13 грудня 2018 • № 50 (1534)
Rss  

Гаряча лінія: «Полтававодоканал» відповідає на запитання полтавців

Вода – дивовижна хімічна сполука, яка відіграє дуже важливу роль в усьому живому, зокрема в життєдіяльності людського організму. Після повітря вода – другий за значенням компонент, необхідний для нашого життя.

На відміну від більшості міст України, де воду беруть переважно з поверхневих джерел, жителям Полтави пощастило пити артезіанську. Безперебійне водопостачання полтавців та підприємств міста, відведення господарсько-побутових, виробничих стоків та їх очищення забезпечує КП ПОР «Полтававодоканал». Підприємство завжди відкрите для спілкування, тож у понеділок у редакції «ПВ» відбулася гаряча лінія, на яку завітали в.о. генерального директора Олександр Єгоров, перший заступник генерального директора – директор з фінансово-економічних питань Володимир Христинець, начальник служби обліку та реалізації Олександр Редько, начальник служби водовідведення Іван Мистюк та начальник аварійно-диспетчерської служби Ігор Середа, котрі відповіли на запитання, що хвилюють полтавців.

– Добрий день! Маю проблему з лічильником, який віддала на повірку. За телефонами складно додзвонитися. Лічильник забрали, а коли його поставлять заново? Чому я повинна нагадувати, що мені мають його повернути? Скільки мені чекати? Які існують строки для цієї процедури?
Марія Іваненко, проживає на вулиці Короленка

Відповідає Олександр Редько:
– Для хвилювань немає жодної причини. Наші фахівці після повірки в лабораторії в зручний та узгоджений з вами час установлять прилад обліку та опломбують. Узагалі строк близько двох тижнів, але нині дуже великі черги. Якщо в період відпусток та дачний сезон спостерігалася тенденція до зменшення заяв, то на сьогодні цей період може сягати до місяця. Просимо вибачення, але наша лабораторія працює на повну потужність.

Володимир Христинець:
– Для зручності абонентів з'явилась нова безплатна послуга – повірка приладів обліку води без зняття лічильника, яку здійснює ТОВ «Еталон – АСП». Ви можете звернутися до ТОВ «Еталон-АСП» за телефоном диспетчерської служби: (068) 270-19-45, (050) 775-90-23 або до нашої служби обліку та реалізації за телефонами: 61-28-21, 56-96-69, (067) 549-92-67, (050) 403-03-75.

Зверніть увагу: працівники, які проводитимуть відповідні роботи, обов'язково повинні мати при собі посвідчення ТОВ «Еталон – АСП» та КП ПОР «Полтававодоканал»! Ще раз зазначу, що послуги з повірки приладів обліку безплатні!

– Чи не буде подорожчання води? І ще одне питання: буває, приходить роздруківка, ніби все заплатила, а з квитанцією показники не сходяться. Чому так?
Ольга Петрівна, мешканка багатоквартирного будинку

Відповідає Олександр Редько:
– Із 1 жовтня 2016 року введені в дію такі тарифи для споживачів багатоквартирного житлового сектору: 8,29 грн за 1 куб. м на послуги з централізованого постачання холодної води та 6,47 грн за 1 куб. м на послуги з централізованого водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Якщо буде очікуватися зміна тарифу, населення поінформують через ЗМІ та наш офіційний сайт. Нові тарифи підприємствам водопровідно-каналізаційного господарства встановлює НКРЕКП, а ті у відповідь надають розрахунки.

Якщо у вас є запитання щодо обсягів нарахування, рекомендуємо прийти для здійснення перерахунку в службу обліку та реалізації (вул. Спаська, 9).

– Читав у «Полтавському віснику» інтерв'ю з Володимиром Христинцем про зонне водопостачання, контроль та аналіз. Ви говорите, якщо на цих зонах та підзонах встановлено прилади обліку без фільтрів та зворотних клапанів, деякі лічильники навіть не проходять повірку. А якщо лічильник зупинився, то зверніть увагу, як ремонтна бригада його «реанімує» – промиває лічильний механізм у якомусь відрі і встановлює його для контролю.
Запитання від читача, поставлене на інтернет-сайті «ПВ»
Відповідає Володимир Христинець:
– Так, наприкінці року була така стаття. Приємно, що наші споживачі читають і намагаються розібратися в цьому питанні. Мова йде про те, що місто розбите на контрольні зони та підзони, де встановлені технологічні прилади обліку води. Після здійсненого аналізу по кожній зоні ми визначаємо найбільший об'єм втрат води і починаємо роботу зі скорочення втрат, насамперед у найбільш проблемних зонах, де відсоток втрат та об'єм у кубах найбільший.

