20 лютого 2019 • № 7 (1543)
Rss  

Олександр Удовіченко: Житлово-комунальне господарство потрібно реформувати, спираючись на чітку стратегію

Лідер команди «Рідне місто» – про конкретні підходи до розв’язання масштабних проблем.

Наприкінці минулого року наша команда взялася за найскладніше – реформування житлово-комунального господарства. Це той випадок, коли починати доводиться подекуди навіть не з нуля, а з мінуса, адже сфера перебуває в глибокому занепаді.

Причини цього ми всі добре знаємо. Нині їх усунено, але залишилися тяжкі наслідки безгосподарності. Енергійні молоді люди з команди «Рідного міста», які взяли на себе відповідальність за житлово-комунальну сферу, не бояться труднощів. Профільний заступник міського голови Олексій Чепурко, заступник начальника управління ЖКГ Віталій Худолій, очільники КП «КАТП-1628» Тарас Бойко, «Міськсвітло» Роман Кікоть, відділу оперативного реагування міськвиконкому Сергій Зубань – усі вони вже мають управлінський досвід та націлені на якісні зміни. У них є розуміння, яким повинне бути сучасне місто, привабливе зовні й комфортне для жителів.

Саме тому за короткий час здійснено ревізію всіх комунальних підприємств, відновлено практику щотижневих об’їздів Полтави для вивчення проблем безпосередньо на місцях та їх ефективної ліквідації. На розвиток ЖКГ завдяки твердій позиції Олексія Чепурка в поточному році закладено понад 648 млн грн, які суттєво вплинуть на розв’язання давніх і болючих проблем. 95 млн грн спрямували для підтримки електротранспорту. Понад 63 млн грн отримало КАТП-1628 на закупівлю нових машин. Майже 96 млн грн піде лише на капітальний ремонт житлового фонду. Також виділено кошти на боротьбу з амброзією. Двірникам і водіям уже підвищили зарплати.

Усе це вагомі цифри. Проте досягти задуманого можна лише завдяки системному, комплексному підходу.

Житлово-комунальне господарство потрібно реформувати не в аврально-аварійному режимі, а спираючись на чітку, обґрунтовану стратегію, напрацьовану нашою командою. Пам’ятаймо: ми живемо в сучасному світі і без впровадження інновацій надати обертів господарчому механізмові Полтави не вдасться. Тому наші представники вивчають здобутки колег з інших міст і інших країн. Варто згадати хоча б Kyiv Smart City Forum 2018, де продемонстровано використання смарт-сіті технологій (самоконтроль та звітування систем життєдіяльності) для розбудови міської інфраструктури.

Виділимо кілька провідних напрямків і розглянемо їх докладніше.

1. Утилізація побутових відходів

Полтава мусить бути чистою.

Для цього потрібно докорінно змінити неефективні правила. Придбання нової техніки – значний плюс, однак глобальне розв’язання проблеми вимагає розробки й затвердження спеціальної програми. Тут буде враховане все: кількість, тип і розподіл сміттєвих баків по мікрорайонах, кількість і порядок застосування транспортних засобів, послідовність вивезення відходів, їхня подальша доля в залежності від виду. Тож усі процеси оптимізують – швидше забиратимуть сміття, швидше митимуть і замінюватимуть баки, витрачатимуть менше пального і так далі.

На своєму рівні покращить якість вивезення відходів інновація, яку ми, хай і не повною мірою, але вже розпочали реалізовувати. Це роздільне збирання сміття. Скло, пластик, папір – чудова сировина для вторинної переробки. Своїми силами колектив КАТП-1628 її вже здійснює, отримуючи додаткові кошти. Саме їх і спрямують на підвищення рівня обслуговування полтавців. Але це, звичайно, не ті обсяги, які забезпечить сміттєпереробний завод. Власними силами місто його, на жаль, не потягне. Отже, Полтаві потрібен потужний інвестор. Чи зможе надати йому гарантії для нормальної роботи держава? Ми зі свого боку готові.

Окреме питання – утилізація небезпечних відходів. Досі цим ніхто серйозно не займався, тому маємо прописати всі деталі знову ж таки в спеціальній програмі та якомога швидше почати її реалізацію. Інакше ті ж використані ртутні лампи отруюватимуть ґрунтові води, потраплятимуть в організм полтавців, забираючи в них здоров’я, а то й життя.

2. Транспорт

Головне – якість перевезень.

Міська влада повинна її контролювати й у разі потреби карати порушників. Важелі для цього дасть лише розбудова свого потужного комунального підприємства. Ось тоді шантажисти-перевізники не братимуть полтавців у заручники, морально й фізично застарілі маршрутки відійдуть у минуле, а Полтава від центру до віддалених селищ матиме регулярне сполучення. На маршрути стануть нові автобуси й тролейбуси, допомогу в цьому вже 2019 року готовий надати Європейський банк реконструкції та розвитку.

Для вигоди полтавців варто реалізувати ідею Олексія Чепурка з електронним квитком. Передусім це зменшення вартості перевезень, адже платити в такому випадку пасажири будуть залежно від довжини маршруту. Квиток можна зробити багатофункціональним, особливо для користувачів-дітей – батьки відстежуватимуть їх пересування до і після школи, через нього відбуватиметься оплата за сніданок тощо.

3. Зовнішнє освітлення

Систему зовнішнього освітлення Полтави потрібно модернізувати.

Ліхтарі на кожній вулиці мають бути сучасними, якісними й економними. Не забуваймо: Полтава має своє неповторне архітектурне обличчя. Як підкреслити його привабливість? Відновленням освітлення Білої альтанки, парків і скверів, храмів, низки адміністративних споруд.

Потрібно в режимі реального часу встановити контроль за вуличними ліхтарями з можливістю регулювання потужності, яскравості в різні періоди часу та при різних погодних умовах. Це відповідно зменшить витрати міського бюджету. Зрозуміло, що тоді швидше усуватимуть і несправності.

У єдиний пульт управління треба вивести світлофори та камери відеоспостереження. Вони діють у рамках програми «Безпечне місто», яка допомагає поліції контролювати криміногенну ситуацію, тобто сприяє безпеці полтавців. Контроль за світлофорами в живому режимі запобігатиме виникненню заторів на перехрестях. Графік проїзду можна буде програмувати. Окреме завдання – забезпечити освітленням пішохідні переходи, щоб зменшити небезпеку для життя полтавців.

4. Розв’язання господарських проблем

Треба створити продумано чіткий алгоритм взаємодії всіх комунальних служб.

Як ми знаємо, полтавці зі своїми проблемами звертаються насамперед на телефони відділу оперативного реагування міськвиконкому, а вже диспетчери передають зміст звернення до кожної конкретної служби. На часі створення лінії миттєвого зв’язку з дільницями ЖЕО-2, вдосконалення нинішніх контактів шляхом тотальної комп’ютеризації. Вона пришвидшить процеси, спростить обтяжливі для людини процедури. Усе це має стати складовою оновленої системи надання адміністративних послуг, організацією котрої займається представниця «Рідного міста», заступник міського голови Тетяна Юрченко.

Таким чином, зміни в сфері ЖКГ невід’ємні від змін у інших сферах життєдіяльності Полтави. Це єдиний цілісний комплекс рішень і результатів. Їхнє покликання – оновити місто, дати йому поштовх до розвитку, вивести на рівень найпрогресивніших обласних центрів, принести добробут жителям.

Наша команда працює і буде працювати, не розмінюючись на дешеву демагогію. Не вірте гучним словам, вірте лише конкретним справам. Попереду багато роботи – нелегкої, відповідальної, спрямованої на десятиліття вперед.

Олександр Удовіченко, лідер команди «Рідне місто»
Іван Мольченко, 17.01.2019, 16:1984
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<січень