На відкритому засіданні обговорили підвищення вартості проїзду в тролейбусах Полтави4 серпня в актовій залі Київської районної в м.Полтаві ради відбулося публічне обговорення проекту рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів міським електричним транспортом – тролейбусом».
На зібранні були присутні працівники відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку, відділу тарифної політики та моніторингу цін міськвиконкому, представники КП «Полтаваелектроавтотранс», депутати міської ради, громадські активісти, представники ЗМІ.
 Проводив зібрання начальник відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку Юрій Сябро. Він повідомив, що до міськвиконкому звернулося КП «Полтаваелектроавтотранс» щодо необхідності перегляду тарифів на проїзд у тролейбусах, які працюють у Полтаві. Підприємство надало й відповідні розрахунки.
– Проект рішення міськвиконкому «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів міським електричним транспортом – тролейбусом» оприлюднено 13.07.2017 на офіційному сайті Полтавської міської ради для одержання зауважень і пропозицій від полтавців – фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, – зазначив Юрій Сябро.
Директор КП «Полтаваелектроавтотранс» Євген Зайцев та заступник начальника відділу тарифної політики та моніторингу цін міськвиконкому Ольга Кременецька надали обґрунтування необхідності підвищення вартості проїзду в міському тролейбусі.
– КП «Полтаваелектроавтотранс» налічує 67 одиниць тролейбусів, які обслуговують десять маршрутів і здійснюють перевезення всіх пільгових категорій громадян міста, відповідно до чинного законодавства та Програми соціального захисту населення м. Полтава «Турбота», – зазначив Євген Зайцев. – Відповідно до рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 21.05.2015 №92 у Полтаві встановлено тариф на перевезення пасажирів у міському пасажирському електротранспорті (тролейбусі) – 2 грн за одну поїздку.
Упродовж дії зазначеного тарифу основні складові собівартості послуг збільшилися, зокрема: електроенергія, що споживається на тягу рухомого складу, майже втричі; витрати на утримання та експлуатацію основного виробничого обладнання (тролейбуси, тягові підстанції, контактно-кабельна мережа).
– Питома вага статей витрат (електроенергія, ремонт та придбання шин) у собівартості послуг становить майже 52 відсотки. Темп приросту мінімальної заробітної плати – 252 проценти (2015 рік – 1271 грн (середньозважена), 2017 рік – 3200 грн). КП «Полтаваелектроавтотранс» за підсумками роботи у першому півріччі 2017 року від перевезення міським електричним транспортом отримало збитки у сумі 1505,8 тис. грн, – повідомив Євген Зайцев.
Ольга Кременецька поінформувала, що механізм формування тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів тролейбусами визначений Порядком формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013 №940 і застосовується органами місцевого самоврядування під час встановлення зазначених тарифів для підприємств міського електричного транспорту.
На виконання чинного законодавства КП «Полтаваелектроавтотранс» розраховані тарифи на перевезення пасажирів тролейбусом на рівні 3 грн – вартість одного пасажироперевезення. Підприємство також пропонує встановити вартість проїзного квитка на місяць у розмірі 45 грн – для учнів шкіл; 60 грн – для студентів денної форми навчання; 120 грн – для громадян; 180 грн – для службових поїздок працівників підприємств, установ та організацій, – зазначила заступник начальника відділу тарифної політики та моніторнгу цін.
За проїзд тролейбусом по 3 грн сплачують в Одесі, Тернополі, Луцьку, Запоріжжі, Вінниці. У Чернігові, Львові, Дніпрі та Івано-Франківську також відбуваються громадські слухання стосовно підвищення тарифу. У Кременчуці, Миколаєві та Сумах вартість квитка поки що тримається на рівні 2 грн, у Житомирі та Хмельницькому – 2,50 грн, а в Києві – уже 4 грн. Перевізник зазначив, що залишення тарифів на нинішньому рівні може призвести до повної зупинки роботи електротранспорту.
Олександра Горященко
|