11 грудня 2018 • № 49 (1533)
Rss  

Юрій Бойко: Колегам бажаю стійкості, витримки й оптимізму!

Успіх – це завжди ризик. Найкраще це знають і розуміють підприємці, котрим вдалося не тільки започаткувати власну справу, а й втриматися на плаву. У кожного бізнесмена – своя історія успіху.

Напередодні Дня підприємця, який в Україні будуть святкувати цієї неділі, 2 вересня, «ПВ» попросив розповісти історію своєї справи власника рекламної агенції «Бойко», депутата Полтавської міської ради, голови обласної організації Спілки рекламістів України Юрія Бойка.

– Пане Юрію, коли Ви вперше вирішили ризикнути і зайнятися підприємництвом?
– Хто такий підприємець? Російською мовою – людина, яка щось «предпринимает», іде своїм шляхом, не чекає, поки скажуть, що робити, а робить щось сама. Це – самостійність. Моя самостійність почалася тоді, коли я закінчив Полтавський інженерно-будівельний інститут. Наприкінці 1980-х років комсомол якраз відкрив молодіжні клуби. До речі, із них вийшло багато підприємців і підприємств, які працюють і нині. Разом із друзями почали заробляти копійчину, відкривши в інституті відому тоді в Полтаві дискотеку «Радуга». Ми пішли своїм шляхом. Це були перші паростки підприємництва.

Із розпадом Радянського Союзу усі зайнялися торгівлею. Я теж зайнявся дрібним оптом із продуктами харчування. На так званий стартовий капітал вдалося заробити на «човникових» поїздках до Польщі й Росії. На зароблені кошти разом із другом змогли робити закупівлі товару. Співпрацював із місцевими заводами продтоварів, постачав їх на ринок. До речі, тоді ми і познайомилися з міським головою Олександром Мамаєм. На той час він був бізнесменом, машини якого вже стояли на ринку, із них торгували групою товарів сільськогосподарського виробництва. А в мене був «пиріжок», яким ми з другом розвозили товар. Особливих складнощів не виникало, продукти харчування, як і завжди, користувалися попитом. Офіційно як ФОП зареєструвався у 1995 році.

– Продукти і реклама, у принципі, речі взаємопов’язані, але як Ви потрапили у рекламний бізнес?
– У 1999 році у Полтаві ПриватБанк створив радіо «Довіра» і підбирав людей, які б виготовляли аудіорек-ламу, розумілися на музиці, були креативними. Мене порадили друзі як творчу особистість. Нас тоді зібралася команда – кілька членів колишньої команди КВН Полтавського інженерно-будівельного інституту. Так ми потрапили на радіо. Робота була цікава, відкривалися широкі перспективи, з’являлися нові напрямки. Так і почалася моя рекламна кар’єра.

– Сьогодні Ваш бізнес – це…
– Нині рекламна агенція «Бойко» – це такий собі маленький медіа-холдинг. У нього входять дві радіостанції: «Шансон» і «PowerFM» (колишня «Шарманка»). Згідно з даними опитування, «Шансон» у Полтаві стабільно посідає перше-друге місце. І це закономірно, адже сьогодні це радіо зовсім іншого формату, ніж 10 років тому: музика м’якша, кримінальної тематики практично немає, лише зрідка можна почути пісні Михайла Шуфутинського, Олександра Новікова, українських цікавих бардів, українську естраду. «PowerFM» – радіо молодіжного формату, де звучить зарубіжна англомовна поп-музика і необхідний за квотами відсоток україномовного продукту.

Також РА «Бойко» є регіональним представником «5 каналу» – розміщує на ньому регіональну рекламу. Цікавий сегмент нашої роботи – аудіореклама у супермаркетах міста. На початку цього року до нас приєднався сайт міста Полтави 0532.ua. У рекламній агенції наразі працює до 15 людей, активно співпрацюємо з фрилансерами – журналістами, дизайнерами, копірайтерами, телевізійними операторами, сценаристами, артистами.

Окремий напрям – майстерня зовнішньої реклами. Виготовляємо вивіски, виконуємо брендування транспорту, що було дуже популярно пару років тому, зараз трохи менше. Так буває з різними напрямами. От зараз, наприклад, більш затребувана реклама на радіо. Попит на різні носії реклами іде хвилеподібно.

– Що можете назвати головним досягненням своєї справи?
– Завжди критично ставлюся і до себе, і до своїх досягнень, тому найголовнішим вважаю те, що ми живемо, виживаємо і тримаємося на плаву. Особливо тяжко підприємцям, і нам у тому числі, останні два роки. Але, незважаючи на труднощі, намагаємося розвиватися, рухатися вперед, тому невеличким досягненням вважаю придбання франшизи на сайт 0532.ua української мережі сайтів. Їх більше сотні, є майже в усіх містах і містечках України. І це добре, коли є можливість поспілкуватися з колегами з інших міст, які завжди підкажуть і допоможуть.

– Що найбільше заважає працювати?
– Як керівник агенції і просто як підприємець можу сказати, що останні два роки дуже тяжкі для малого і середнього бізнесу в Україні. Я це пов’язую зі стрибком курсу валют, що негативно вплинуло на платоспроможність людей і відповідно наших рекламодавців, тому зменшилася і наша платоспроможність. Ці речі взаємопов’язані. Ударило по всіх. Збільшення єдиного податку, розміру мінімальної заробітної плати також завдає відчутного удару по підприємцях. При цьому доходи українців з’їдає інфляція. З 1 вересня буде черговий виток підвищення цін на енергоносії, що знову ж таки завдасть удару і по звичайних людях, і по бізнесу. Оце і заважає працювати, розвиватися. Дай Бог вижити усім.

– У переддень професійного свята що побажаєте своїм колегам?
– Усім колегам-підприємцям хочу побажати вистояти і вижити. Бажаю стійкості, витримки й оптимізму! Тим, хто тільки починає справу, бажаю не боятися це робити, бути самостійними. Сміливо ідіть уперед, переступайте через невдачі, які обов’язково будуть. Головне – рухатися вперед.

Наталія Вісич, 03.09.2018, 15:14141
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад