21 травня 2019 • № 20 (1556)
Rss  

Команда Олександра Удовіченка: знайомство зблизька

Головний комунальник Полтави Олексій Чепурко не годує людей порожніми обіцянками, тому що з дитинства звик відповідати за зроблене.

«Обставини формують людину, щоб потім людина формувала обставини»

Дитячі роки виховали в Олексієві ті риси характеру, які потім не раз допомагали йому здолати труднощі й отримувати перемоги. Його родина завжди перебувала на людських очах: мати – вчителька, директор школи, батько – голова колгоспу. І Олексія, і його молодшого брата Дениса батьки навчали простих, але непомильних істин – не боятися важкої праці, жити чесно, підтримувати одне одного у важку хвилину.

На жаль, таких хвилин на долю Олексія Чепурка випало багато. Рано й трагічно загинув батько, тож на юні плечі лягли зовсім не дитячі обов’язки. Освіту хлопець здобував у ліцейному класі Полтавської школи-інтернату №1.

– Це дуже цінний, хоч і нелегкий для мене досвід, – зізнається він. – В інтернаті був свій «кодекс честі», який у жодному разі не можна було переступати, якщо хотів, щоб тебе поважали. Доносити на інших, бити слабшого, жити за чужий рахунок – усе це заборони, які я пам’ятаю дотепер. Кажуть, що обставини формують людину, щоб потім людина формувала обставини. Погоджуюся, бо переконався в цьому на власному досвіді.

Після закінчення інтернату Олексій здобув вищу освіту за кваліфікацією інженер-механік. Сумлінно навчався і працював, щоб допомогти матері поставити на ноги брата. Про них він не забував ніколи.

Працював без вихідних, не шкодуючи ні часу, ні зусиль. Починав оператором нафтобази, з дуже клопітної посади, адже від його професійності, відповідальності, швидкої реакції залежало вчасне та якісне завантаження й вивантаження тонн нафтопродуктів.

– Пригадую ті часи, коли нічим не міг «заглушити» запах бензину, який від мене йшов, – говорить Олексій Чепурко. – Збираюся на побачення, а під нігтями чорно від мазуту, й розумію, що, як би я не старався, позбутися цього не зможу. З одного боку соромно, а з іншого, як подумати, чого соромитися? Адже саме цими руками заробляю на чесний шматок хліба.

Від успішного підприємства – до масштабних змін

Працездатність, професійний підхід до розв’язання проблем, уміння бачити мету й успішно її досягати дали свої плоди. З оператора нафтобази він став заступником її керівника, а далі й директором усього підприємства, до складу якого ця нафтобаза входила. На цьому нелегкому шляху фахового зростання Олексій не ділив роботу на «чужу» й «свою», на «чисту» й «брудну» – якщо виникала нагальна потреба, наприклад, наповнити цистерну мазутом, скидав білу сорочку, одягав спецівку й працював нарівні з вантажниками. Щоб ефективно управляти вже знайомою з практики ділянкою роботи, отримав і другу вищу освіту за спеціальністю «економіка підприємства».

Понад десятиліття Олексій Чепурко керував виробничо-комерційним підприємством «Актеон», щороку поповнюючи місцевий бюджет значними податковими відрахуваннями, забезпечуючи полтавців робочими місцями. Сталися зміни і в родинному житті – досі для Олексія немає більшої радості, ніж дві його доньки.

Можливо, іншому занять прибутковим бізнесом цілком би вистачило, щоб вважати себе реалізованим. Але Чепурко постійно відчував, що може більше, що рамки підприємництва йому затісні. Водночас бачив, як від безгосподарності влади занепадає Полтава, втрачає свої шанси стати сучасним містом, зручним для людей.

Молодого, сповненого енергії й задумів підприємця помітив Олександр Удовіченко. З властивою йому уважністю до кадрів, належно оцінивши досвід і вміння Олексія Чепурка, лідер «Рідного міста» запросив його до лав своєї команди.
– Полтавська міська організація «Рідного міста» переживала період становлення з усіма невід’ємними в такому випадку труднощами, – згадує Олексій Чепурко. – Довелося відстоювати базові принципи, якими ми керуємося. На нашому шляху немає місця популістським обіцянкам – є конструктивний, фаховий підхід до складних проблем. Багато хто цього не розуміє, очікуючи всього й відразу. Але так не буває. Ніщо просто так не падає з неба, потрібні цілеспрямовані зусилля. І починати роботу слід, маючи за дороговказ мету, – змінити в Полтаві саму систему влади, яка вже давно не служить людям.

У вересні 2018 року Олексій Чепурко очолив міську організацію «Рідного міста». Він не лише координує поточну діяльність членів команди, а й займається її розвитком. Тепер уже він помічає молодих фахівців і залучає до командної роботи, як те колись зробив щодо нього Олександр Удовіченко.

Змінюючи систему ЖКГ: не відступати, а працювати

Наприкінці минулого року Олексія Чепурка призначено заступником міського голови з питань житлово-комунального господарства. Йому дісталася геть зруйнована сфера, тож починати довелося з нуля, а багато в чому – і з мінуса.
Головний комунальник стикнувся з трьома глибинними проблемами, які гальмують розвиток ЖКГ й нині: управління, кадри, матеріальна база.