Але зазначу, що є технологічні прилади обліку, а є комерційні, за якими розраховуються споживачі. Це зовсім різні речі, технологічні прилади обліку води застосовуються тільки для технологічних потреб підприємства, і експлуатація їх відрізняється. Наш читач, напевно, помилився, маючи на увазі комерційний облік води, говорячи про технологічний.

– У мене запитання до керівника підприємства. Мене цікавить можливість забезпечення централізованим водопостачанням за адресою Шухевича, 4 (колишній провулок Піонерський). Нині в нас є тільки водорозбірна колонка.
Олена, Полтава
Відповідає Олександр Єгоров:
– Для вирішення цього питання вам треба звернутися до виробничо-технічного відділу КП ПОР «Полтававодоканал» за адресою вул. Козака, 1-А, 2 поверх, каб. 5. Перелік необхідних документів для фізичних осіб міститься на нашому сайті в розділі «Підключення водопроводу та каналізації».

– На вулиці Луговій майже щомісяця в одному й тому ж місці відбувається порив мереж водопостачання, який лагодять водоканалівці. На дорогу і в Тарапуньку витікає багато води. Чи будуть там здійснюватися якісь роботи?
Наталія, жителька вулиці Лугової
Відповідає Ігор Середа:
– Так, ми знаємо, що там проблемна ділянка, мережі зношені. Останнім часом там виконується точковий ремонт, але ділянка внесена в планові роботи по заміні мереж.

– Онуки зіпсували пломбу на лічильнику. Що робити? Чи буде за це штраф?
Алевтина Степанівна
Відповідає Олександр Редько:
– Трапляються випадки, коли споживач самостійно знімає пломбу. Звичайно, що в таких абонентів виникають проблеми. Складається відповідний акт про порушення і здійснюються нарахування відповідно до чинних нормативно-правових актів. Комісія розглядає кожний окремий випадок.

Якщо споживач справно сплачує за послуги, щомісяця подає показники лічильника і показники приладу обліку із зіпсованою пломбою очікувані, то ставлення до такого споживача зовсім інше.

Хоча, повірте, для опломбування засобів обліку води використовуються пломби підвищеної надійності і випадково пошкодити їх неможливо.

– Телефонуємо, щоб поспілкуватися з керівництвом водоканалу. Ми з чоловіком пенсіонери, не використовуємо і двох кубометрів води на місяць, але за платіжкою платимо за більшу кількість води (мінімальну норму). Чим це пояснюється і чому не можна платити тільки за використану кількість?
Валентина Миколаївна Кононенко

Відповідає Олександр Єгоров:
– Фактичне споживання води можна визначити тільки за лічильником. На мою думку, сплата за послуги в цьому випадку чесна і не викликає сумнівів. Норми споживання для споживачів полтавського водоканалу встановлює Полтавська міська рада.

– Каналізацію у підвалі прорвало. Телефонуємо у водоканал, де нашу заявку відправляють у ЖЕО, а тих не дочекаєшся. Що робити?
Тетяна Семиренко, провулок Заячий
Відповідає Іван Мистюк:
– Водоканал має право обслуговувати мережі, які є на його балансі. За внутрішньобудинкові каналізаційні мережі несе відповідальність ЖЕО чи інший балансоутримувач. Якщо засмічення сталося у дворовій чи вуличній каналізації, то наші фахівці виїжджають і прочищають каналізацію. На жаль, культура водовідведення у полтавців не на належному рівні. Ми багато разів зверталися до людей з роз'ясненням, що каналізація запроектована для стоків, а не для твердого побутового сміття. Наші аварійні бригади щодня приймають до 50 заявок, де з каналізації виймають ганчір'я, целофанові пакети тощо.

