12 грудня 2018 • № 49 (1533)
Rss  

Компанія №1 з вирішення інжинірингових завдань своїх клієнтів

Коли в міському транспорті оголошують зупинку «Турбомеханічний завод», інколи деякі полтавці помилково вважають, що це застаріла назва. Насправді за красивим фасадом ТРЦ «Київ» продовжує працювати одне з найстаріших підприємств України, яке успішно зберігає більш ніж 125-літню історію, традиції
та культуру виробництва.

Головний інженер АТ «ПТМЗ» Сергій Твердохліб так характеризує нинішній стан справ на заводі:
– Незважаючи на об’єктивні труднощі, від яких не було застраховане жодне підприємство України, турбомеханічний завод не лише виготовляє продукцію, а й вкладає кошти у придбання, модернізацію та ремонт основних засобів. Так, на початку 2017 року було введено в експлуатацію новий майданчик (загальною площею 3674 м2) із виробництва та ремонту енергозапчастин великої ваги, придбано і змонтовано нове сучасне підйомне обладнання.

Токар Василь Савченко на крупнотокарній ділянці цеху ТЗЧ.
Зимовий час для машинобудівників зазвичай найважчий. Та вже з березня колектив відчув зростання обсягів виробництва. Під збільшення виробничих обсягів Полтавський турбомеханічний завод оголосив набір спеціалістів робітничих професій.

Жителям «Турбінки» відомо, що поблизу Палацу культури ПТМЗ на не задіяній підприємством площі було розпочато будівництво багатоповерхівки. Та воно жодним чином не вплине на роботу виробничих цехів. Торік було здійснено капітальний ремонт м’якої покрівлі корпусу енергозапчастин, котельно-зварювальної дільниці, ковальсько-пресового та ливарного цехів. Ще раніше замість старих вікон нульового прольоту основного корпусу встановили сучасне стрічкове скління. Наприкінці 2016 року на підприємстві люмінесцентні лампи освітлення замінили на більш сучасні та економічні світлодіодні.

Слюсарно-складальна ділянка №4 цеху ТЗЧ. Ротор високого тиску парової турбіни.
Сьогодні для створення належних умов праці, для збільшення обсягів виробництва витрачаються значні кошти, розширюється виробництво.

Останні десятиліття на Полтавському турбомеханічному заводі працюють у трьох основних напрямках: серійне машинобудування, випуск і ремонт енергозапчастин для енергетичної галузі та ливарне виробництво.

Про нову техніку, яку продовжують успішно розробляти інженери-конструктори ВГК, розповідає заступник головного конструктора ПТМЗ Андрій Гуржий:
– Минула епоха валового виробництва поршневих компресорів. Їм на зміну в Європі давно прийшла більш економна гвинтова техніка. ПТМЗ рухається в ногу з часом. І наші гвинтові компресори, коли їх презентуємо на міжнародних виставках, не програють європейським аналогам.

На 2017 рік перед конструкторами турбомеханічного заводу поставлені великі завдання. Ми маємо модернізувати певний перелік раніше розробленої продукції. Наприклад, в установці ГШ1-4, яку використовують у газовій галузі для перекачування зріджених вуглеводневих газів, після модернізації буде застосовуватися більш широкий спектр газів, крім пропан-бутану, ще й аміак та інші гази. Дослідний зразок готується для презентації на виставці «Нафтогаз-2017».

Займаємося розробкою нових видів продукції, як-то компресор гвинтовий КВ-5,25/1 для тепловоза ТГМ-8КМ для постачання на Кубу. Стикаємося з певними нюансами щодо гідроприводів та особливих умов роботи компресора у високих температурах. Це завдання повинні виконати протягом першого та другого кварталу.

Торік виготовили агрегат компресорний гвинтовий АКВ-045/1 для підприємства «Криворізький тролейбус», призначений для встановлення на тролейбуси «Богдан» та «ЛАЗ». Дослідний зразок нині проходить випробування у замовника, після чого десять агрегатів будуть виготовлені для Кривого Рогу.

