Щороку наприкінці листопада світ буквально божеволіє. Десь Чорна п’ятниця – це цілком логічні 24 години нечуваних знижок, десь вона розтягується на всі вихідні (чомусь лишаючись при цьому п’ятницею). Суть одна – за цей час здійснюється неймовірна кількість покупок по всьому світу, часом не найобдуманіших.
Чому п’ятниця, чому в листопаді, чому чорна взагалі?
Якщо пошукати, з’ясовується, що ця “традиція” прийшла до нас із США. Там, на відміну від інших країн, що просто сліпо перейняли цю фішку, назва має свою логіку.
Четвертий четвер листопада в американців – то День подяки. І, як правило, саме наступний день знаменує початок передріздвяного ажіотажу в магазинах: люди швендяють торговельними центрами у пошуках подарунків, електроніки, новорічного декору та ще бозна-чого.
Бажаючи привернути якомога більшу увагу покупців до вищезгаданих категорій та “ще бозна-чого”, магазини починають грудневі марафони продажів з одного дня колосальних знижок. Ну, принаймні спочатку він був один.
Нині на фоні ажіотажу, що лише зростає довкола Чорної п’ятниці з кожним роком, урвати свій ласий шмат “пирога з аудиторією” виробники хочуть дедалі більше, й подеколи заради цього трохи сваряться з логікою. От і маємо вже не одну, а сім п’ятниць на тиждень.

З усіх пояснень “чорноти” цієї події найправдоподібнішою видається версія, що бере початок на сторінках бухгалтерських звітів: у американців там витрати позначаються червоним кольором, а прибуток – чорним.