16 липня 2019 • № 28 (1564)
Rss  

Управління ЖКГ: міфи й реальність

Команда Олександра Удовіченка «Рідне місто» наближає житлово-комунальну сферу до людей.

В уявленні більшості полтавців управління ЖКГ Полтавського міськвиконкому сполучає в собі дві риси. Воно незрівнянно могутнє – ще б пак, саме від цієї твердині комунальників залежить, чи відремонтують на вашій вулиці дорогу, а у вашому будинку – внутрішні мережі. З іншого боку, управління ЖКГ постає такою собі пустелею, яка невтомно і безповоротно поглинає воду (в нашому випадку – бюджетні кошти).

Що ж, міфи на те й міфи, щоб приховувати реальність. Але яка вона, ця реальність?

У самому управлінні на Стрітенській,19, працює порівняно небагато службовців, однак йому підпорядковані комунальні підприємства з великими колективами і ще більшим впливом на життя полтавців: ЖЕО-2 обслуговує житловий фонд, КАТП-1628 вивозить сміття, «Міськсвітло» стежить за зовнішнім освітленням і світлофорами, «Декоративні культури» наводять благоустрій у парках і скверах, «Полтаваелектроавтотранс» здійснює перевезення громадським транспортом, а назва «Спецкомбінату похоронно-ритуального обслуговування» занадто красномовна, щоб пояснювати функції підприємства детальніше.

– Щодня полтавці, усвідомлено чи ні, користуються послугами комунальників, – говорить заступник начальника управління, представник «Рідного міста» Віталій Худолій. – Їх завжди критикують, і часто справедливо, що ж тут приховувати. Але без комунальників Полтава, як і жодне місто світу, не зможе існувати. Наше завдання – якомога сумлінніше виконувати свою роботу, розв’язувати проблеми, які виникають буквально щохвилини. Розуміємо й те, що комунальне господарство зношене, давно не оновлювалося, тому в людей накопичилося справедливе незадоволення від ігнорування їх потреб.

Віталій Худолій прийшов на свою посаду півтора місяця тому і відразу ж відчув складність та відповідальність покладених на нього обов’язків. Він не новачок у сфері ЖКГ, працював заступником начальника КАТП-1628, але саме на новій посаді йому особливо допомагає поєднання молодості й досвіду, вміння бачити ситуацію одночасно в усьому обсязі й навіть звичайна людська витривалість.

У системі ЖКГ Віталій Худолій відповідає за окрему ділянку роботи – житловий фонд. А це понад 900 багатоповерхівок, 600 з яких потребують ремонту вже тепер, де живуть сотні тисяч мешканців зі своїми проблемами та вимогами.

Новий заступник організовує і контролює капітальні та поточні ремонти житлового фонду. Що ж найбільше турбує полтавців? Стан дахів, сходових кліток (додамо сюди ще заміну вікон і дверей у під’їздах) та трубопроводів у підвалах. Далі йдуть прибирання й освітлення прибудинкових територій.

Перелік потреб формують два чинники. Найпотужніший – звернення полтавців, особисті й колективні. Сказати, що їх багато, – це не сказати нічого. Вони повторюються, і щоразу в них усе гучніше звучить голос невдоволення.
Другий чинник – обстеження майстрами п’яти дільниць ЖЕО-2. Насправді тут чимало недопрацювань, але в ідеалі кожен з них має володіти вичерпною інформацією щодо проблем у кожному будинку й передавати їх до управління ЖКГ. А вже там їх систематизують за значущістю і включають в основний документ, за яким комунальники Полтави працюють щороку.

– Програму розвитку житлово-комунального господарства у своїй головній частині формуємо перед бюджетною сесією, – зазначає Віталій Худолій. – Але, діючи, вона зазнає постійних змін. Ось звернулися пенсіонери з Браїлок, у яких під впливом снігу протік дах, і якщо його відразу ж не залатати, квартира просто загине. Постраждають люди. Звичайно, ми не можемо ігнорувати такі випадки, тому включаємо їх до програми. І подібних ситуацій чимало.

Розкриваємо секрет. Полтавці матимуть більший шанс розв’язати свої проблеми, якщо звернуться до управління ЖКГ не на початку року, а наприкінці – тобто за місяць-два до бюджетної сесії, котра проходить у грудні. Крім управління, можна звертатися до профільного заступника Олексія Чепурка, до депутатів, закріплених за округами.

Цьогорічна Програма сформована з урахуванням найпекучіших проблем. Над нею працювали фахівці, її обговорювали депутати. На підставі отриманих від людей звернень свої пропозиції на постійних комісіях внесли депутати «Рідного міста».

Що полтавці мають у результаті? На утримання та експлуатацію об’єктів житлово-комунального господарства передбачено фінансування понад 92 млн грн. Найбільші статті видатків: на капітальний ремонт сходових кліток виділили 30 млн грн, трубопроводів – 26 млн грн, покрівель – 24,3 млн грн. На поточний ремонт та утримання житлового фонду передбачене фінансування 33,5 млн грн.

Відмінність від попередніх років полягає в акценті на енергозбереженні. Тому мережі утеплюють, а старі дерев’яні вікна замінюють на пластикові.

Комунальні підприємства отримали гроші для закупівлі техніки та підвищення зарплат персоналу, щоб таким чином «закрити» кадрову проблему. Адже без працівників не буде кому чистити тротуари від снігу, водити тролейбуси, вивозити сміття.

До речі, найбільшу фінансову допомогу отримає саме КАТП-1628. За 63 млн грн воно придбає 16 одиниць нової техніки та 1170 контейнерів різних типів.

– Люди іноді думають, що за всі ці мільйони можна збудувати принаймні нове місто, – з сумною іронією зауважує Віталій Худолій. – На жаль, грошей на масштабні ремонти того ж житлового фонду бракує, і добра воля депутатського корпусу допомагає лише частково.

Окрема тема, яку охоче експлуатують ЗМІ, – порушення під час проведення тендерних закупівель. Звичайно, зловживання за попередньої влади були, це годі заперечити. Нині нова команда усуває їх негативні наслідки.

Проте й тут не все так просто. Справедливість у теорії може легко обернутися несправедливістю на практиці. Тому при ремонтах житлового фонду комунальники організовують дотендерні закупівлі – суми до 1,5 млн грн капремонту і 200 тис. грн ремонту поточного. Чому? Бо це швидше. Якщо ж вдатися до тендерів, то процес ремонту затримається на три-чотири місяці. Хто від цього постраждає? Ті, хто ремонту потребує, тобто звичайні полтавці. Не допустити цього – головне правило нових керівників у сфері ЖКГ.

Віталій Худолій особисто почав контролювати роботу підрядників – раніше в управлінні часто не знали навіть, на якому етапі ті роботи перебувають. Виїздить на місце, спускається в підвал, піднімається на дах. Інші люди, інші правила, інший підхід до обов’язків, інший рівень відповідальності.

Житлово-комунальне господарство оновлюється. Команда Олександра Удовіченка діє.

Денис Компанієць
Іван Мольченко, 10.01.2019, 12:57246
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<червень