12 грудня 2018 • № 49 (1533)
Rss  

На засіданні депутатської комісії розглядали проблему фінансування освіти

Питання про стан галузі освіти Полтави та її розвиток розглянули на засіданні депутатської комісії з питань розвитку культури, освіти, фізкультури, спорту та молодіжної політики, яку провів голова комісії Олександр Кудацький. На засідання були запрошені заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Світлана Тарашевська, начальник управління освіти Наталія Дорохова, представники асоціації директорів шкіл міста, представники дошкільних та позашкільних навчальних закладів.

Серед іншого на комісії розглянули проблему фінансування галузі. Начальник управління освіти Наталія Дорохова доповіла присутнім про матеріальні потреби шкіл та тенденцію до їх зростання. Якщо у 2013 році на капітальні ремонти шкіл витратили 1 млн 942 тис. грн, у 2014 році – 4 млн 470 грн, то вже у 2015 році ця сума зросла до 14 млн 732 тис. грн. Щодо поточних ремонтів, то у 2013 році витрачалось 463 тис. грн, у 2014 році – 892 тис. грн, а у 2015 році – 2 млн 976 тис. грн.

Через недостатнє фінансування з боку держави вчителі змушені звертатися по допомогу до батьків. В основному це стосується потреб класних приміщень, у яких навчаються діти. Сьогодні дуже гостро стоїть питання батьківських коштів, які збирають у школах. Багато батьків не розуміє, куди витрачаються їхні гроші. Проте вчителі запевняють: кошти збирають батьківські комітети й вони ж ними розпоряджаються. На батьківських зборах вони вирішують, чи хочуть проводити ремонтні роботи в певному навчальному приміщенні. Потім надають фінансову допомогу. Усі виконані роботи підтверджуються актами виконаних робіт, сертифікатами відповідності. Також декілька разів на рік шкільна адміністрація звітує перед батьками на засіданнях батьківських конференцій та на шкільних сайтах щодо витрачених коштів.

Голова депутатської комісії Олександр Кудацький висловив пропозицію щодо створення шкільних благодійних фондів, куди батьки будуть перераховувати гроші офіційно. Проте голова асоціації директорів шкіл, директор гімназії №17 Олена Голтвяниця запевняє: питання створення таких фондів дуже спірне, оскільки у школах навчається багато дітей пільгових категорій та з малозабезпечених сімей, батьки яких просто не зможуть робити благодійні внески. Ще одна проблема полягає в тому, що для такої структури потрібен бухгалтер, якому необхідно платити заробітну плату. Незважаючи на всі труднощі, пов’язані зі створенням подібної структури, у Полтавській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №3 вже діє благодійний фонд. Це єдина школа в місті, де він існує.

Проблема збору коштів у школах залишається відкритою, оскільки бюджетних коштів на розвиток освітньої галузі виділено недостатньо, і без допомоги батьків вона обійтись не може.

Наприкінці засідання депутати надали доручення начальнику управління освіти провести серед директорів шкіл, дошкільних та позашкільних закладів анкетування щодо їхніх першочергових матеріальних потреб. Також члени депутатської комісії вирішили провести об’їзд навчальних закладів з метою об’єктивної оцінки та аналізу їхнього стану. Після цього буде розроблено алгоритм дій щодо допомоги освітнім закладам у задоволенні їхніх матеріальних потреб.
за матеріалами прес-служби Полтавської міської ради, 23.03.2016, 14:36466
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад