19 серпня 2018 • № 33 (1517)
Rss  

Олександр Мамай: Полтавський ЦНАП постійно підвищує рівень обслуговування громадян

5 лютого Центру надання адміністративних послуг Полтавської міської ради виповнилося п’ять років. Здавалося б, небагато, але за цей час для налагодження сучасного формату діалогу влади та громадян було зроблено чимало. Про здійснену роботу й подальші плани з розвитку ЦНАП розповів «ПВ» міський голова Полтави Олександр Мамай.

– Олександре Федоровичу, коли з’явилася ідея запровадити систему адміністративних послуг?
– Узагалі історія впровадження цієї системи не нова. В Україні вона бере початок із 22 липня 1998 року. Тоді своїм указом Президент затвердив Концепцію адміністративної реформи. У ній існувало таке поняття, як державна (управлінська) послуга. Офіційним законодавчим підґрунтям для надання адмінпослуг фізичним і юридичним особам через ЦНАП, що створювалися при органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, стало набрання чинності 8 жовтня 2012 року Законом України «Про адміністративні послуги». Полтавська міська рада в межах своїх повноважень провела роботу з виконання вимог цього документа. 30 листопада 2012 року я затвердив План заходів щодо створення центру адміністративних послуг у Полтаві. У ньому були передбачені етапи проведення робіт зі створення ЦНАП, зокрема прийняття низки нормативно-правових документів. 5 лютого 2013 року депутати міськради проголосували за утворення Центру, і ця дата стала його офіційним днем народження. Упродовж року були затверджені Положення та Регламент роботи ЦНАП, визначений перелік послуг, які через нього можуть отримати громадяни.

– Із чого почав свою роботу Центр надання адміністративних послуг Полтавської міської ради?
– Починалося все з малого. Основою для створення ЦНАП став дозвільний центр, який мав певну матеріально-технічну базу й кадровий потенціал. Враховуючи вимоги законодавства, у Центрі встановили зручний для відвідувачів режим роботи: не менше шести днів на тиждень та семи годин на день, без перерви на обід, а також два рази на тиждень прийом громадян до 20-ї. Спочатку людей обслуговували лише чотири державних адміністратори, надавалося 15 видів дозвільних послуг. Згодом кількість працівників збільшилась за рахунок введення посад чотирьох адміністраторів. За перший рік роботи у ЦНАП надали 12 тисяч послуг. Надходження до міського бюджету від них становили близько 20 тис. грн. За п’ять років кількість адміністраторів зросла вп’ятеро, а наданих послуг – майже у 15 разів. Лише за 2017-й надходження до полтавської скарбниці від надання адмінпослуг склали понад 18 млн грн.

Серед майже 100 видів послуг найбільший попит мають видача дозволів та сертифікатів на початок та завершення будівельних робіт; реєстрація місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання; реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру; оформлення і видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм та вклеювання фотографій після досягнення 25 та 45 років; оформлення паспортів прив’язки тимчасових споруд; погодження маршрутів руху транспорту при перевезенні небезпечних вантажів та інші.

– Чи вдалося за цей час покращити матеріально-технічну базу, якість роботи ЦНАП?
– Міська влада приділяє чималу увагу зміцненню матеріально-технічної бази Центру. За підтримки депутатів були виділені значні кошти на придбання необхідного комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення, копіювальної техніки, меблів для робочих місць адміністраторів. Тут облаштовані рецепція, сектор видачі документів, термінали сучасного європейського зразка, стенди з інформацією про порядок надання послуг. Щоб забезпечити належну якість та доступність останніх, у ЦНАП організували консультування заявників фахівцями місцевих дозвільних органів, представниками суб’єктів надання послуг. Адміністратори мають доступ для роботи з оформлення та видачі біометричних паспортів, у них є відповідне обладнання, і вже розпочатий прийом громадян, які хочуть отримати такі документи. Центр постійно модернізується, підвищує рівень обслуговування громадян. Про це свідчить, наприклад, установка автоматизованої системи керування чергою, впровадження електронного комплексу «Універсам послуг» із використанням відповідного обладнання та програмного забезпечення. Коли немає потреби у великому пакеті документів, громадяни можуть електронно співпрацювати з суб’єктами надання адміністративних послуг. «Персональний кабінет» на сайті ЦНАП дозволяє замовникам відслідковувати стадії обробки своєї заяви через інтернет. Також запроваджується смс-інформування про виконання адмінпослуги. У рамках реалізації проекту «Партнерство для розвитку міст» (ПРОМІС) досягнута домовленість про фінансування заходів проекту «Удосконалення роботи Центру надання адміністративних послуг Полтавської міської ради» канадськими партнерами. Він передбачає появу в ЦНАП нового сучасного обладнання, зокрема інформаційних терміналів, рецепції європейського зразка, куточка для дітей.

– Що ще робиться для покращення обслуговування відвідувачів Центру?
– Тут формують команду висококваліфікованих фахівців. Працівники ЦНАП постійно навчаються, діляться власним досвідом, переймають найкращі практики, що існують за кордоном, в Україні, знайомляться з роботою колег у Києві, Харкові, Вінниці, Івано-Франківську та інших містах. Усі 23 адміністратори, які працюють нині в Центрі, отримали знання щодо єдиних вимог (стандартів) до якості обслуговування відвідувачів, брали участь у тренінгах у рамках міжнародного проекту «Інтегрований розвиток міст в Україні», що виконується німецькою урядовою компанією GIZ по напрямках «Управління конфліктами», «Стрес-менеджмент», «Комунікації». Два адміністратори пройшли навчання щодо можливості надання відомостей у формі витягу з НКС. Завдяки цьому громадяни отримують витяг із Державного земельного кадастру протягом 20 хвилин. Сім адміністраторів отримали освіту в Державному підприємстві «НАІС», що дало змогу суб’єктам звернень подавати пакети документів на реєстрацію громадських об’єднань.

Підкреслю, що на цьому ми не будемо зупинятися. У планах розширення переліку послуг, покращення матеріально-технічної бази. Адже основна мета роботи ЦНАП – дати можливість громадянам отримати якомога більше адміністративних послуг в одному місці максимально швидко та в комфортних умовах.
Віолета Скрипнікова, 08.02.2018, 14:22266
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<липень