– На нашій вулиці місяць тому стався порив водопроводу, приїхали з водоканалу, закрили воду і сказали, що ця мережа не на балансі, хоча раніше ремонтували. Що робити, з чого нам почати, щоб поставити наш водопровід на баланс водоканалу? Документів, проектів ніяких немає, водопровід будували ще у 1970-х роках.
Василь, житель вулиці Сонячної
Відповідає Олександр Єгоров:
– Так, мережі за цією адресою немає на балансі водоканалу. Для початку треба визнати ці мережі безхазяйними. Існує певна процедура: спершу жителям необхідно звернутися до міської влади, опублікувати відповідну заяву, після визнання мереж безхазяйними місто передає їх на баланс водоканалу.

– Яка якість полтавської води? Де про це можна взяти інформацію?
Ніна Федорівна, Полтава

Відповідає Володимир Христинець:
– Інформацію про якість полтавської води можна знайти на сайті водоканалу в розділі «Про підприємство». На підприємстві існує лабораторія контролю за якістю питної води. Вона атестована згідно з вимогами ДсанПіНу, у ній здійснюються дослідження за 22 показниками.

Кожного дня співробітники лабораторії виїжджають за різними адресами згідно з графіком, погодженим з міською санепідемстанцією, беруть воду на дослідження. Щонеділі здійснюється відбір проб води з п'яти водозаборів підприємства.

З огляду на те що водоканалу понад 100 років і якість водогінних труб залишає бажати кращого, для знезараження у воду додають гіпохлорид. Він застосовується в мінімальних дозах при необхідності та з профілактичною метою. Використання хлору та його похідних усі критикують, але фактично у всьому світі від цього не відмовляються.

За радіологічним складом вода теж абсолютно безпечна, що підтверджують отримані в обласній санепідемстанції радіологічні паспорти на всі свердловини в місті.

– На вулиці Освітянській дуже часто тривають ремонтні роботи з каналізаційними трубами, відключають удень воду. Як тільки осінь чи весна, так і лагодять труби. У дворі багато бруду, доводиться обходити хтозна-куди. Чи є якийсь графік ремонтів і чому так часто ремонтують саме на Освітянській?
Віра Василівна Велика, пенсіонерка
Відповідає Іван Мистюк:
– Протягом минулого року водоканал не проводив там жодних робіт, можливо, то інші організації.

– На Пушкіна, 31/25, перший під'їзд, немає напору води, на верхніх поверхах люди поставили собі підкачку. Чи будуть зроблені перерахунки, коли не було води через ремонт колектора на вулиці Південній?

Відповідає Володимир Христинець:
– Залиште, будь ласка, свої координати. Наші фахівці виїдуть на місце, заміряють тиск на вводі та виявлять причину. Якщо тиск у нормі, то заява буде передана балансоутримувачу внутрішньобудинкових мереж для вирішення питання. Нагадаю, що в разі проблем з водопостачанням телефонуйте до диспетчерської водоканалу 56-96-00, яка працює цілодобово.

Олександр Редько:
– У зв'язку з ремонтними роботами на колекторі на вулиці Південній та перебоями з водопостачанням у центральній частині міста, на виконання «Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості», які затверджені Постановою КМУ №151 (від 17.02. 2010), служба обліку та реалізації провела перерахунки споживачам, яким були надані послуги не в повному обсязі. Підстава – акт ремонтних робіт служби водопостачання.

Відповідне оголошення міститься на сайті нашого підприємства в розділі «Новини» за 01.11.2016 р.

– Чому членам ОСББ перешкоджають ставити особисті лічильники, це можна зробити тільки через суд. Чи можу я особисто укласти договір з «Полтававодоканалом» напряму?
Вікторія Тичинська

Відповідає Олександр Редько:
– Жодних перешкоджань немає, ми нікому не відмовляємо. Поки не був введений у дію тариф на централізоване водопостачання та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових мереж), ми індивідуальні договори не укладали, не мали на це права. Після введення зазначеного тарифу нікому не відмовляли. Тобто при зверненні споживача ми укладаємо з ним індивідуальний договір.
Наталія Вісич, 20.01.2017, 10:003095
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад