18 листопада 2018 • № 46 (1530)
Rss  

Андрій Матковський: Інтереси окремої людини не можуть бути вищими за інтереси громади

Майже два місяці в Полтаві працює нова влада, яка взяла на себе відповідальність за життєдіяльність міста у досить непростій ситуації. Сьогодні можемо говорити про перші результати роботи.

Часу минуло небагато, проте депутатам є про що розповісти, адже ці два місяці були насичені подіями: щоб почалася ефективна робота, довелося повністю перезавантажувати владу, приймати низку рішень, покликаних розв’язати наболілі проблеми. Тож про підсумки роботи за цей час та найближчі перспективи у житті міста «ПВ» запитав у голови найбільшої у Полтавській міській раді фракції «БПП «Солідарність» Андрія Матковського.

– Андрію Всеволодовичу, розкажіть, що вдалося зробити за цей час?
– Перш за все хочу наголосити, що депутати Полтавської міської ради створили нову коаліцію і в демократичний спосіб приймають усі рішення колегіально. Ми взяли на себе відповідальність за місто і справді хочемо змінити в ньому життя на краще. Так, часу минуло небагато, проте, підбиваючи перші підсумки, уже можемо сказати, що дещо таки вдалося зробити. Полтавці з перших днів відчули на собі, а точніше своїх гаманцях повернення до нижчої ціни за проїзд у громадському транспорті. Цього вдалося досягти не без проблем, адже окремі перевізники вперто ігнорували рішення суду й умови договору, але нова влада чітко заявила, що ніяких поборів ні з кого брати не буде, тому в них є реальна можливість заробляти гроші при тарифі 4 гривні.

Також ми повернулися до реформування транспортної галузі міста й відновили консультації з Європейським банком реконструкції і розвитку. Нині є чітке розуміння, що у 2019 році Полтава в рамках цього проекту отримає 50 нових сучасних тролейбусів. Розглядаємо також питання щодо придбання 20 великогабаритних автобусів для комунального підприємства, щоб відновити програму «Місто без околиць» і забезпечити полтавцям можливість дістатися у будь-який куточок міста комфортним комунальним транспортом. Тільки його ми зможемо контролювати, щоб він їздив за графіком і надавав якісні послуги, а також дотаціями впливати на ціну.

– 50 тролейбусів – це добре, але навіть тепер кілька машин стоїть, бо не вистачає водіїв. Люди не йдуть через низьку зарплату.
– Так, справді, нині є кадрові проблеми на багатьох підприємствах, і не тільки комунальних. Люди виїжджають на заробітки, тож іншого виходу, як підвищувати зарплати, просто немає. І ми будемо це робити. З нового року підвищимо зарплати працівникам комунальних підприємств, для водіїв – до 9–10 тис. грн. Збільшимо також заробітну плату і двірників.

– Одна з проблем, що турбувала останнім часом полтавців, – це чистота на вулицях, а точніше її відсутність. Що зроблено у цьому напрямку?
– Усі ми хочемо, щоб на вулицях міста було чисто, як це було років десять тому. Серед депутатів усіх фракцій є розуміння, що треба змінювати систему. Тому ведеться розробка комплексних програм поводження з твердими побутовими відходами і з небезпечними побутовими відходами. Ми збільшуємо фінансування комунальних підприємств, покращуємо роботу управління житлово-комунального господарства. Двірників незабаром буде удвічі більше, і найголовніше, вони працюватимуть не бригадним методом, як тепер, а будуть закріплені за конкретним двором, вулицею, майданчиком зі сміттєвими контейнерами. Тоді з відповідальних осіб можна буде запитати про результати роботи. Але й полтавці повинні зробити свій внесок у наведення ладу в місті: не порушувати правила благоустрою, не створювати стихійних звалищ.

Останні роки інспекція по контро-лю за благоустроєм, екологічним і санітарним станом міста майже нікого не штрафувала. Але ми повернемо систему адміністративних штрафів, збільшимо штат інспекції, адже тепер там тільки сім інспекторів замість необхідних 29, і їхню заробітну плату прив’яжемо до суми зібраних штрафів. Це посилить відповідальність за порушення правил благоустрою. Я впевнений, що тільки спільними зусиллями ми зможемо повернути чистоту і лад на вулицях міста, щоб Полтава знову була у п’ятірці найкращих комфортних міст України.

