20 серпня 2019 • № 33 (1569)
Rss  

Рух приватного транспорту відновили, але депутати вказали Олександру Шамоті «на вихід»

Починаючи від суботи, полтавські приватні перевізники відмовилися виходити на маршрути. Вулицями міста курсують лише тролейбуси та автобуси комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс». Проте якщо у вихідні дні складність ситуації відчувалася ще не так гостро, то з понеділка люди по-справжньому відчули, що таке транспортний колапс, який висвітлювали навіть всеукраїнські ЗМІ.
Про свої наміри не виходити на маршрути представники приватних перевізників заявляли ще 10 травня, коли у приміщенні Полтавської міської ради відбулося засідання комісії з питань містобудування, архітектури, розвитку міського господарства, транспорту, розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму, яку проводив її голова Дмитро Сенчакович.

Під час розгляду звернення депутатів міськ-ради Володимира Корчаки та Віталія Павлія щодо стану пасажироперевезень у місті, члени комісії дали можливість висловитися жителям віддалених районів Полтави, які занепокоєні проблемою громадського транспорту, а також представникам перевізників. Кожна із сторін, інколи в емоційній формі, висловлювала свої нарікання чи претензії.

Керівник ГО «Асоціація перевізників Полтави» Юрій Лупаєнко розповів, що тариф у 4 грн для них збитковий і влада ще півроку тому обіцяла його підвищити:
– Секретар міської ради постійно переносив вирішення цього питання – то після виборів, то після свят... Тим часом деякі перевізники вже розпродали до 20 відсотків свого рухомого складу, щоб хоч якось виживати. Ми не можемо водіям запропонувати високу зарплату, тому вони й не дорожать роботою. Жодної допомоги бізнесу, а тільки тиск. За нашими розрахунками, тариф у місті повинен бути навіть не 5 грн, а вищим.

Заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко зазначив:
– Нині з 66 міських маршрутів на 32 перевезень фактично не відбувається. За ціною, встановленою нині, вони їздити відмовляються. А хто від цього страждає? Люди, полтавці, які не можуть добратися на роботу й з роботи, які стали заручниками політичних ігор. Закликаю не гратися у політику, а ухвалити економічно обґрунтоване рішення щодо ціни на проїзд.

Під час засідання було запропоновано продовжити процедуру підвищення тарифів за старими розрахунками – 3 та 5 грн. Однак голова фракції СДП Юрій Синяк проголосував проти.
Після провального депутатського голосування перевізники заявили, що не вийдуть на маршрути і взагалі розірвуть договори з містом.

Поновила роботу постійна комісія 15 травня. На неї знову не з’явилися депутати від ВО «Батьківщина» та «Совість України». Натомість Юрій Синяк пообіцяв підтримати це підвищення, якщо буде підписаний меморандум про взаєморозуміння між Асоціацією перевізників Полтавщини та фракцією СДП у міській раді та умов припинення страйку і відновлення пасажирських перевезень у Полтаві.

На це Юрій Лупаєнко зауважив, що у тексті меморандуму є лише зобов’язання перевіз-ників, але немає зобов’язання представників міської влади.

– Ми обговоримо і підпишемо його, якщо там будуть підписи всіх голів фракцій. Якщо він гарантуватиме ті умови, які нас цікавлять.

На вимогу підвищити вартість проїзду до 6 грн перевізникам наголосили, що для цього немає жодних розрахунків і регуляторного акта.

Після багатогодинних переговорів був напрацьований проект уже іншого меморандуму, який голови п’яти фракцій підписали разом з головою асоціації перевізників. У результаті цього після засідання міськвиконкому робота транспорту має бути розблокованою.

Перед тим як підписати меморандум, голова фракції БПП «Солідарність» Андрій Матковський сказав: «Ми не можемо бути осторонь тих процесів, які відбуваються в місті, оскільки п’ятий день полтавці не можуть доїхати до роботи, дитсадків, шкіл. Це сором. Завдання людей, які працюють у владі, – не допускати таких випадків. Підписуючи меморандум, ми йдемо на поводі представника політичної сили СДП, секретаря міськради Олександра Шамоти. Фактично стали заручниками ситуації, що не вистачило одного голосу, а відтак довелося зробити сьогодні все (хіба що не танцювали!), аби у Полтаві відновили роботу транспорту. До цього меморандуму розмова йшла про тариф 3 і 5 грн, а після політичних заяв секретаря міської ради дійшло до того, що нині вже обговорюються умови про 4 і 6 грн. Розмови Олександра Шамоти щодо відмови від послуг приватних перевізників і створення комунального транспорту – це популізм і некомпетентність його як керівника. Термін виконання програми розвитку комунального транспорту займе щонайменше три роки, бо на її реалізацію потрібно понад мільярд гривень. Нині бюджет міста не дозволяє одним махом закупити 300 автобусів та 50 тролейбусів. І з інших міст перевізники на таких умовах возити пасажирів не приїдуть. Тож на певний час, поки не закупимо відповідний комунальний транспорт, маємо шукати компроміси і співпрацювати з нашими приватними перевізниками, бо іншого шляху немає. Не треба в міській раді займатися президентськими та парламентськими виборами. Тому, на мою думку, Олександре Сергійовичу, якщо ви чесна та відповідальна людина, маєте написати заяву та скласти повноваження секретаря міської ради».
Згідно з меморандумом, голови фракцій беруть на себе відповідальність привести тарифи на перевезення пасажирів до економічно обґрунтованих до 1 серпня. Після погодження комісією тарифів у 3 та 5 грн перевізники зобов’язалися зранку, 16 травня, виїхати на маршрути. Тарифи офіційно затвердили на засіданні виконкому, яке відбулося цього ж дня.

На засіданні знову наголошувалося на персональній відповідальності Олександра Шамоти за транспортний колапс у Полтаві. Так, голова фракції ВО «Батьківщина» Олег Бєлоножко, звертаючись до секретаря міської ради, закликав його подати у відставку: «Я дійшов висновку, що ні як господарник, ні як політик ви не здатні працювати на такій посаді, аби керувати містом. По-друге, ті переговори, які ви вели впродовж цих п’яти днів з перевізниками, – ваша персональна відповідальність за транспортний колапс у місті. Тому раджу вам пересісти з цього крісла на депутатське місце в опозиції, що у вас, вочевидь, виходить краще. Отже, підкреслюю: якщо ви справжній чоловік, то визнайте свою нездатність керувати справами і напишіть заяву на звільнення!»

Володимир СУЛИМЕНКО
Юрій ІВАНОВ
Богдан Шевченко, 16.05.2019, 12:38159
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<липень