Системність управління була втрачена, усе функціонувало в ручному режимі. Формування бюджету галузі відбувалося необґрунтовано. Кожна служба знала тільки свою вузьку ділянку, не взаємодіючи з іншими. Комунальні підприємства, серед яких ПМШЕД, «Ремліфт», диспетчерська служба пасажирських перевезень, були зруйновані. Громадський транспорт опинився в руках монополістів.

Існувала й нині існує кадрова проблема: непрофесійне керівництво із застарілим бюрократичним світоглядом, дефіцит робочих вакансій. Навіть сьогодні залишаються ще 13 незаповнених вакансій на КАТП-1628, 30 – на «Міськсвітлі», не вистачає 20 водіїв на «Полтаваелектроавтотрансі», понад 100 – двірників у ЖЕО-2.

За останні роки занедбано техніку. У комунальних служб не лишилося машин для виконання своїх обов’язків. Не вистачало сміттєвозів на КАТП-1628, а це позначалося на якості прибирання. На «Міськсвітлі» було дві старі вишки, навіть не дві, а півтори. Комунальний транспорт виходив з ладу, але його ніхто не поспішав замінювати на сучасний.

– Усі ці проблеми, складені докупи, комплексно впливали й, на жаль, досі впливають на роботу комунальників, – зазначає Олексій Чепурко. – Але команда «Рідне місто» прийшла зі стратегічним баченням перетворень, щоб докорінно виправити ситуацію. Не відступаємо, а працюємо, усвідомлюючи відповідальність перед людьми.

Що ж зроблено в очолюваній Олексієм Чепурком сфері за неповні півроку?

Бюджет ЖКГ вперше почав формуватися не зі стелі, а обдумано, виходячи з реальних потреб. Їх багато, тому вони структуровані за важливістю.

Команда «Рідне місто» відновила дієвий механізм управління сферою. Вона працює як єдине ціле. Не здатних мінятися керівників комунальних підприємств замінено.

Члени команди врятували ті комунальні підприємства, які ще можна було врятувати, наприклад, «Декоративні культури», відновили ліквідовану диспетчерську службу, котра стежить за пасажирськими перевезеннями.

Вигнали тих, хто наживався на сміттєзвалищі, відкрили там електростанцію, яка використовує метан, видобутий із глибин полігону. Це додаткова електрична енергія та економія бюджетних коштів. Окрім того, у десять разів зменшилася небезпека загорянь сміття, від яких страждають тамтешні жителі.

Підняли зарплату робітникам, почали заповнюватися вакансії – повільно, але почали.

На 70 млн грн здійснюється закупівля техніки для КАТП-1628, щоб закрити проблему вчасного і якісного прибирання сміття. На «Міськсвітлі» полагодили дві вишки, ще дві докуповують.

Завершується встановлення камер у рамках програми відеонагляду за вулицями Полтави «Безпечне місто». Камери допоможуть поліції в розслідуванні злочинів, а в ідеалі – їх попереджуватимуть, адже розпізнаватимуть так звану нетипову поведінку окремих полтавців. У відділі оперативного реагування міськвиконкому буде єдиний пульт управління камерами, і вся інформація з них миттєво передаватиметься поліції.

У сфері громадського транспорту реалізовують стратегічну мету – посилення профільного комунального підприємства. Цьому підпорядковані кроки, які вже зроблені, і ті, які заплановано зробити.

Усунено монополію на пасажирські перевезення. Проходять переговори з німецькими та китайськими інвесторами, представниками ЄБРР, щоб вони допомогли поповнити тролейбусний і автобусний парки. Головне – вибрати серед усіх пропозицій найоптимальніші варіанти – якісні та комфортні для полтавців. Та передусім Полтава розраховує на свої сили – так, за поданням Олексія Чепурка, на придбання автобусів остання сесія міської ради виділила 25 млн грн.

Почали впроваджувати систему «електронний квиток». Це один із задумів, з яким Олексій Чепурко прийшов на посаду. Він дасть повний контроль за пасажиропотоком, точну інформацію, скільки насправді їздить пільговиків та який рівень завантаженості тих чи тих маршрутів залежно від часу доби. Це дозволить налаштувати маршрутну систему міста на максимальну ефективність, а в перспективі – прив’язати вартість проїзду до пройденої відстані. Спочатку сканувальними пристроями обладнають комунальний транспорт – 80 тролейбусів і автобусів. Потім настане черга всіх приватних перевізників. Використання GPS-навігаторів допоможе відслідковувати рух транспорту, щоб він ніде не відхилявся від маршруту, не підводячи пасажирів та не витрачаючи даремно пального. Процес непростий, але обов’язково буде доведений до логічного завершення.

Ще одна ідея Олексія Чепурка, яку поступово почали впроваджувати, – роздільний збір сміття. На вулицях міста встановлюють спеціально закуплені контейнери для скла, паперу та пластику. Сміттєвози возять сортовані відходи на КАТП-1628. Там організовані окремі місця для прийому. Вторсировину переробляють, а отримані кошти КАТП-1628 спрямовує на підвищення рівня обслуговування полтавців. З грудня 2018 року комунальне підприємство на вторсировині вже заробило понад 150 тис. грн.

– Я проти популістичних підходів і ніколи не обіцяю, що все зміниться в один момент, – підкреслює Олексій Чепурко. – Попереду дуже багато роботи, але якщо наша команда взялася за неї, ми її зробимо.

Денис Компанієць
Іван Мольченко, 14.03.2019, 14:11175
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<квітень