22 серпня 2019 • № 34 (1570)
Rss  

Команда «Рідне місто» пропонує чіткі принципи розвитку громадського транспорту в Полтаві

Малогабаритний автобус Ataman А092H6 на базі Isuzu для віддалених районів.Ситуація з транспортними перевезеннями в Полтаві викликає справедливі нарікання. Популісти пропонують «чудотворні», але абсолютно нереалістичні рецепти. Єдиний вихід – за стратегічно продуманою концепцією, котра урахувала б усі особливості розвитку сфери громадського транспорту в обласному центрі.

Для того щоб успішно розв’язати проблему, потрібно чітко розуміти її глибинні причини. Найголовніша з них – невиправданий дисбаланс між комунальним та приватним громадським транспортом на міських маршрутах. Перший здійснює приблизно 30% перевезень, другий – 70%. Щодня КП «Полтаваавтоелектротранс» випускає на маршрути до 50 тролейбусів та невелику кількість автобусів, приватні перевізники – 270–290 автобусів. Переважну більшість з них становлять так звані маршрутки. Уже це вказує на виняткову залежність містян від приватних перевізників.
Чи можливо виправити ситуацію? А якщо так, то яким чином? У команді Олександра Удовіченка знають реалістичні відповіді.

– Той стан, що склався нині, вважати нормальним не можна, це розуміють усі, – говорить член команди «Рідне місто», заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко. – Вихід є. Потрібно послідовно, без поспіху, спираючись на реальні умови, а не пустопорожнє прожектерство, відходити від практики, яка себе не виправдовує. Ми робимо ставку на відродження потужного комунального підприємства. Майбутнє за ним. З цією метою ми стабілізували роботу «Полтаваавтоелектротрансу», зокрема й підвищивши заробітні плати водіям та кондукторам. Але якщо хтось вважає, що підприємство вже тепер може забезпечити всі полтавські маршрути, це помилка. Його рухомий склад, по-перше, старий (78% відпрацювали термін експлуатації), по-друге, півсот-ні тролейбусів і кілька автобусів проблеми аж ніяк не закривають. Якщо ж так, говорять нам, то нумо негайно купувати нову техніку. Заявляю відповідально: купувати потрібно, і ми це робимо, але «негайно» не вийде. Полтаві потрібно щонайменше 300 одиниць техніки, щоб вирішити транспортне питання. Це колосальні кошти, які міський бюджет потягнути не може, і ми маємо на його обсяги зважати. Твердити протилежне – означає впадати в безвідповідальний популізм.

Крім того, навіть якщо купити більш-менш достатню кількість транспорту, це не означатиме автоматичного порятунку, вважають у «Рідному місті». Адже за останні роки транспортні перевезення в Полтаві втратили будь-яку системність. Тому необхідно не лише поступово поповнювати парк комунального підприємства, але й застосовувати стратегічний підхід до організації його руху:
Варіанти оновлення громадського транспорту Олексій Чепурко вивчав ще на початку року.
– Наша команда виступає за зміну пропор-ції на користь комунального транспорту. Не 30% проти 70%, а як мінімум навпаки. І річ не лише в кількісному розподілі, а й структурному. На «великому кільці» мають працювати нові місткі тролейбуси. У віддалені райони мають курсувати автобуси, бо це в тамтешніх умовах єдиний варіант перевезень. На це, до речі, теж не зважають популісти, обіцяючи розв’язати всі проблеми тільки за рахунок тролейбусів. Тільки так ми прийдемо до чітких, обдуманих графіків руху, стовідсоткового контролю за їх дотриманням і якісного надання послуг пасажирам як кінцевого результату.

Для його досягнення вже зроблені практичні кроки. «Оновлення тролейбусного парку» –таку назву має масштабний інвестиційний проект Європейського банку реконструкції і розвитку. У його рамках «Полтаваавтоелектротранс» отримає кредит на 10 млн євро для придбання 40 нових тролейбусів, пристосованих до потреб людей з інвалідністю. Будуть також залучені й кошти міського бюджету.

Реалізація проекту триватиме 13 років. Проект дозволить збільшити пасажиропотік майже до 100 тисяч пасажирів на добу. Також зменшиться споживання електричної енергії, поточні витрати на ремонт та обслуговування рухомого складу. Ще одна перевага – зниження обсягів вуглекислого газу, який викидається в повітря.

Нові тролейбуси забезпечать полтавцям якісні перевезення.
Але кредит на тролейбуси – не єдиний крок у напрямку оновлення громадського транспорту Полтави. Для віддалених, недоступних для електротранспорту, маршрутів на умовах лізингу (довгострокової оренди) з правом викупу заплановано придбати 12 нових автобусів. Загальну суму – 25 млн 920 тис. грн – погашатимуть протягом трьох років. Потім право власності на автобуси буде офіційно оформлене за містом. Тож жителі селищ Вороніна, Вакуленці, Рибці, Лісок, Залізничників, Дублянщина, Червоний Шлях, Рогізна, Крутий Берег, Новобудова не залежатимуть від примх перевізників і зможуть будь-коли спокійно виїхати й повернутися додому.

Поряд з оновленням рухомого складу Олексій Чепурко втілює свою давню ідею – впровадження електронного квитка. Зі збільшенням частки комунального транспорту інновація допоможе повністю контролювати пасажиропотік, а отже, налаштувати маршрутну мережу міста на максимальну ефективність. У перспективі електронний квиток «прив’яже» вартість проїзду до пройденої відстані, тобто пасажири економитимуть на проїзді.

– Мета «Рідного міста» має стратегічний характер: перевезення в Полтаві повинні бути винятково якісними й зручними в усіх розуміннях, – наголошує Олексій Чепурко. – Потужний муніципальний транспорт стане невід’ємною складовою сучасного міста, тим самим засвідчивши, що не популістські обіцянки, а виваженість і продуманість підходів до його розвитку принесуть конкретний результат.

Денис КОМПАНІЄЦЬ
Богдан Шевченко, 06.06.2019, 12:33124
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<липень