22 травня 2019 • № 20 (1556)
Rss  

У Полтаві навчали працювати з дітьми з розладом аутистичного спектру

У Полтавському національному педагогічному університеті ім.В.Г.Короленка відбувся семінар-практикум на тему «Системно ресурсний підхід у наданні допомоги дітям із розладом аутистичного спектру». Участь у ньому взяло 170 чоловік із Полтави та області: батьки такої малечі, педагоги, які займаються впровадженням інклюзивної освіти, та інші. Відбувся такий захід у нашому місті вперше. Підготувала його благодійна організація «Зернятко», яка вже понад два роки займається питаннями допомоги дітям із РАС та їхнім батькам.

– Ми дуже вдячні за підтримку, співпрацю й допомогу директору Департаменту освіти й науки Полтавської обласної державної адміністрації Олені Харченко, директорові Центру розвитку місцевого самоврядування Ірині Балибіній, проректору з наукової роботи ПНПУ Сергієві Шевчуку, декану психолого-педагогiчного факультету Наталiї Сулаєвiй, завідувачу кафедри спеціальної освіти й соціальної роботи Наталії Пахомовій та всім, хто долучився до організації заходу. Своїми знаннями – і запозиченими з прогресивного іноземного досвіду, і власними напрацюваннями – ділилася професор Київського університету ім.Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, фахiвець із діагностики аутизму, автор програм i навчально-методичних розробок із питань аутизму та інклюзивної освіти, ведуча тренінгів в Україні та Ізраїлі Тетяна Скрипник. Цією темою Тетяна Вікторівна займається вже близько 20 років, і ми дуже раді, що вона змогла приїхати до Полтави, – розповіла засновниця БО «Зернятко» Людмила Іващенко. – На жаль, на сьогодні з професійно організованою педагогічно-корекційною роботою та інклюзивним навчанням в Україні справи гірші, ніж хотілося б. Інклюзії як такої в нас іще немає, її лише починають впроваджувати. Для цього необхідно багато зробити: підготувати відповідним чином класи, педагогів, написати освітні програми тощо. Тому семінари, які допомогли б підвищити кваліфікацію освітян, розширити знання батьків у цій сфері, посприяти їх взаєморозумінню, дуже потрібні. Тож у нас виникла думка провести такий захід, допомогти батькам в організації повноцінного життя для своїх дітей. Сімей, у яких є малеча з аутизмом, на сьогодні немало (тільки в нашій організації – до сотні). Раніше таких дітей «ховали» від світу. Тепер же освітня система вдосконалюється.

Під час семінару були порушені питання впровадження сучасного «класного менеджменту» в дитячих садках, школах та корекційних центрах, пошуку балансу між навчанням та корекційно-розвивальною роботою, орієнтування на створення базових передумов малечі з аутизмом для її навчання та розвитку, розробки освітньої стратегії, створення команди супроводу на чолі з координатором, орієнтування на життєдіяльність дитини. Учасники заходу були задоволені отриманою інформацією й по можливості будуть впроваджувати її у своїй роботі з дітьми з РАС.
Віолета Скрипнікова, 31.05.2018, 13:361761
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<квітень