Здійснюється розробка гвинтових компресорних установок серії ВВЕ-18,5-55 кВт із вбудованим осушувачем та частотним регулятором. Для розширення номенклатурної лінійки пересувних гвинтових станцій із двигунами європейського виробництва розробляється нова пересувна ВВП-3/7 із німецьким двигуном «Deutz». Раніше ми розробили й виготовили ВВП-3,5/7, ВВП-5,3/7, ВВП-10/10 з двигуном «Deutz», у загальній складності близько 15 штук. На базі ВВП-10/10 також проектується станція ВВП-9/15.

Перший проліт цеху ТЗЧ. Дрібнотокарна і фрезерна ділянки.
У планах розробка станцій ВВПЕ, тиском 16 атм, потужністю двигуна від 22 до 75 кВт, призначених для перевірки газових трубопроводів. Наполовину спроектовані станції ВВПЕ на 37 кВт – це ВВПЕ-6/7 та ВВПЕ-5/10.

Збільшення номенклатурної лінії гвинтових станцій АТ «ПТМЗ» розширить споживацьку зону, що для ринкових умов є великою перевагою.

Триває розробка електрогенераторів від АД-64 до АД-128 з двигунами як європейського виробництва, так і країн СНД. На них теж є попит, розігруються тендери.

У зв’язку з новими технічними вимогами відділ ВГК здійснив велику роботу по пересувних компресорних станціях ВВП, ПКСД, ПКС, АНД, АДД щодо встановлення гальмівних систем. Перелічені пересувні компресорні станції мають пройти відповідну сертифікацію в якості гальмівних засобів автомобільних причепів.

Я зупинився лише на найбільш цікавих проектах. Узагалі перелік конструкторських розробок на 2017 рік набагато ширший.

– Загальна ситуація в країні та у світі відображається на життєдіяльності підприємства, – говорить заступник директора з енергозапчастин ПТМЗ Сергій Діденко. – Вітчизняна промисловість згортається, зменшується і споживання електроенергії. Але керівництво заводу бачить перспективи подальшого розвитку у вирішенні нестандартних завдань від замовника, у здійсненні ремонтних робіт, які не кожен може зробити. Ми націлені на розвиток енергоінжинірингу. Уже тепер реалізовуємо низку унікальних замовлень, що дозволяють підприємству стабільно розвиватися.

Незважаючи на складні реалії сьогоднішнього дня, наш колектив у 2017 році планує підняти об’єм реалізації майже удвічі. Це потребує серйозного підходу до зниження витрат, перспективного освоєння нових видів запчастин, зменшення строків виготовлення продукції, зважаючи на велику конкуренцію і вимоги ринку. На сьогодні вже сформований і надалі збільшується портфель замовлень.

Портфель замовлень на 2017 рік складається із 80 контрактів. Це і «Магнітогорський меткомбінат», і «Т Плюс», велика компанія, що працює у сфері електроенергетики та теплозбереження, Кременчуцька ТЕЦ, «Київенерго», Сумська ТЕЦ і Екібастузька ТЕС (Казахстан).

У 2016-му ми здійснили те, що збиралися зробити останні три роки: побудували на Затуринському проммайданчику новий цех крупновузлового складання з установленням 60-тонного сучасного крану, сучасного балансувального верстату. Створили умови для слюсарно-складальних робіт крупних роторів турбін на 300 мВт і вище. Це значно підвищує наші технологічні можливості. Уже на сьогодні Ладижинська ТЕС направила до нас п’ять великих роторів для оцінки, які ремонтні роботи їм необхідні.

Завдання серйозні. Роботою ми вже завантажені більш ніж на рік. Плануємо стати компанією №1 з вирішення інжинірингових завдань наших клієнтів.

Тетяна Ященко
Іван Мольченко, 04.04.2017, 14:20549
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад