16 червня 2019 • № 24 (1560)
Rss  

Щоб за німецький кредит транспорт у Полтаві ходив як швейцарський годинник

Представники від фракції «Блоку Петра Порошенка» у Полтавській міській раді спільно з міськвиконкомом обговорювали питання енергоефективності, транспорту, розвитку промисловості та торгівлі під час зустрічі з делегацією Німецького Банку Розвитку «KFW» та Державного секретаріату Швейцарії з економічних відносин SEСO в рамках міжнародного проекту «Енергоефективність у громадах ІІ». Ішлося про модернізацію міської транспортної інфраструктури шляхом залучення іноземного кредиту в сумі 8 млн євро.

Німецькі та швейцарські гості зазначають, що спочатку слід ознайомитися із структурою громадського транспорту міста.
Майже 50 громад скористалось підтримкою цього проекту та інших національних і міжнародних ініціатив і зуміло досягти високих результатів у розвитку комунального енергетичного менеджменту, реалізації низки ідей з енергоефективності. Отримати таку допомогу можуть й інші міста, які до цього часу цієї можливості ще не мали.

Менеджер Німецького банку розвитку «KFW» Інго Баум розповів, що Полтава входить до переліку міст, де хотіли б запровадити програму мобільності транспортного зв’язку: «Наші консультанти з Швейцарії вивчають це питання і кажуть, що місто цікаве для реалізації проекту. За умовами цього кредиту відсоткова ставка складатиме два відсотки річних. Пільговий період становить десять років, а загальний період повернення кредиту розрахований на 30 років. Але це не єдина умова займу. Ми хочемо отримати в результаті сталий розвиток, ефективну зміну політики транспорту. Не хотілося б бачити через якийсь час, що інфраструктура не підтримується і все повернулося до вихідних даних».

– Цілеспрямоване залучення інвестиційних коштів для розв’язання гострих проблем Полтави – чітка позиція команди «Рідне місто», – зазначила заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Тетяна Юрченко. – Тому ця й інші заплановані нами зустрічі з іноземними інвесторами стимулюють успішний розвиток промисловості, підприємництва, особливо сфери громадського транспорту. Переконана, що така взаємодія гарантує конкретні результати для Полтави та полтавців.

– Коли Полтава розробила та прийняла план розвитку нашого міста до 2030 року, одразу ж нами зацікавилася велика кількість іноземних інвесторів, – розповів Андрій Матковський, голова найбільшої фракції у міській раді БПП «Солідарність». – Ми працюємо з Європейським банком реконструкції та розвитку, а тепер – із Німецьким банком розвитку, який уже кілька років плідно працює в Україні. І за мету вони ставлять енергозбереження і мобільність. Саме ці питання у нас на першому плані. Ми зацікавлені у створенні нового потужного комунального підприємства, що дасть змогу розв’язати всі транспортні проблеми міста. У центральній частині Полтави мають їздити винятково тролейбуси і комфортабельні автобуси місткістю від 50 пасажирів. Тому нам потрібно збільшити парк електротранспорту, закупити комунальні автобуси і прокласти тролейбусні лінії до мікрорайонів Огнівка і Сади-2. На це потрібні чималі кошти, яких місто не може одночасно витратити. Але й залишати ситуацію з перевезеннями пасажирів у такому стані не можна, тому найкращий вихід, як це роблять в усьому цивілізованому світі, – позичити гроші, а потім віддавати їх певними частинами. Завдяки децентралізації у нас з’явилися кошти, і ми можемо планувати їх витрати на 10–20 років. Варіант співпраці з іноземними банками обрали тому, що вони пропонують дуже вигідні умови, які не може запропонувати жоден український банк, – 8 млн євро під два відсотки річних. Ми добре розуміємо, що, аби стати учасниками цього проекту, повинні добре попрацювати, бо це конкурс. Нам треба показати, що ми добре працюємо на перспективу і самі вкладаємо гроші. Уже в цьому році у співфінансуванні з ЄБРР ми плануємо придбати 40 тролейбусів та 30 автобусів. Це дасть нам змогу взяти участь у конкурсі, а головне – створити комфортні умови для полтавців і гостей міста. У перспективі ставимо мету, щоб транспорт у Полтаві ходив як швейцарський годинник.

Під час спілкування гості ставили чимало запитань, одне з яких стосувалося значної частини коштів, які витрачаються на пільгові перевезення.

– Проблеми з реалізацією законних прав громадян на пільговий проїзд виникли ще у 2015 році, коли через законодавчу ініціативу народних депутатів сталася юридична колізія. Тож кошти для відшкодування проїзду пільгових категорій населення мають залучатися із міського бюджету, – пояснив Андрій Матковський. – Шляхи розв’язання проблеми ми вбачаємо у введенні адресної допомоги окремим категоріям пільговиків. Нині розробляємо ідею введення єдиного електронного квитка, з допомогою якого зможемо відслідковувати перевезення і на основі отриманих даних робити адресну компенсацію.

Після офіційної зустрічі іноземні інвестори відвідали комунальне транспортне підприємство. Нині вони аналізують можливість включення Полтави до міжнародного проекту «Енергоефективність у громадах». Якщо зарубіжні експерти зроб-лять позитивні висновки, то Полтава отримає кредит у 2021 році.
Володимир Сулименко, 07.02.2019, 15:02151
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<травень