– Законом України «Про відходи» з 1 січня 2018 р. заборонене захоронення неперероблених побутових відходів, а населення зобов’язане сортувати сміття. На якому етапі питання придбання сортувальної лінії?
– Нині активно проходять консультації у заступника міського голови з питань ЖКГ, вирішуємо, яку лінію поставити. КАТП-1628 власними силами переобладнує нинішні контейнери для роздільного збору сміття.

У 2019 році ми зможемо придбати сучасну сортувальну лінію. Наступним кроком має бути залучення інвестора для будівництва сміттєпереробного заводу. Ми маємо покращити екологічну ситуацію і виконати закон.

– Яка нині доля комунальних підприємств, які за ініціативи колишнього міського голови могли бути фактично ліквідовані?
– Насамперед на КП «Декоративні культури» була повернута техніка, передана в оренду приватній структурі попереднім керівництвом. Тепер у міських парках і скверах знову працює комунальне підприємство. Що стосується КП «Ремлфіт», то там питання більш складне, процес триває. Сподіваюся, що до нового року також ця техніка буде повернута, а головне – підприємство буде обслуговувати ліфтове господарство міста.

– Під час сесій міської ради неодноразово порушувалося питання щодо встановлення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, навіть запроваджувався мораторій. Яка тепер ситуація?
– Ми розпочали наводити порядок із тимчасовими спорудами в нашому місті, які закривають архітектурні пам’ятки або заважають полтавцям. На останній сесії ми прийняли рішення про скасування деяких попередніх рішень про встановлення МАФів з порушенням закону і всупереч мораторію. Усі підприємці попереджені про те, що літні майданчики, які стоять усю зиму і заважають чистити сніг, повинні бути прибрані. Також у рамках реконструкції вулиці Соборності ми звільнимо центр від кіосків, МАФів, які заважають пішоходам та не вписуються в архітектурний ансамбль нашого чудового міста.

– Багато запитань у полтавців викликала незаконна прибудова до будівлі колишнього кінотеатру ім.І.П.Котляревського. Яка її доля?
– Орендар, ТОВ «Старнайт», без нашої згоди, тобто власника приміщення, зробив прибудову, тому депутати прийняли відповідне рішення, й орендарю уже вручено припис про її демонтаж. Протягом місяця підприємець повинен зробити його власними силами. Якщо припис не буде виконано, ми примусово приберемо незаконну прибудову й розірвемо договір оренди з цим підприємцем. Це буде уроком іншим, що треба діяти в рамках закону. Інтереси однієї особи не можуть стояти вище інтересів громади.

– Ще одна будівля, стан якої вже багато років турбує містян, це Кадетський корпус. Здається, у його долі з’явилося світло в кінці тунелю?
– Вважаю, що на минулій сесії депутати прийняли, без перебільшення, історичне рішення, почавши юридичний процес передачі його у державну власність, а саме Державній судовій адміністрації. Наступного року повинна початися реконструкція, по завершенні якої у це приміщення у рамках реформи судової системи України переселяться три районних суди і звільнять приміщення колишніх дитячих садків. Так ми розв’яжемо дві проблеми: врятуємо пам’ятку архітектури і створимо додаткові місця для маленьких полтавців.

– До речі, про останніх. Ваша фракція нещодавно ініціювала, а депутати підтримали заборону збору коштів у дитячих садках і школах…
– З приводу цього питання ми радилися з нашими виборцями під час традиційних звітів про роботу депутатів. У багатьох це був крик душі. Людині часом буває ні за що хліба купити, а в неї вимагають гроші на посуд, мийні засоби, техніку і так далі… На батьківських зборах більше часу говорять про збір коштів, ніж про дітей. Люди нас підтримали. Ми збільшуємо фінансування закладів освіти і посилюємо контроль за їхніми керівниками. Це непростий процес, і тільки разом із батьками ми можемо його подолати. Директор персонально відповідатиме посадою у випадку надходження скарг від батьків. При цьому спонсорську допомогу ми не скасовували, але системний примусовий збір коштів на потреби школи чи дитсадка неприпустимий.

