У рамках проекту «Зворотний відлік» 21 жовтня студенти Полтавської державної аграрної академії та аграрно-економічного коледжу ПДАА відвідали київські підприємства.

Розпочали маршрутну програму з заводу ТОВ «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед». Працівниця компанії Анастасія Самбур розповіла цікаві факти та історію заснування бренду, а також провела екскурсію виробництвом.
– У цьому році наш завод святкує 21 рік з початку заснування. Глобальна компанія «Кока-Кола» (The Coca-Cola Company) була заснована 1886 року. Вона розробляє і реалізує маркетингові стратегії брендів та торгових марок, а також виробляє для своїх ботлерів (себто підприємств, що розливають продукцію) сиропи для напоїв під близько 400 брендами. «Кока-Кола» – це не лише напій або бренд, але й унікальна система із більш ніж 300 компаній, що працюють у понад 200 країнах, – розповіла Анастасія Самбур.


Але все ж таки секрет рецепта напою тримається компанією «Кока-Кола» в найсуворішому секреті і вважається комерційною таємницею. Згідно зі статутом, тільки три високопоставлені члени компанії можуть одночасно знати формулу цього компонента.

Наступною зупинкою стала майстерня «Sakhno Art». Керівник гончарського проекту Павло Сахно розповів студентам не тільки про виготовлення виробів, але й про конкуренцію на міжнародному рівні:
– Ми виготовляємо все – від простих чашок до кахлів з професійним розписом. Звичайний відвідувач завжди може вибрати собі товар на свій смак (у нас найширший вибір глиняних і глазурованих виробів, який регулярно поповнюється новим асортиментом кожні півроку), а також цінову політику, адже в нас найкраще співвідношення ціни – якості з усіх можливих. Наші клієнти в багатьох країнах Європи. У цьому році вже були замовлення з Угорщини, Норвегії, Франції та Чехії.

Кінцевою зупинкою була фамільна друкарня «Huss», яка працює під гаслом «Точність, охайність, бездоганна якість і професіоналізм». Тут учасники Школи майбутніх підприємців почули і побачили процес створення 50 примірників блокнотів.
Завершальною частиною програми навчального візиту стала зустріч з керівником Асоціації власників малого та середнього бізнесу Русланом Соболем. Він говорив про економічний стан України, безробіття, перспективи ринкової ситуації та порадив, із чого розпочати власний бізнес.

– Якщо говорити про український бізнес, треба врахувати, що частина підприємств розширює ринки, виходячи на рівень Східної Європи. Тому з одного боку зазначається експансія на нові ринки, розширення свого бізнесу і продажів. З іншого – бізнес підвищує свої активи й буде повертатися в Україну грошима, товарами, моделями поведінки, пропозиціями для ринку тощо. Загалом комплекс цих факторів – державна політика, інвестиційний клімат, зацікавленість бізнесу – дають можливість сформувати позитивний прогноз для розвитку бізнесу в Україні. Головне, щоб нашою метою було не тільки отримати статистику у вигляді цифр, а й розвиток економіки в нашій країні, – зауважив підприємець.