×

Прибутковий фріланс: полтавець за п’ять років перетворив хобі на успішний арт-бізнес

З 12 березня в Україні офіційно оголошено карантин. Під час вимушеної самоізоляції перед українськими громадянами та бізнесом постало чітке запитання – як пережита епідемію та остаточно не стати банкрутами?

Тож багато хто р в умовах фінансової нестабільності звернув увагу на фріланс та інші методи заробітку в інтернеті. 22-річний Микита Волков  розповів, як стати успішним фрілансером та багато заробляти, сидячи вдома.

Хлопець розповів, що займається створенням 2-D-анімації близько п’яти років. За його словами, починаючи цю справу, він розцінював анімацію скоріше як цікаве хобі, а не засіб заробітку:

– У 2016 році мені до рук потрапила комп’ютерна програма зі створення базової анімації до малюнків. Маючи багато вільного часу, почав учитися і за півроку опанував елементарні навички та кейси. У результаті створив кілька перших робіт, які викликали схвальну реакцію в тематичній спільноті в одній із соціальних мереж. Зрештою це змотивувало  мене працювати в цій сфері ще наполегливіше та прагнути досягти більш високого рівня майстерності.

Микита зізнався, що не має художньої освіти. Однак він наполегливо працює годинами, переглядаючи відео ефектів на YouTube, та намагається реалістично відтворити їх у своїх зображеннях. Головною фішкою власних робіт юнак називає гіпердеталізацію. Він переконує, що на невеличких анімаціях може дати в цьому фору навіть деяким сучасним комп’ютерним програмам.

– Складна та довготривала робота стала для мене викликом та своєрідною мотивацією – покращити своє вміння та вийти на новий рівень майстерності. Усе це потрібно, аби втілити одну з моїх найжаданіших мрій – створити власний повнометражний мультфільм та самостійно намалювати там усі сцени. Певен, що з часом остаточно випрацюю сюжет та почну розробку персонажів.

За роки праці з дому хлопець випрацював чимало корисних звичок, які допомагають йому п равильно налаштуватися на робочий лад. На його думку, передусім варто мінімалізувати власний простір, аби зайвий раз не відволікатися на сторонні речі. Не менш важливі й невеличкі перерви через рівні проміжки часу, у які Микита зазвичай п’є зелений час із шматочком шоколаду. Але головним хлопець вважає вміння планувати кожен етап роботи та розбивати його на більш дрібні завдання із чіткими дедлайнами. Щодо заробітку, то за останні п’ять років вартість Микитиної роботи суттєво зросла.

 – Свою першу пропозицію підзаробити отримав у тій самій соціальній мережі. Розробники запропонували мені участь у проєкті, але поєднувати це з навчанням, на жаль, не вдалося. До того ж будучи новачком посоромився брати плату за анімацію. Врахувавши всі ці помилки та недоліки, наступний свій проєкт виконав успішно за суму, еквівалентну 200 грн. Ці кошти витратив на звичайні студентські радощі і дуже пишався своєю фінансовою самостійністю. Нині мене часто рекомендують по знайомству або знаходять у тій самій спільності. А мої товариші-аніматори порадили створити аккаунт на платформі ArtStation для просування робіт та пошуку закордон них замовників. Тож найближчим часом планую активно цим зайнятися і, можливо, узяти ще кілька серйозних та довготривалих проєктів.

Хлопець зауважив, що першу с уму назвав навмання, адже д о останнього сумнівався, що зможе зробити це своїм джерелом доходу. На сьогодні мінімальна вартість однієї секунди або 24 кадрів анімації сягає 1 тис. грн, а зроблені Микитою ефекти широко використовуються у різноманітних «крафтових» та студійних іграх для Android та iOS.

– Усіх, хто мріє одразу сісти малювати та заробляти багато грошей, застерігаю: такого ніколи не буде. Як і інші сфери, анімація потребує терпіння та посидючості, адже доводиться годинами, а то й днями не відходити від екрану. На одних грошах так довго не протримаєшся. Потрібно справді горіти тим, що робиш, та вміти отримувати від цього задоволення. Лише за таких умов можна розраховувати на справжній успіх та гідний заробіток.