетологи, нестачу яких також відчуваємо. Як і кожному виробнику, нам би хотілося продавати більше нашої продукції, розширювати ринки збуту в країнах близького і далекого зарубіжжя.

Для розробки нової продукції потрібні конструктори. Нині у нас працюють як молоді конструктори від 25 років, так і досвідчені, 55-60-річні, котрі передають свій досвід, навички, уміння. Ми набираємо молодь, проводимо відбір, і кращі та найкмітливіші залишаються працювати на нашому підприємстві.

– Щоб виготовляти конкурентоспроможну продукцію, потрібно застосовувати новітні технології, оновлювати обладнання. Як із цим завданням справляється «Електромотор»?
– Ми намагаємося йти в ногу з часом і забезпечувати культуру виробництва нашої продукції. Для цього закупляємо нове обладнання. Маємо координато-пробивний прес TAILIFT. Придбали також листозгинальний прес «Єрмаксан», який дозволяє робити серійну продукцію просто й акуратно, з рівними кутами і згинами. Також було придбано різьбошліфувальні верстати й оброблюючі центри. У цьому році плануємо придбати вертикально-фрезерний оброблюючий центр та декілька токарних верстатів з ЧПК.

Значну увагу також приділяємо енерго-збереженню. Для цього перейшли на опалення твердопаливними котлами фірми «Крігер». Ми фактично відмовилися від використання газу, і наші виробничі приміщення, адмінкорпуси опалюються твердопаливними котлами, що дає суттєву економію коштів.

– Минулий рік ваше підприємство прожило досить непогано. Що запланували на 2017-й?
– Однозначно можу сказати, що не збираємося сидіти склавши руки. Плануємо зростання виробництва на рівні 15-20%. Попрацюємо перші два-три місяці року, якщо все буде виходити, будемо переглядати плани і, можливо, підвищимо план випуску товарної продукції. Зазвичай ми працюємо під замовника.

Не менш важливий і розвиток підприємства. Наші конструктори, технічні служби працюють над розробкою і впровадженням у виробництво нової продукції. Поки що всі карти розкривати не будемо. Зробимо, випробуємо, виготовимо пробну партію – тоді вже можна буде заявляти. Тобто ми постійно рухаємося вперед, на місці не стоїмо. Саме для розвитку, руху вперед нам і потрібні маркетологи для пошуку номенклатури продукції, яка користується попитом у населення України і близького зарубіжжя, конструктори для розробки нових видів продукції.

– А як щодо виходу вашої продукції на європейський ринок? Він має перспективи?
– На сьогодні ведеться підготовка до відправлення пробних партій продукції нашого виробництва в держави ЄС.
Наталія Вісич, 01.03.2017, 15:41990
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад