×

У своєму житті поєднала радіо й телебачення

Журналістка Ольга Козіна має великий досвід роботи
на радіо, але так склалося життя, що вже другий рік вона успішно робить цікаві репортажі на телебаченні. Ми запитали кореспондента телеканалу «ІРТ», чим її захоплює та чим відрізняється робота на радіо й телебаченні.

– Багато років працюючи на радіо, я настільки полюбила свою роботу, що навіть ніколи й думки не мала щось змінювати у своєму житті. Але так сталося. На радіо подобалося готувати авторські передачі
та вести прямий ефір, адже живе спілкування зі слухачем, експромт
– це незабутні відчуття. У радіорепортажі потрібно більш яскраво передати інтонацію голосом, детальніше описати подію. Телевізійний
сюжет має іншу специфіку, за тебе більше скаже картинка, тому треба
тексту писати небагато, але влучно.

Вміння приходить з практикою, тому з часом стала розуміти всі нюанси роботи над телерепортажем. Робота на радіо зробила мене скромною, тому досі намагаюся уникати стендапів, бути більше поза кадром, хоча знаю, що для глядача цікавіше, коли автор сюжету в кадрі. До речі, звертаючись до глядачів, інколи ще можу сказати «слухачі». Або ж кудись телефоную по роботі, автоматично представляюся, що я кореспондент радіо «Ваша хвиля», а потім
виправляюсь. За рік роботи на телебаченні отримала море нових вражень, багато нового дізналася про місто, відчула його внутрішній ритм, дізналася те, чого не знала раніше.

На репортажі потрібно працювати в команді і не відставати від оператора. Це не те, що раніше бігала з диктофоном непримітно. Коли приїздить знімальна група, відразу на тебе звертають увагу. Про монтажерів на «ІРТ» скажу тільки добрі слова, бо це настільки майстерні люди, що не треба біля них сидіти над душею.

Я поїхала на інший сюжет, повертаюся, а попередній змонтований
таким, як собі й уявляла. Єдине, що болісно дається, це скорочувати
сюжет до трьох хвилин, коли пишеш якісь епохальні речі. Робила нещодавно сюжет про пам’ятник Леву Вайнгорту. Як про цього талановитого архітектора коротко сказати?!

Можна сюжет зробити й на п’ять хвилин, якщо багато спікерів, але
монтажерам уже більше роботи. Чи допомагає мені попередній досвід?

Багато в чому так, але досі вчуся в усіх своїх колег. Подобається, як
править тексти мій керівник Ігор Кужик. Він як математик за освітою
робить це логічно, завжди підтримає, пожартує. День на телебаченні
важко спланувати, бо ніколи не знаєш, куди поїдеш знімати сюжет – чи це пожежа, чи аварія, чи якась культурна подія. Усі сюжети різні, мені подобається, що тут немає якогось шаблону. Журналісту треба вміти «плавати» в усіх темах. Коли в день готую три сюжети – втомлююся, але це втома швидше від перенасичення інформацією. Але коли була два тижні у відпустці, то відчула, що вже
скучила за роботою.