22 жовтня 2018 • № 42 (1526)
Rss  

Музей Панаса Мирного як центр організації дозвілля

Музей як соціокультурний інститут завжди займав важливе місце в системі вітчизняної освіти. Місія музею може бути сформульована як діяльність, що спрямована на збереження і передачу наступним поколінням культурного досвіду і гуманістичних традицій людства, формування ціннісних, моральних, світоглядних установок, розвиток творчого потенціалу особистості шляхом використання специфічних форм освітньої роботи і можливостей музею як унікального носія історико-культурної пам’яті людства.

Завдання закладу полягає не в тому, щоб дати фундаментальні знання, а у формуванні ставлення людини до світу, його минулого. Музей покликаний формувати не знання історії, а особистісне ставлення до неї.

Заклад грає важливу роль у розвитку туризму. Подорожуючи, туристи насамперед відвідують музеї, бо це ті заклади, які можуть дати уявлення про історію, культуру і побут краю. Це так званий культурний туризм. Роль культури полягає в тому, щоб кожний турист отримав загальне уявлення про культуру без докладного вивчення її, розкрив комплексно місцеві культурні особливості.

Сучасний культурний менеджмент окреслює особливості управлінських процесів у сфері культури та суттєві відмінності від інших сфер економічної діяльності, бо не зорієнтований лише на отримання прибутку. Туризм ставить перед організаціями культури вимогу адекватних динаміці туризму змін і необхідність розглядати свою діяльність з точки зору продукту.

Для музею туризм – це засіб внутрішньої мобілізації й адаптації до умов ринку; не заробляння грошей, а спосіб визначення цілей і стратегій діяльності в нових умовах; можливість побудови відкритих стосунків із зовнішнім оточенням, виконання соціально важливих завдань шляхом передавання знань і тлумачення значень речей з метою формування ставлення людини до світу.

Отже, у системі музейної роботи туризм – структуротворча діяльність.

Перед музеями стоять непрості завдання пошуку креативних форм музейної комунікації, і, щоб заохотити сучасного відвідувача прийти до музею, науковцям необхідно глибоко досліджувати свою аудиторію, її базові знання, навички, вікові особливості, уподобання. Для всіх категорій відвідувачів працівники музею Панаса Мирного підбирають цікаву форму роботи і відповідний матеріал. Крім лекцій та виставок, у музеї влаштовуються тематичні екскурсії, музичні вечори, виставки з фондів, електронні презентації. Започатковано проект «До таїни роду Рудченків». Музей співпрацює з закладами, що носять ім’я письменника, – з Полтавською обласною бібліотекою для дітей ім.Панаса Мирного та Полтавською ЗОШ №8 ім.Панаса Мирного. Для найменших відвідувачів – вихованців дитячих садків – започатковано проект «Музейна абетка». Традиційними стали в музеї театралізовані відтворення подій столітньої давнини, відродження народних традицій та традицій родини Рудченків. Також для відвідувачів створено рекреаційний етнографічний куточок.

Якість музейної комунікації залежить від фахового діалогу з відвідувачами. Методи та засоби впливу музею на різні категорії відвідувачів відносяться до актуальної галузі знань – музейної педагогіки, що включає інноваційні педагогічні технології для інтеграції музейництва в процес творчого розвитку та виховання особистості.

Отже, музей не тільки займається збереженням і популяризацією історії, культури, мистецтва та побуту, а й крокує в ногу з часом для того, щоб бути цікавим для сучасного відвідувача.

Ольга Тютюник, науковий співробітник Полтавського літературно-меморіального музею Панаса Мирного
Іван Мольченко, 23.05.2018, 15:10447
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<вересень