25 березня 2019 • № 12 (1548)
Rss  

Полтавці відмовляються від стаціонарних телефонів. Їх витісняють «мобілки»

Нещодавно полтавка Ольга Пашко, завітавши до міського відділення «Укртелекому», вирішила поцікавитися, яким чином можна відключити свій стаціонарний телефон. Причини – непотрібність та зростаюча вартість цієї послуги. До одного з «віконечок» жінка побачила незвично велику чергу. Виявляється, всі тут стояли, аби теж позбавитися стаціонарного телефону.

– А потім я дізналася, що у черзі на підключення стоїть лише одна людина, – розповіла Ольга. – І дуже здивувалася! Адже ми ще пам’ятаємо часи, коли «пробити» квартирний телефон було надзвичайно важко, люди чекали своєї черги роками. А тепер усе навпаки. Чи не означає це, що українці масово відмовляються від домашніх телефонів, через що компанія й вимушена піднімати тарифи?

Про масове відключення українцями стаціонарних телефонів ЗМІ говорять уже не перший рік. Найбільша кількість абонентів національного оператора «Укртелеком» налічувалася у 2008 році – 12,5 млн осіб, і з тих пір вона почала поступово скорочуватися. Експерти сходяться на думці, що фіксований зв'язок витіснений мобільними операторами. Останнім часом провідні компанії стільникового зв’язку пропонують зручні тарифні плани, котрі дозволяють вигідно спілкуватись як усере­дині мережі, так і мати недорогий зв'язок з абонентами інших операторів. Стосовно ж міжнародних з’єднань, то вони частково витісняються альтернативними видами зв’язку через інтернет – скайпом, соціальними мережами.

Однак у ПАТ «Укртелеком» кажуть, що про масовість «антителефонної» кампанії говорити поки що зарано.
– Масового бажання позбутися стаціонарних телефонів серед споживачів не спостерігається, – говорить в. о. заступника директора Полтавської філії ПАТ «Укртелеком» з питань маркетингу та продажу послуг Тетяна Костєва. – Наприклад, цього року кількість телефонних апаратів, які знаходяться на обслуговуванні Полтавської філії «Укртелекому», зменшилася менш ніж на три відсотки. Але ж цілком природно, що водночас з’являються нові абоненти. Вони обирають не тільки стаціонарний телефонний зв'язок, але й доступ до мережі інтернет у рамках послуги «ОГО». Зокрема, швидкісним доступом тут користуються вже майже 48 тисяч жителів обласного центру.

Представники ПАТ «Укртелеком» говорять, що їхня організація надає послуги не лише з телефонії, а й цілу низку послуг для різних категорій споживачів. Якщо говорити про фіксовану телефонію, то як по Україні в цілому, так і в Полтаві її справді витісняє мобільний зв’язок.

– Найчастіше причиною відмови споживача від дротового зв’язку є використання зв’язку мобільного, коли стільниковий телефон повністю замінює стаціонарний, – підтверджує Тетяна Костєва. – Зокрема, якщо станом на 1 січня 2012 року в користуванні полтавців було 113891 стаціонарних телефонних апаратів, то станом на 1 жовтня цього року – 110661.

Полтавець Павло Москалюк теж говорить, що планує відмовитися від стаціонарного телефону:
– Домашнім телефоном я не користуюся взагалі, – пояснює. – Мені вистачає мобільного. Краще я ту суму, котру щомісяця виплачую за послуги «Укртелекому», використаю на поповнення мобільного рахунку.

У зв’язку зі зменшенням кількості абонентів ПАТ «Укртелеком» вимушений піднімати абонентську плату. Цього року це було сплановано у два етапи – з липня вона піднялася на 10%, чергове подорожчання планується з 1 листопада, теж на десять відсотків.
Надія Руденко, 22.10.2012, 12:391409
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<лютий