11 грудня 2018 • № 49 (1533)
Rss  

Полтава оновлюється

Полтава – колоритне самобутнє українське місто, одне з небагатьох в Україні, яке має своє неповторне обличчя. Це відзначають усі, хто бував у Полтаві. У нас поруч із одноповерховими приватними будинками зростають сучасні житлові квартали. Поряд із неповторними ансамблями минулих століть і затишними полтавськими вулицями та скверами будуються нові офісні центри у склі та металі. Про особливості, проблеми і завдання при проведенні капітальних ремонтів та будівництві ми поговорили з першим заступником міського голови Михайлом Шевченком.

– Михайле Володимировичу, серед питань, які за посадовими обов’язками належать до вашої компетенції, – напрямки містобудування, архітектури, капітальне будівництво. Розкажіть, як за таких непростих економічних обставин, у яких нині перебуває країна, розвивається Полтава?
– Так, ваша правда. Економіка країни переживає далеко не кращі часи. Проте тільки сумлінно працюючи на своєму місці, відповідально роблячи свою справу, ми зможемо відновити економічне зростання в державі. У цьому я переконаний.

Що стосується Полтави, то з повагою до полтавців та гордістю за наше місто відзначу, що воно розвивається, громада працює, міський бюджет сьогодні наповнюється. Ми маємо змогу вчасно фінансувати зарплату працівникам усіх галузей бюджетної сфери, видатки на енергоносії, харчування учнів шкіл та ПТУ. Крім того, ми можемо фінансувати капітальні ремонти закладів освіти, спорту, культури, медицини, виконувати поточні та капітальні ремонтні роботи на об’єктах житлової забудови.

Один із головних показників того, що місто живе, – те, що на полтавських вулицях з’являються нові житлові будинки, офіси, магазини, заклади побуту. Тільки в минулому році в експлуатацію введено 115 тисяч квадратних метрів житлової забудови.

– Так, неозброєним оком видно, що нове будівництво ведеться. А як із забудовою минулих років?
– Є певні місцеві особливості. По-перше, усе нове і сучасне треба вписати в існуючу історичну забудову, місцевий колорит. Важливо, щоб Полтава залишилася сама собою. І, по-друге, велика частина міста – приватна забудова та будинки, зведені понад 30-50 років тому. І, що особливо важливо, інженерні мережі – а це системи водопостачання та водовідведення, газові мережі – також у більшості дісталися у спадок із минулих років. Завдання міської влади – зробити максимально комфортним проживання для всіх полтавців.

Розгалужене міське господарство потребує постійної уваги, догляду. І, звичайно, фінансування. Міська влада змушена великий відсоток фінансових затрат брати на себе. Адже турбуватися про полтавців – це прямий обов’язок депутатського корпусу та виконавчого комітету. Саме для цього нас обирали.

Цього року з міського бюджету профільне управління капітального будівництва для виконання будівельних та реставраційних робіт, капітальних ремонтів різноманітних об’єктів міста отримало 59 млн 636 тис. 184 грн. Крім того, фінансування на проведення поточних та капітальних ремонтів отримали галузеві управління – освіти, медицини, культури, спорту, управління житлово-комунального господарства.

Серед переліку об’єктів, на яких ведуться ремонтні роботи, – школи й дитячі садки, лікарні і спортивні заклади. У планах роботи, окрім капітальних ремонтів на об’єктах соціальної інфраструктури, також будівництво інженерних мереж. Підставою для цього стали звернення жителів до міської влади. Саме на ці роботи з міського бюджету спрямовано 6 млн 610 тис. грн.

– Цифри вражаючі. Наведіть конкретні приклади, на що саме спрямовуються кошти?
– Є в Полтаві всім відома вулиця Київське шосе. Ця траса з’єднує між собою дві столиці: сучасну – Київ і першу столицю України – Харків. Для нас це не просто траса, це вулиця, на якій живуть полтавці. Частина вулиці – початок непарної сторони Київського шосе – приватна забудова. Її жителі донедавна не мали централізованої системи каналізації. Після будівництва гаражних кооперативів на місці ставків та кар’єрів цегельного заводу мешканці будинків почали скаржитися на те, що піднявся рівень ґрунтової води. Водовідведення не було зроблено. Тож будинки фактично плавали у воді. При підвищенні рівня води стоки з вигрібних ям текли у двори полтавцям. Крім неприємного запаху, існувала екологічна і санітарна небезпека. Жителі тієї частини міста ще у 2014 році зверталися в обласну державну адміністрацію з проханням виконати роботи за рахунок екологічного фонду обласного бюджету.

Проте у 2016 році фінансування цих робіт узяв на себе міський бюджет – сесією міської ради спрямовані кошти у сумі майже 780 тис. грн.

Приємно відзначити, що будівництво у стадії завершення. Завдання для підрядників було підвищеної складності. Адже каналізація, до якої можна було б приєднати приватні будинки заявників, прокладена тільки з протилежного боку Київського шосе.

Уявіть: треба під дорогою прокласти каналізаційну трубу. А це ж траса державного значення Київ – Харків! І припинити рух неможливо. Будівельники застосовували сучасну технологію – прокол під дорогою. Спеціальним пристроєм пробурюється горизонтальна свердловина, у яку потім протягується труба. Прокладається 507 метрів трубопроводу, облаштовується 16 каналізаційних колодязів. Дякую ще раз будівельникам, які виконали ці роботи.

– Мікрорайони з приватною забудовою потребують особливої уваги. Фактично в центрі міста є осердки, де ніби зупиняється час, – Кобищани, Павленки.
– Це справді так. На Павленках у приватній забудові також немає вуличної каналізації. Полтавці, що живуть на Шведській, Новозіньківській, Піддубного, Глінки, Мусоргського, зібралися й виготовили технічну документацію. До міської влади звернулися з проханням провести центральну трубу, від якої мережа буде підходити до кожного будинку. Роботи на старті. Загальна протяжність труб – понад 870 метрів. Необхідно облаштувати 26 каналізаційних колодязів. Обсяг фінансування цих робіт – понад 1 млн 600 тис. грн.

Будівництво водопровідної мережі в Рибцях – ще один приклад того, що проблеми полтавців залишаються основою планів роботи міських служб, графіків капітальних ремонтів. Депутатське звернення зробив депутат міської ради Віталій Павлій, що представляє в міській раді громаду селища Рибці. Від імені жителів депутат попросив зробити водогін від перехрестя вулиць Агітаційної та Адміністративної на вулиці Черкаській до перехрестя зі Степовою. Станом на початок липня завершене проектування. Далі триватиме період узгодження та експертиза проектів.

– Михайле Володимировичу, дякую за розмову! Наступного разу ми поговоримо про ремонтні роботи на інших об’єктах.
за матеріалами прес-служби Полтавської міської ради, 19.07.2016, 13:591093
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<листопад