26 березня 2019 • № 12 (1548)
Rss  

Монетизація субсидій: як це відбувається

Із 1 січня 2019 року постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року №1176 «Деякі питання надання житлових субсидій населенню у грошовій формі» запроваджений механізм монетизації субсидій. Ним передбачений лише новий алгоритм виплати такої допомоги від держави – у грошовій формі. Правила ж надання та розрахунку розміру субсидії залишені без змін, повідомляють у Департаменті соціального захисту населення Полтавської облдержадміністрації.

Хто отримуватиме допомогу за новим механізмом?

Ті сім’ї, які звернулися по субсидію після 1 січня поточного року, братимуть участь у монетизації з 1 січня 2019-го. Для родин, яким допомога призначена до 31 грудня 2018 року, механізм надання субсидій у грошовій формі поки що напрацьовується. Детальніше про нього «ПВ» розповість у одному з наступних номерів.

Як саме відбуватиметься субсидіювання в грошовій формі?

Сім’ям, які беруть участь у монетизації, держава надає частину плати, нарахованої за житлово-комунальні послуги, у межах суми призначеної субсидії через АТ «Ощадбанк». Це відбувається шляхом перерахування коштів на рахунки організацій – надавачів послуг.

Грошова допомога надходить до вказаного банку на персональний обліковий запис одержувача субсидії. Такий запис створюється автоматично (без звернення громадянина) на підставі інформації, наданої управлінням соціального захисту населення.

Щомісяця до 13 числа (включно) організації – надавачі комунальних послуг передають АТ «Ощадбанк» реєстри нарахованих сум платежів із зазначенням нарахованого за спожиті послуги в попередньому місяці та загальних сум до сплати (із урахуванням заборгованості або переплати за попередні періоди) окремо за кожним видом послуги, крім витрат на управління багатоквартирним будинком.

Відповідно до отриманих реєстрів АТ «Ощадбанк» щомісячно до 18 числа перераховує субсидію на рахунки надавачів послуг та надсилає одержувачу допомоги смс-повідомлення про стан розрахунків за послуги з зазначенням даних про наявний залишок платежу за кожним видом послуги.

Перерахування субсидійних коштів надавачам комунпослуг здійснюється банком у такій послідовності:

• постачання теплової енергії (постачання природного газу або електричної енергії для індивідуального опалення);
• постачання гарячої води;
• централізоване водопостачання;
• централізоване водовідведення;
• постачання електричної енергії (для освітлення);
• постачання природного газу (для приготування їжі);
• інші послуги.

Ця послідовність може бути змінена на підставі заяви одержувача субсидії.

Громадяни, які отримують допомогу в грошовій формі, зобов’язані щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми житлової субсидії, перерахованої виконавцям комунальних послуг.

Як одержати зекономлений залишок фінансової допомоги від держави?

Якщо після закінчення опалювального сезону на рахунку для виплати житлової субсидії, нарахованої у грошовій формі, станом на 1 червня залишаться кошти, відображені на облікових записах одержувачів допомоги, АТ «Ощадбанк» перерахує ці гроші на поточні рахунки субсидіантів, відкриті в цьому банку. Інформацію про це одержувачі допомоги також отримають від АТ «Ощадбанк» через смс-повідомлення.

Яка інформація надходить субсидіантові?

1. Повідомлення про розмір призначеної субсидії – від управління соціального захисту населення.
2. Платіжний документ із зазначенням нарахованої суми за спожиті послуги та загальної суми до сплати з урахуванням заборгованості/переплати за попередні періоди – від організацій – надавачів комунальних послуг.
3. Смс-повідомлення про стан розрахунків за послуги з зазначенням залишку платежу за кожним видом послуги (який необхідно сплатити) – від АТ «Ощадбанк».

Світлана Анатольченко
Іван Мольченко, 14.02.2019, 14:10286
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<лютий