21 липня 2019 • № 29 (1565)
Rss  

Разом з автомобілістами свято відзначать дорожники

Територію підприємства готують до завантаження солі.
Десятки тисяч машин щодня проїжджають полтавськими шляхами: звичайні легковики і громадський транспорт, вантажівки та спецтранспорт – разом вони створюють чимале навантаження на дороги міста. Щоб дорожнє покриття прослужило якомога довше й було безпечним для водіїв, за його станом слідкують працівники Полтавської міської шляхово-експлуатаційної дільниці (КП «ПМШЕД»). Напередодні свого професійного свята – Дня автомобіліста і дорожника – вони ознайомили журналістів «ПВ» зі здобутками і проблемами у своїй роботі.

Сюрпризи погоди не страшні

Про святкування на підприємстві хоч і говорять (до речі, відзначають тут і День працівників житлово-комунального господарства), але про роботу розповідають охочіше, бо її в осінній сезон – чимало.

Дільницю створили ще 42 роки тому, і хоча відтоді на підприємстві сталося чимало змін, тамтешні машини щодня безперебійно виїжджають на виконання різноманітних завдань. Серед них – прибирання та миття вулиць улітку, взимку – очищення їх від снігу, слідкування за системами відведення дощової води та ін.

Якщо звичайна техніка зі снігом не справляється на вулиці виходять ці силачі.
– Наше підприємство експлуатує близько 450 кілометрів доріг і вулиць міста і 102 кілометри зливової каналізації, – розповідає головний інженер КП «ПМШЕД» Микола Шерстюк. – Серед наших доріг є асфальтовані, щебеневі, ґрунтові, і за всіма необхідно доглядати.
Для того, щоб справлятися з усіма можливими сюрпризами погоди, на балансі КП «ПМШЕД» чимало різноманітної техніки – 11 машин для розкидання суміші з піску і солі та три автомобілі, які розкидають чисту сіль; екскаватори-навантажувачі; машини для миття доріг, очищення зливової каналізації та інші. Крім того, більшість машин ще й універсальні: функція, котру вони мають виконувати, визначається встановленим на них навісним обладнанням.

Машини тут «закріплюють» за водіями, по кілька за кожним, адже для того, щоб забезпечити оптимальну кількість людей зарплатами, на підприємстві поки що грошей не вистачає. Щоправда, самі робітники зі скрутного становища вихід знаходять завжди: час від часу їм доводиться ставати для «своєї» машини не тільки шофером, а й механіком. Так трудиться і водій самоскида ­Віктор Панченко:
– Влітку ця машина працює у звичайному режимі, як вантажівка. А от узимку просто на неї встановлюють спеціальний пристрій, що розкидає на дорогах суміш.

Цей пристрій Віктор саме готує до роботи, адже за даними синоптиків уже наприкінці тижня погода може «порадувати» полтавців мокрим снігом і дощем – штормове попередження вже оголосили по всій країні. А от у разі розгулу снігової стихії на вулиці вийдуть і потужні бульдозери: два таких уже чекають на подвір'ї підприємства.

Водій піприємства Віктор панченко готує солерозкидач до роботи
За останній рік відбулись у полтавських дорожників і зміни, найголовніша – вони отримали ліцензії на проведення дорожньо-будівельних і ремонтних робіт. Цим довелося вже скористатися, коли підприємство допомагало в роботах на вулицях Залізній та Лідова. Разом із можливостями розширився і штат: додатково набрали ще 12 чоловік. Також шляхово-експлуатаційній дільниці передали всі міські зупинки; їх тепер обслуговуватиме спеціальна бригада.

Специфіка догляду за дорогами така, що для робітників підприємства «простих» сезонів не буває: осінні дощі та весняні талі води посилюють навантаження на водовідвідні системи, які подеколи не можуть із ним впоратися; влітку борються з пилюкою, що осідає на дорожнє покриття, а взимку – зі снігом. Тому й робота триває за будь-яких умов, часто навіть цілодобово (для відпочинку працівників тут обладнано спеціальне приміщення), адже рух на вулицях міста має продовжуватися щодня.
Сергій Лещенко, 26.10.2012, 11:532776
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<червень