24.06.2021 року у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Полтавській області відбулися 3 засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу щодо наступних суб’єктів господарювання:
– ТОВ «Медтехніка ОРТО»,
– ТОВ ВКФ «Меркурій ЛТД»,
– ТОВ «Ліки Полтавщини».
Порушення були встановлені при виконанні повноважень по контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу та стосувались порушення змісту реклами.


Так, при рекламуванні лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, лікування та реабілітації ТОВ «МЕДТЕХНІКА ОРТО» було порушено ч.4 та ч.7 ст.21 Закону України «Про рекламу», а саме:
- реклама лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації повинна містити об’єктивну інформацію про лікарський засіб, медичний виріб, метод профілактики, діагностики, лікування, реабілітації і здійснюватись так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою, а рекламований товар є лікарським засобом, медичним виробом, методом профілактики, діагностики, лікування, реабілітації;
- вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;
- текст попередження такого змісту «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15 відсотків площі всієї реклами.
У рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється участь лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.

Порушення змісту реклами, які були допущені ТОВ «Ліки Полтавщини» та ТОВ ВКФ «Меркурій ЛТД» стосувались розміщення інформації про знижку та заходи рекламного характеру, та не мали відомостей про дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, а також відсутнє інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови та місце проведення цих заходів, чим порушено ч.3 та ч.5 ст.8 Закону України «Про рекламу»

За результатами розгляду засідань винесено рішення про накладення штрафів відповідно до ст.27 Закону України «Про рекламу» у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдженої реклами.