– Але ж у закладах освіти часом виникають проблеми, які потрібно розв’язувати оперативно, приміром, замінити водопровідний кран. Або ж питання охорони школи. Як бути в таких ситуаціях?
– Що стосується охорони школи, то вона не передбачена системою освіти і не фінансується. Нині у рамках програми «Безпечне місто» ми встановлюємо відеокамери, у тім числі біля шкіл і дитсадків. Але якщо батьки хочуть додаткові послуги у вигляді охорони, то це питання має вирішувати батьківський комітет без участі директора школи й учителів. Для оперативного розв’язання проблем бюджетом 2019 року міська рада передбачить на кожну школу і дитсадок у середньому від 50 до 100 тис. грн. На жаль, раніше управління освіти працювало так, щоб директор школи не міг туди зайвий раз звернутися. Тепер буде інакше, мають бути партнерські стосунки, і з усіма проблемами керівництво закладів освіти повинне звертатися в управління, де сьогодні вже працюють нові кадри.

– Одна з наболілих проблем – стан дорожньої мережі. І якщо в місті дороги ремонтують, то стан ділянки траси Київ – Харків у межах Полтави просто шокує. За останньою інформацією, міська й обласна влада знайшли у цьому питанні компроміс.
– Справді, поки кілька років тривала дискусія, хто має ремонтувати цю ділянку – місто чи область, вона перетворилася на руїни. І тільки тепер нарешті ми об’єднали зусилля з обласною владою, щоб розв’язати цю проблему. Ми спільно фінансуємо реконструкцію цієї ділянки траси, уже оголошено конкурс на виконання робіт. Думаю, уже в цьому році ми побачимо покращення дороги. А в наступному буде завершена повна реконструкція цієї ділянки.

– Наближається завершення року, а з ним і побудова планів на наступний. Що буде пріоритетним у 2019-му?
– На жаль, контрольних цифр поки що немає, тож сьогодні ми тільки збираємо пропозиції по формуванню бюджету на 2019 рік. Дуже сподіваємося, що він буде не гіршим, ніж цього року, але вже нині розуміємо, що в нас немає достатньо коштів для того, аби за один раз розв’язати всі проблеми. Тому маємо визначити пріоритетні завдання. Це ми робимо не самі, а радимося з людьми під час традиційних для нашої фракції зустрічей. Отож пріоритетним буде ремонт доріг і тротуарів. За два попередні роки ми гарно їх відремонтували на Браїлках, Алмазному, почали ремонт на Огнівці, Леваді, але залишився центр міста, інші райони Полтави. У цьому році програма, на жаль, була провалена і 100 млн грн не було використано. У наступному році хочемо зробити прорив у реконструкції доріг і тротуарів, і це буде пріоритетом при формуванні бюджету.

Також обов’язково маємо виконати все те, що не було зроблене протягом 2018 р. Гарно сформована адресна програма ремонту будинків також була провалена, і десятки їх залишились невідремонтованими. Тому всі ці об’єкти ми маємо включити на наступний рік, профінансувати їх і проконтролювати якість виконаних робіт.

Буде продовжена програма «Турбота», адже ми розуміємо, що в сьогоднішніх економічних умовах багато полтавців потребує додаткової соціальної підтримки.

У спадок від попередньої влади нам дістався недобудований басейн і ще деякі будівлі. Ми маємо їх завершити, але ніяких нових великих проектів починати не будемо, поки не наведемо порядок у сфері ЖКГ. До речі, плануємо закупити нову сучасну техніку, яка дасть змогу прибирати у парках, скверах, на тротуарах, якісно чистити сніг, лід, листя, а влітку проводити обробку від амброзії.

– І на останок про приємне, святкове. Не за горами Новорічні й Різдвяні свята, чи будуть у місті проводити ранки міського голови?
– Усі кращі традиції ми збережемо. Обов’язково для маленьких полтавців влаштуємо свята й подарунки від усіх депутатів міської ради. Єдине, що зміниться, це те, що зі сцени дітей будуть вітати Дід Мороз, Снігуронька і казкові персонажі без чиновників чи політиків. Діти разом із батьками будуть насолоджуватися концертною програмою, яку готують наші творчі колективи. Свято має бути святом!
Наталія Вісич, 08.11.2018, 12:2885
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<жовтень