×

Більше 1000 полтавців відвідало виставку Миколи Підгорного

20 вересня у Полтавського художньому музеї (галереї мистецтв) ім.М.Ярошенка закінчилась персональна виставка українського живописця Миколи Підгорного.

Полтавці добре знають Миколу Підгорного, для багатьох він давно став уособленням постаті художника, творчої особистості. Чимало серед містян шанувальників його таланту, а деяким пощастило увійти до низки тих, кого він намалював.

На виставці «Микола Підгорний. Живопис, графіка» представляв живописні та графічні твори різних років. Вони надійшли на виставку із полтавських музеїв та приватних колекцій, а також із майстерні художника – усього 175 живописних полотен і графічних аркушів.

Виставка продемонструвала різнопланові уподобання митця, його постійний пошук у жанрах і техніках, безупинну фантазію й філософський погляд на події минулого і сучасного. Яскрава індивідуальність майстра чітко виявляється в оригінальній палітрі, потужній енергетиці творів – один раз побачивши полотна художника, більше їх не сплутаєш ні з якими іншими.

Значне місце у творчості митця посідає портрет, до якого автор підходить з натхненням справжнього віртуоза. У різні роки ним створені образи Петра Могили, Івана Мазепи, Самійла Величка, Миколи Гоголя, Тараса Шевченка, Івана Павловського, Леоніда Позена, які становлять яскраву галерею видатних діячів України.

На виставці два з них – портрет Кобзаря та українського гетьмана Мазепи – чи не найяскравіші з усього наведеного ряду. Блискуче виконані технічно, вони демонструють неординарний підхід живописця до розкриття образів, виявляють авторський погляд на постаті визначних українців, мають свідоме, виважене й чітко виражене сучасне трактування.

Жодна виставка митця не проходить без автопортретів. Усе життя художник відображає самого себе, служить для себе особливою моделлю, вивчає себе, філософськи осмислює людину на власному прикладі, фантазує й самоіронізує. На цьогорічній виставці було представлено 12 автопортетів. Загалом спектр творчості Миколи Підгорного вразив своєю широтою: від тематичних полотен філософського звучання до історико-монументальних; від костюмованих сцен до пейзажів і натюрмортів.