22 березня 2019 • № 12 (1548)
Rss  

Для полтавських дітей відкрили інклюзивно-ресурсний центр

3 січня в Полтаві відбулося урочисте відкриття першого в місті інклюзивно-ресурсного центру. Він створений, щоб забезпечити дітям віком від 2 до 18 років, котрі мають особливі освітні потреби, право на здобуття якісної освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки та надання корекційно-розвиткових послуг.

– Ми даватимемо експертну психолого-педагогічну оцінку, коли батьки звертатимуться до нас із відповідними заявами, – розповів директор ІРЦ Сергій Зайцев. – Причиною такого звернення може бути бажання уточнити, чи є в дітей особливі освітні потреби, або буде змінюватися форма навчання з індивідуальної на інклюзивну, або змінюватиметься навчальний заклад (зі спеціальної школи дитина переходитиме в загальноосвітню). Оцінювання ми проводитимемо за п’ятьма напрямками. Воно стосуватиметься мовленнєвого розвитку дитини, фізичного розвитку, когнітивної, емоційно-вольової сфери та освітніх потреб. Даватимуть комплексну оцінку практичний психолог, учитель-реабілітолог та інші профільні фахівці. По завершенні батьки отримуватимуть висновки експертів. Це оцінювання підтверджуватиме наявність у дитини особливих освітніх потреб, тобто вона буде визнана такою, що потребує інклюзивного навчання. Із цим документом батьки звертатимуться в заклад, у якому хочуть, щоб їхні син чи донька здобували освіту, і там на підставі нашого висновку для дитини буде організоване інклюзивне навчання, проведені корекційно-розвиткові заняття.

На сьогодні, як свідчить статистика, особливі освітні потреби мають близько 1000 маленьких полтавців.

– Ми довго чекали на відкриття такого центру, – зазначила голова громадської організації «Полтава Даун Синдром», мама дитини з синдромом Дауна Марія Остроушко. – Це для нас дуже важливо. Нам необхідно розуміти, як працювати з особливою малечею, що робити, аби вихователі, учителі не боялися таких дітей, коли вони приходять у дитячий садок чи школу, щоб знали, як працювати з ними далі.

– У державі триває реформування освіти, і Новою українською школою було передбачено, що 1 вересня в навчальні заклади прийдуть діти з особливими освітніми потребами, – сказала заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів (діяльності та розвитку гуманітарної сфери) Людмила Бойченко. – У Полтаві 1 вересня до шкіл прийшло 104 таких учні. На кінець 2018 року їх кількість збільшилася до 107. Діти з особливими освітніми потребами навчаються серед інших. І у зв’язку з цим відкритий у Полтаві інклюзивно-ресурсний центр дуже важливий. Його фахівці допомагають визначитися, яка медична, педагогічна підтримка потрібна таким дітям, щоб вони могли отримати якісну освіту. Ми сподіваємося, що ІРЦ стане тим містком, який об’єднає родину й школу, допоможе батькам визначитися, у який навчальний заклад віддавати дитину, як із нею працювати в майбутньому.

На сьогодні матеріально-технічна база для відповідної роботи в центрі підготовлена. Тут завершений ремонт, придбане необхідне оснащення. Так, на проведення ремонтних робіт, облаштування пандуса, забезпечення функціонування центру з бюджету Полтави спрямовано близько 1,2 млн грн. На придбання спеціального обладнання витрачено близько 250 тис. грн коштів міського бюджету та державної субвенції. Крім того, у грудні під час благодійного концерту «БлагоStream» для ІРЦ було зібрано 58 тис. 632 грн. Ці гроші спрямували на комплектування кабінету ЛФК. Під час відкриття від Полтавської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 закладу передали кольоровий принтер, який використовуватимуть для виготовлення роздаткового матеріалу для корекційних занять.

За минулі від часу створення інклюзивно-ресурсного центру місяці його фахівці не тільки самі пройшли навчання нових методик роботи з дітьми з особливими потребами, отримали відповідні сертифікати, а й діляться вже набутим досвідом.

– Ми провели тренінг-воркшоп «Інклюзивно-ресурсний центр – територія довіри та включення» для слухачів курсів підвищення кваліфікації, всеукраїнський вебінар від видавничої групи «Основа» з теми «Інклюзивно-ресурсний центр: мета, завдання, шляхи співпраці», урок мрії для учнів спеціальної школи №39 тощо. Починаючи з вересня фахівці ІРЦ надавали консультативно-психологічну допомогу батькам, методичну допомогу працівникам закладів, серед іншого – із складання індивідуальних планів тощо, – поділився Сергій Зайцев. – На сьогодні Полтава та область перебувають на третьому місці після столиці та Київського регіону за темпами впровадження інклюзії. Це свідчить про те, що таке навчання для нас не дивина. Міська влада вже давно займається цим питанням, і відкриття інклюзивно-ресурсного центру – іще один важливий крок на цьому шляху.

Привітати ІРЦ зі святковою подією завітали цього дня начальник управління освіти виконавчого комітету Полтавської міської ради Юрій Матвієнко, сусіди та колеги – міський центр комплексної реабілітації для осіб із інвалідністю, освітяни, представники громадських організацій Полтави. Наприкінці заходу своїм яскравим виступом присутніх порадував ансамбль ложкарів спецшколи №39 «Веселі музики».
Віолета Скрипнікова, 10.01.2019, 12:47252
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<лютий