Минуло майже п’ять років, як у Полтаві востаннє встановлювали нові контейнери для побутового сміття. Ще 2015-го було закуплено 500 таких контейнерів загальною ємністю 1100 літрів (1,1 м3). Тоді вони роз’їхалися містом та на деякий час «закрили» гострі моменти із систематичним засміченням дворів. Проте їх було катастрофічно мало, аби остаточно вирішити проблему забруднення Полтави. Ні колишній міський голова Олександр Мамай, ані нинішні керманичі з коаліції Удовіченка, Шамоти та Бєлоножка з «Батьківщини», мабуть, не вважали за необхідне робити наше місто чистішим та привабливішим. Аж до 2020 року, коли їхня каденція почала добігати кінця і можливість похизуватися добрими справами перед потенційними виборцями вивела на п’єдестал вирішення «сміттєвих» проблем міста.

Так, 1 липня 2020 року КАТП-1628 провело чергову закупівлю і уклало договори на поставку контейнерів для сміття. Проглянувши тендерну документацію, можна запідозрити, що «ефективні господарники» не втратили слушної нагоди вкотре наживитися на коштах платників податків у міський бюджет. Згідно тендерної документації всього має бути закуплено 950 контейнерів – 500 для «звичайного» несортованого сміття і, враховуючи, що маємо наближатися до рівня європейського життя, 450 контейнерів – для сортованого сміття (папір, пластик, скло).
КАТП-1628 закуповує «класичний» металевий контейнер об’ємом 1,1 м3, так званий «євроконтейнер», різниця лише в тому, що у 450 контейнерів для змішаного збору сміття буде в незначній мірі модифікована кришка. В інтернет-магазинах ціна такого оцинкованого євроконтейнера коливається від 8 до 9 тисяч гривень. Згідно документації, оприлюдненої на сайті Prozorro, до участі у тендері подали заявки дві компанії. Виробник євроконтенерів ПрАТ «Барський машинобудівний завод» (Вінницька область) запропонував їх за ціною 7800 гривень з ПДВ за штуку. Підприємство є достатньо великим та стабільним виробником, не має жодних поточних судових проваджень та сумлінно сплачує податки. Інший учасник тендеру – ТОВ «Торгова компанія «Автофаворит», яке останні роки працює збитково і не має навіть власного сайту, запропонував аналогічні контейнери за ціною 13164 гривень з ПДВ за штуку, тобто на 5364 гривень дорожче.
Пропозиція ПрАТ «Барський машинобудівний завод» була відхилена через, начебто, помилки у складенні тендерної документації і учасника просто не допустили до торгів. Відповідно переможцем визнали ТОВ «Торгова компанія «Автофаворит».
В результаті на цих 500 контейнерах КАТП-1628 переплатить аж на 2 682 000 гривень більше, а це кошти наших платників податків.
Ще по 450 контейнерах для сортованого сміття схожа ситуація. КАТП-1628 закупило звичайні, морально застарілі контейнери об’ємом 1,1 м3 по ціні 13164 гривень з ПДВ на суму 5 923 800 гривень.
Загалом, закупивши 950 контейнерів для сміття, місто переплатить більше п’яти мільйонів гривень.
Здається, що чим ближче закінчення депутатської каденції тим більше подібності у роботі колишнього міського голови Олександра Мамая і команди «ефективних» господарників з коаліції Удовіченка, Шамоти та Бєлоножка з «Батьківщини». Гальмування необхідних для розвитку міста процесів під час перебування при владі, активізація «гречкосійства» у вигляді закупівлі сміттєвих контейнерів перед виборами, піар бюджетним коштом, а насправді ремонти дахів, під’їздів, чи тих же доріг, які можна було зробити на зекономлені кошти, нехай зачекають, як і п’ять років тому.