26 червня 2019 • № 25 (1561)
Rss  

Команда Олександра Удовіченка розв'язує проблему антисанітарії сміттєвих баків

Один з можливих варіантів сучасного автомобіля для мийки баків виробництва компанії «HIDRO-MAK».
Сморід від контейнерів для побутових відходів – неодмінна ознака літньої спеки. Команда «Рідне місто» знайшла успішне розв’язання цієї проблеми.

Полтавці з нетерпінням очікують літа, і їх можна зрозуміти: ця пора пов’язана з сонцем, теплом, відпусткою. Але спека багатьом може зіпсувати відпочинок, «допомагаючи» рознести неприємні запахи від сміттєвих баків далеко від місця їх розташування. Однак це ще півбіди. Набагато страшніше інше. Там, де сміття довго не вивозять, а баків не миють, завжди є небезпека розмноження гризунів та мух. Вони переносять збудників інфекційних хвороб: дизентерії, сальмонельозу, черевного тифу, лептоспірозу, холери.

Звичайно, КАТП-1628 віднедавна почало регулярно вивозити сміття та прибирати навколо баків, тому санітарний стан там покращився. З миттям справа складніша, адже для цього контейнери доводиться забирати на територію підприємства. І це відбувається у кращому випадку раз на рік. До того ж процес не ефективний і затратний – контейнерів у машину поміщається мало, доводилося їздити туди-сюди всією Полтавою.

Якісно відмінний підхід до проблеми ініціювала команда Олександра Удовіченка. Заступник міського голови з питань ЖКГ, член «Рідного міста» Олексій Чепурко повідомив:
– Ми вирішили закупити для КАТП-1628 сучасний автомобіль, який дозволить мити й дезінфікувати контейнери частіше, до того ж прямо на майданчику. Отже, зникне антисанітарія і полтавцям не заважатиме неприємний запах. Це буде якщо не перший подібний в Україні автомобіль, то щонайменше один з перших.

Орієнтовна вартість машини – понад 6 млн грн. Придбають її на умовах тендеру, виставивши перед можливими постачальниками конкретні, орієнтовані на полтавську специфіку, вимоги.

Керівник КАТП-1628, член команди «Рідне місто» Тарас Бойко розповідає про технічні характеристики автомобіля:
– Підйомний механізм машини перевертає контейнер у спеціальне відділення, де й залишається сміття. Здавалося б, усе, як і у звичайних наших сміттєвозах. Але потім відкривається відділення мийне. Воно може діяти в кількох режимах: автоматичному, ручному та напівавтоматичному. Обробка контейнерів відбувається у три етапи: спочатку під великим тиском нагрітою водою, потім вони дезінфікуються знезаражувальним розчином (креолін, лізол, фенол та інші), повторно миються водою і сушаться. За допомогою того ж підйомного механізму помитий контейнер вивантажується на своє місце.

У машині два резервуари – для чистої та брудної води. Обидва мають бути виготовлені зі сталі, об’єм кожного – не менше п’яти тисяч літрів. Тобто останню комунальники не виливатимуть на майданчик, створюючи антисанітарію, а забиратимуть із собою, щоб спустити на зливній станції «Полтававодоканалу».

Увесь процес простий, легко контрольований водієм. Тому мийка відбуватиметься дуже швидко та якісно. Додаткова перевага – зниження витрат пального, адже тепер відпаде потреба численних рейсів до КАТП-1628 і назад. Згідно з тендерними вимогами, економія досягатиметься також і завдяки двигуну порівняно невеликого об’єму (6700 куб. см), який повністю відповідає євростандартам з екології.

– Ми запроваджуємо в Полтаві європейські підходи до утилізації побутових відходів на всіх рівнях, – наголошує Олексій Чепурко. – Це не лише роздільний збір з наступною переробкою, а й створення максимального комфорту для жителів. Люди не повинні шукати контейнери за запахом. Це вчорашній день, і якщо Полтава хоче бути справді цивілізованим містом, ми маємо йти саме таким шляхом.

Денис КОМПАНІЄЦЬ
Богдан Шевченко, 12.04.2019, 14:2774
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<травень